Cat de mult ajuta promotiile la cresterea comenzilor din online
raluca.abrihann

Cat de mult ajuta promotiile la cresterea comenzilor din online

Imagine principala
Cat de mult ajuta promotiile la cresterea comenzilor din online
Campaniile promotionale bine implementate si promovate, cu o strategie "gandita" in profunzime, pot creste si cu 500% comenzile  magazinului online, in perioada de desfasurare. Conditia pentru un proces optim de sales este determinata, totusi, de gradul de automatizare a softului din spatele retailer-ului digital, arata o analiza a platformei de e-commerce Teamshare.

Perioadele promotionale tin de specificul comertului online, care si-a obisnuit consumatorii cu evenimente asteptate intregul an, cel mai bun exemplu fiind Black Friday. Prin urmare, nu pot fi evitate in contextul unei strategii de piata de competitive, mai arata Teamshare.

Insa pentru o campanie de succes, care sa aduca rezultate atat in termeni de vanzari, cat si de profitabilitate, magazinul trebuie sa acorde atentie atat proceselor tehnice si operationale, cat si comportamentului consumatorilor.

"Magazinul online care nu are procesele operationale automatizate, formalizate si cu proceduri clare de tratare a cazurilor exceptionale va avea o mare problema in a livra si oferi satisfactie clientilor. Nu te poti baza doar pe faptul ca acestia te vor evalua dupa sintagma - daca e ieftin, nu le poti avea pe toate - si calitate, si rapiditate in livrare", explica Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania care a dezvoltat Teamshare.

In majoritatea cazurilor, promotia distrage atentia de la pretul real al produsului, iar consumatorii nu mai au timp sa evalueze corectitudinea pretul de achizitie, adauga Panait. Insa, adauga acesta, cat timp clientul magazinului are comportamentul deja format, retailer-ul trebuie sa se adapteze si sa-i prezinte oferta optima.

Cum masori succesul unei campanii

In ceea ce priveste cuantificarea succesului unei campanii promotionale, aceasta trebuie sa  tina cont de cativa parametri simpli, dar decisivi:

  • marja de profit ramasa dupa promotie,
  • costurile operationale aditionale induse de o crestere exponentiala a comenzilor, respectiv livrarilor,
  • numarul minim de comenzi suplimentare necesare pentru a acoperi costurile promotiei.

"Am vazut situatii in care dublarea comenzilor nu a putut fi sustinuta  pentru ca operarea s-a bazat pe actiuni manuale, nu automatizate. Nu e sanatos pentru business, in primul rand, sa procesezi manual o comanda in 10 minute, in plina perioada promotionala", explica Marius Panait.

Astfel, comparativ cu o perioada normala, una de promotii poate duce la o crestere substantiala a vanzarilor, chiar si de 6 ori, daca este corect implementata, mai arata reprezentantul Teamshare.
Parallax

Vizualizari
8
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri