Ce trebuie sa stii daca vrei sa lansezi un magazin online de fashion
raluca.abrihann

Ce trebuie sa stii daca vrei sa lansezi un magazin online de fashion

Imagine principala
Ce trebuie sa stii daca vrei sa lansezi un magazin online de fashion
​In prezent, un magazin online de fashion reuseste sa ajunga la vanzari similare cu cele ale unui magazin dintr-un mall, drept urmare, interesul este tot mai crescut pentru acest gen de afaceri, explica Doina Vilceanu, Chief Marketing Office al agentiei de eCommerce ContentSpeed. De cati bani ai nevoie si care sunt cele mai importante lucruri de care trebuie sa tii cont daca vrei sa lansezi un retailer online pe zona de fashion.

“Multe startup-uri dispar la fel de repede cum s-au lansat din cauza planurilor de afacere defectuoase”, spune Doina Vilceanu.

Care sunt cele mai frecvente greseli pe care le fac cei care se lanseaza intr-un business pe segmentul de fashion online?

In primul rand, lipsa unei gestiuni de stoc, sustine specialista ContentSpeed: “Imaginati-va ca aveti 500-1.000 de modele, fiecare cu 6-7 dimensiuni diferite, iar fiecare dimensiune poate veni in mai multe variante cromatice. Furnizori care sa-ti ofere stocuri cu toate aceste variabile <<la dunga>> pur si simplu nu exista”.

O alta problema presanta este lipsa adaptabilitatii la acest mediu de afaceri in continua schimbare. “Retailul online de fashion se muta puternic pe dispozitivele mobile. Aici avem cea mai mare crestere. Magazinele online de fashion au evoluat considerabil - imagini 360 sau video, posibilitatea deschiderii coletului la livrare, integrari complexe cu sistemele interne ERP si WMS. Aceste elemente vin in sprijinul consumatorului si ajuta la scaderea reticentei in a cumpara bunuri atat de <<tactile>>”, mai sustine Doina Vilceanu.

5 elemente esentiale de care trebuie sa tii cont


  • Orice demers antreprenorial in online pleaca, la fel ca in offline, de la o idee si o viziune asupra activitatii pe care doresti sa o desfasori. Ea trebuie intotdeauna insotita de un plan care sa aiba in vedere: cum te situezi in raport cu principalii competitori, in ce consta avantajul tau competitiv si care sunt cele mai eficiente metode pentru promovarea produselor, potrivit reprezentantei ContentSpeed.
  • Trebuie sa ai o minima experienta de business, preferabil in comert, achzitii si lucru direct cu furnizorii.
  • Nu trebuie sa judeci la mod personal: <mie imi plac aceste produse/modele/culori – deci sigur si altii le vor cumpara>. Nu! Capcana subiectivitatii si gusturilor personale poate fi una foarte costisitoare.
  • Inaintea luarii unei decizii cereti oferte de la cat mai multi furnizori, verificati cu cat se vand produsele pe piata si care sunt marjele de profit (Daca, spre exemplu, pentru un laptop marja e de 2-5%, in nisa de fashion inca exista marje de 30-40%).
  • In fashion absolut obligatorii sunt variantele multiple de produs (culoare+marime). Afisarea produselor similare si a celor complementare. Ghid de marimi. In fiecare categorie din site sa existe posibilitatea filtrarii cel putin dupa marime si culoare,  mai explica Doina Vilceanu.

De cati bani ai nevoie pentru a lanasa un magazin online de fashion?


“Din pacate, in Romania inca nu prea exista o <<cultura a online-ului>>, cum e in cazul magazinelor offline, unde trebuie sa ai grija sa fie curat, sa platesti chiria. Cand iti alegi locatia fizica ai grija sa aiba vad. Pui in vitrina tot ce ai mai frumos. Ei bine, si magazinul online trebuie sa fie intretinut. Asa ca, atunci cand va faceti calcule pentru investitia initiala, luati in considerare nu doar costul platformei, ci si bugetele pe care le veti aloca pentru promovare. Pentru un startup o platforma de eCommerce poate porni de la o suma modica platita ca si abonament lunar si poate ajunge pana la zeci de mii de euro”, spune Doina Vilceanu.

Un stoc decent poate fi considerat de la 5.000-10.000 de euro. Iar un buget de promovare care sa genereze un trafic cat de cat relevant incepe de la 500 de euro lunar, mai adauga ea. De asemenea, sublinieaza ca investitiile depind de mai multe aspecte, precum: stoc propriu, productie, furnizori, complexitatea si etapa in care se afla business-ul (startup sau o afacere cu prezenta in retailul traditional care isi deschide un nou canal de vanzare).

Conform studiilor de specialitate, in prima jumatate a anului 2015, eCommerce-ul reprezinta circa  2,5-3,5 din retailul traditional.

Agentia de eCommerce full service, ContentSpeed, a fost lansata in 2007. Anul trecut, grupul de firme din care face parte si aceasta agentie a realizat o cifra de afaceri de 1 milion de euro, in crestere cu 70% fata de 2013 si are, in prezent, o echipa de 40 de angajati. Compania are in protofoliu circa 450 de magazine online si 30 de implementari de tipul B2B.
Vizualizari
328
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings