Redactia
Alibaba a inregistrat vanzari de peste 14,3 miliarde dolari intr-o singura zi dedicata festivalului anual de cumparaturi Single`s Day, anunta Reuters citand date comunicate de grupul chinez. Doua treimi din valoarea totala a tranzactiilor au venit de pe telefoanele mobile.
Alibaba Group Holding Ltd a anuntat vanzari totale de 91,2 miliarde yuani (14,32 miliarde dolari) in 11 noiembrie 2015, ziua festivalului traditional de cumparaturi denumit "Singles' Day", in crestere cu 60% fata de 2014, noteaza website-ul agentiei Reuters.
Oficialii comerciantului chinez, care au anuntat rezultatele, au adaugat ca datele sunt preliminare si neauditate. 68% din valoarea tranzactiilor a venit pe baza comenzilor facute de pe telefoanele mobile. Cresterea a fost stimulata si de canale noi de vanzare, precum afiliatii sau entitati de e-commerce in care Alibaba detine participatii.
Principala platforma de comert online de pe piata Chinei anunta aceste vanzari in urma festivalului de cumparaturi anual din 11 noiembrie initiat in urma cu 6 ani, ca echivalent al Cyber Monday, un eveniment de vanzari din Statele Unite.Singles' Day a fost la origine un fel de sarbatoare parodica pentru persoanele singure; in 2009, Alibaba a transformat evenimentul intr-un festival de consum pentru toata lumea si a promovat vanzarile online prin oferte si reduceri atractive. Evenimentul a depasit in proportii Cyber Monday si Black Friday la un loc si a devenit un indicator nu doar al performantelor companiei, ci chiar al consumului din China, pe fondul incetinirii cresterii economice a tarii, mai noteaza Reuters.
Sursa: Reuters.com