De la raft, la site - Cateva sfaturi pentru a-ti muta magazinul din offline, in online
vlad.barza

De la raft, la site - Cateva sfaturi pentru a-ti muta magazinul din offline, in online

Imagine principala
De la raft, la site - Cateva sfaturi pentru a-ti muta magazinul din offline, in online
Tot mai multe magazine "fizice" vor sa aiba o prezenta si pe online, insa acest lucru necesita un depozit optimizat, un numar mai mare de angajati si sisteme informatice performante. In ce trebuie sa investeasca un comerciant care vrea sa intre in online si in ce mod sunt diferiti clientii pe internet shopping puteti citi in materialul format din opiniile reprezentantilor companiei de servicii logistice e-commerce Frisbo.

Odata cu explozia comertului electronic, tot mai multe magazine din retailul clasic aleg sa se extinda sau sa se mute in online. Insa exista diferente majore intre vanzarea la raft si cea digitala: de la comportamentul si asteptarile clientilor, la costuri diferite cu furnizori, depozitare sau marketare. cei de la Frisbo prezinta principalele aspecte care trebuie bifate de orice magazin care isi doreste o trecere de success in online.

Informatiile Frisbo, platforma de e-fulfillment care preia fluxul logistic al magazinelor online, arata ca prima si cea mai mare diferenta de care se lovesc magazinele fizice care pasesc in online este raftul.

Potrivit specialistilor platformei, scopul raftului in magazinul en-detail este sa vanda. In comertul online, acest rol este preluat de website, in timp ce raftul se muta in depozit si are un cu totul alt scop: sa optimizeze fluxurile de marfa, timpul de preluare si livrare a comenzii catre clientul final.

"Pentru asta, in spatele raftului de e-commerce se afla sisteme informatice performante, care permit localizarea imediata a produsului, dirijarea picker-ului pe traseul cel mai scurt de asamblare a comenzii, emiterea facila a documentelor de livrare si ambalarea corespunzatoare", explica Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.

Pentru fiecare comanda plasata intr-un magazin online, adauga Colceriu, cineva va depune efortul de a  verifica disponibilitatea produselor comandate in stocul propriu sau la furnizori. Mai departe, va trebui sa identifice produsele in stoc sau sa le procure, sa emita factura, sa ambaleze, sa emita si sa ataseze AWB pentru curier, dupa care sa-i predea coletul acestuia din urma.

"Toate acestea se intampla, de cele mai multe ori, in ziua in care s-a plasat comanda. Zece comenzi pe zi inseamna toate aceste procese inmultite cu 10, iar 1000 de comenzi pe zi inseamna toti acesti pasi, punctati de 1000 de ori", subliniaza Bogdan Coceriu.
Potrivit CEO-ului Frisbo, dupa construitia magazinului online, trebuie avute in vedere si rezolvate cateva aspecte importante, specifice trecerii in online a unui retailer existent:
  •      Depozitul trebuie optimizat pentru comenzi cu amanuntul, printr-un software de gestiune performant
  •      Contractele cu transportatorii trebuie revizuite si adaptate. Daca pana atunci livrarile se faceau in cantitati mari catre magazine, acum se vor face comanda cu comanda, ceea ce duce la un alt model de taxare.
  •      Structura de personal trebuie completata, pentru a acoperi nevoi specifice: suport clienti, asamblare si ambalare comenzi, managementul si marketing-ul magazinului online (produse, preturi, categorii, informatii despre produs)
  •     Promotiile si discounturile aplicabile in magazine trebuie aplicate si in online, sau invers
  •     Returul sa poata fi facut in orice magazin offline
  •     Eventualele carduri de fidelitate trebuie sa fie utilizabile si in magazinul online
In ceea ce priveste clientul, chair daca este acelasi din magazinul fizic, are un alt comportament atunci cand cumpara online, spun specialistii Frisbo.

"Offline, clientul este expus la mai multe produse simultan, raftul putand sa stimuleze mai usor achizitia de impuls. Online, preocuparea ta va fi sa-i servesti clientului exact ceea ce cauta, atat pe site, cat si in afara lui. Atat serviciile de promovare a ofertelor, cat si magazinele online, sunt tot mai inteligente din acest punct de vedere, iar cei care au experienta lor stiu ca iti pot servi exact ce iti doresti, cand doresti si unde doresti", conchide CEO-ul Frisbo.

Frisbo este prima platforma de e-fulfillment de pe piata locala, lansata la inceput de 2014 de Okian, unul dintre principalii comercianti de carte din Romania, cu o investitie de 500.000 de euro. Dupa primele sase luni compania avea 10 clienti.

Frisbo a preluat gestiunea a doua magazine online: recentul lansat Leonardo.com.ro si magazinul de carte Okian.ro, alaturi de noua sa extindere in SUA, Okian.com.

E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor in numele unui magazin online, de la depozitare
Parallax

Vizualizari
152
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri