Retail online sau offline? Companiile vor strategii care sa le includa pe amandoua
raluca.abrihann

Retail online sau offline? Companiile vor strategii care sa le includa pe amandoua

Imagine principala
Retail online sau offline? Companiile vor strategii care sa le includa pe amandoua
​Consumatorul isi doreste sa aiba o experienta de cumparare placuta indiferent de canalul prin intermediul caruia are loc aceasta experienta, iar tehnologia sterge barierele dintre comertul traditional si comertul online. Astfel ca, investitiile companiilor in strategii omnichannel este unul dintre trendurile care se contureaza in industria retailului, arata specialistii din zona de cercetare si online, prezenti la evenimentul “Reinvetarea retailului. Experienta Completa”.

Investitiile in omnichannel se traduc prin solutii de optimizare a platformei de vanzare online care sa permita o accesare mai rapida si relevanta a produselor, dar şi o verificare în timp real a stocului de produse, explica reprezentantii retailerului electro-IT, Media Galaxy, parte a grupului Altex, odata cu anuntul de lansare a unei astfel de platforme, in care a investit in ultmii doi ani peste un milion de dolari.

”Unui startup ii este mai usor sa implementeze o astfel de strategie. Dar, atunci cand vorbim de o companie mare, implementarea poate sa dureze mai mult”, subliniaza Dan Ostahie, CEO Media Galaxy, care spune ca platforma anuntata de compania electro-IT va fi functionala complet abia la inceputul anului viitor.

Acest trend este tot mai vizibil in intreaga lume si incepe sa se dezvolte si in Romania, dar este, in prezent, acceptat doar de o anumita categorie de consumtori, explica Dan Petre, managing partner D&D Research. ”Cei care au depasit o anumita varsta nu sunt foarte familiarizati cu acest concept, in schimb pntru cei din generatia 'Millenials' accesul la o astfel de experienta este deja nativ”, mai spune el.

Un alt criteriu de segmentare este cel al criteriilor psihologice. ”In ceea ce priveste consumatorul omnichannel, devine si mai important intelegerea comportamentului consumatorului din momentul in care acesta se gandeste care ar avea nevoie de ceva si pana pana in momentul cumpara acel produs”, afirma Dan Petre.

Dincolo de continuarea investitiilor in platforma IT si in resursa umana, cateva dintre cele mai importante provocari pe care reprezentantii Media Galaxy si specialistii in cercetare si online se asteapta sa le intampine retailerul odata cu implementarea acestei strategii tin de fidelizarea consumatorilor, gestinarea recenziilor pe care le fac utilizatorii si influenta pe care o are facilitatea cu care pot comunica utilizatorii intre ei.

Reprezentantii Media Galaxy spun ca vor continua sa investeasca in aceasta strategie, prin care sustine reteaua extinsa de magazine de dimensiuni mari, unde clientii au parte de consiliere din partea specialistilor si pot testa produsele dorite, dar si cu o gama extinsa disponibila în magazinul online, unde cumparatorii au posibilitatea sa vizualizeze detaliile tehnice sau sa compare diferite produse. ”Decizia de cumparare poate fi astfel luata într-un mod dinamic, accesand atat canalele online, cat si offline”, explica CEO-ul retailerului.

Vanzarile online reprezinta un procent de 10% din totalul vanzarilor Media Galaxy, dintre acestea 23% realizandu-se de pe dispozitive mobile.

Anul acesta reteaua de magazine Media Galaxy extimeaza venituri de circa 150 milioane de euro, increstere cu 10% fata de anul anterior. Vanzarile Media Galaxy reprezinta 30% din afacerile intregului grup Altex, potrivit declaratiilor lui Dan Ostahie.
Parallax

Vizualizari
10
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri