13 greseli de evitat in afacerile rurale cu fonduri europene
claudiu.zamfirr

13 greseli de evitat in afacerile rurale cu fonduri europene

Imagine principala
13 greseli de evitat in afacerile rurale cu fonduri europene
Unii dintre fermierii, anreprenorii si ceilalti beneficiari care au derulat
proiecte pe fonduri europene in vechiul Program National pentru
Dezvoltare Rurala au facut 13 tipuri mari de greseli, care i-au costat
bani, releva o lista intocmita de Agentia pentru Finantarea
Investitiilor Rurale (AFIR).


StartupCafe publica lista AFIR nu pentru a reprosa ceva cuiva, ci in speranta ca va ajuta oamenii de afaceri sa nu li se blocheze proiectele in noul PNDR 2014-2020, fie din cauza lor, fie pe seama eventualelor pretentii nejustificate sau interpretari rigide ale legislatiei din partea autoritatilor.

In completarea listei autoritatilor, invitam cititorii sa denunte si ei - prin formularul de comentarii de la finalul articolului -  eventuale greseli sau abuzuri ale autoritatilor in relatia cu beneficiarii de fonduri europene (Important: rugam a se pastra un limbaj decent si a se evita atacurile la persoana).

Conform AFIR, greselile urmatoare pe care le-au facut unii beneficiari de fonduri UE in PNDR 2007-2013 au dus la anularea procedurilor de achizitii, cu reluarea procedurii, fiind astfel afectata implementarea proiectelor respective:

1. Propunerea unor solutii constructive in cadrul proiectelor de investitii complexe care au fost subevaluate sau supraevaluate la momentul depunerii cererii de finantare;

2. Alegerea locului investitiei in zone mai greu accesibile, fara utilitati, cu cheltuieli mari suportate pe neeligibil, cheltuieli care nu sunt prinse initial in bugetul investitiei dar care ingreuneaza cash-flow-ul solicitantului si pot duce la imposibilitatea realizarii investitiei;

3. Complicarea proiectelor prin incercarea de a obtine un punctaj cat mai mare: investitii in energie regenerabila, cultura ecologica, etc. , ulterior renuntand la acestea prin solicitari de acte aditionale;

4. Lipsa unui studiu de piata solid inaintea propunerii unei investitii - de ex. multe investitii realizate pe acelasi sector, in aceeasi zona care ulterior dovedindu-se nefiind viabile;

5. In cadrul masurii 1.1.2 (Instalarea tinerilor fermieri), achizitiile de teren propuse prin planul de afaceri au codus la probleme deoarece pretul terenului a crescut foarte mult de la momentul depunerii cererii;

6. Achizitiile de teren in cadrul masurii 1.1.2 : Contracte vanzare-cumparare prin notariat  incheiate de beneficiar impreuna cu sot/ sotie; Vanzatorul are terenul in indiviziune cu alti proprietari; "Promisiune de vanzare" in loc de contract de vanzare-cumparare;

7. Nerespectarea planului de afaceri, in special prin modificarea planului de culturi, ceea ce determina intocmire de note de aprobare;

8. Imposibilitatea dovedirii investirii a minim 30% din ajutor nerambursabil datorita scaderii preturilor, pentru masura 1.1.2.

9. Nerespectarea proiectului tehnic in faza de plata pentru proiectele complexe;

10.
Introducerea in caietul de sarcini anexat la invitatiile de participare in cazul selectiei de oferte a unor cerinte pe care insusi beneficiarul, in procesul de evaluare a ofertelor nu le respecta;

11. Beneficiarii nu se asigura de respectarea de catre toti ofertantii a caietelor de sarcini/a proiectului tehnic (referitor la listele de cantitati) rezumandu-se doar la verificarea criteriului "pretul cel mai mic" ;

12. Beneficiarii nu se asigura suficient de capacitatea ofertantilor de a furniza bunuri care sa respecte cerintele tehnice, de a avea capacitatea executarii anumitor lucrari sau de prestarea de servicii de calitate fara a fi pus in dificultate/ in intarziere prin neprecizarea in cerintele caietului de sarcini a Codurilor CAEN necesare pentru care sa existe activitati autorizate beneficiarului de a furniza/executa/presta;

13. Nu se pune accent pe documentele justificative prezentate de catre ofertantii straini privitor la lipsa conflictelor de interese.

Aceste aspecte au fost prezentate recent intr-o dezbatere organizata de AFIR impreuna cu Reteaua Nationala de Dezvoltare Rurala (RNDR).

Citeste si:

Bani europeni pentru afaceri in mediul rural. Ce trebuie sa stii ca sa-i poti lua

Bani
pentru afaceri rurale: Aproape 320 de milioane de euro in 3 noi linii
de fonduri UE deschise luni pentru firme mici, fermieri, primarii

Tutorial VIDEO . S-au deschis noile linii de bani europeni pentru fermieri. Cum si pana cand poti depune proiectele

Fonduri UE: Aproape un sfert de miliard de euro , pregatiti pentru fermieri in 4 noi linii de finantare din PNDR pe anul 2015. Descarca ghidurile solicitantilor

Parallax

Vizualizari
247
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Constructive "Propunerea unor solutii constructive in cadrul proiectelor de investitii complexe care au fost subevaluate sau supraevaluate la momentul depunerii cererii de finantare;"Ma ajuta cineva cu o explicatie aici? In timp ce toate celelalte par rezonabile si de bun simt la punctul 1 ceva imi scapa. Exprimarea "solutii constructive" e folosita cu un alt sens decat imi imaginez eu? Sunt recomandate solutiile distructive? Daca nu se refera efectiv la "construit" in loc de "constructiv" atunci sensul imi scapa.
poza de profil
DEXonline Poate acest link va ajuta sa intelegeti mai bine sensul expreseiei folosite de AFIR:http://dexonline.ro/definitie/constructiv

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings