In doar patru ani a ajuns sa valoreze peste 3 miliarde de dolari. Ascensiunea fulminanta a unei companii berlineze
vlad.barza

In doar patru ani a ajuns sa valoreze peste 3 miliarde de dolari. Ascensiunea fulminanta a unei companii berlineze

Imagine principala
In doar patru ani a ajuns sa valoreze peste 3 miliarde de dolari. Ascensiunea fulminanta a unei companii berlineze
​Unele companii noi se zbat, insa altele isi aleg un domeniu atat de promitator, incat fac minuni. Din aceasta a doua categorie face parte si Delivery Hero, o platforma de comenzi online de mancare ce include in prezent 200.000 de restaurante. La patru ani de la infiintare, compania berlineza a ajuns sa valoreze peste 3 miliarde dolari si sa aiba 2.000 de angajati in 34 de tari. Compania a primit investitii de peste un miliard de dolari, cea mai recenta runda fiind de 110 milioane dolari.

In ultimii ani a crescut foarte mult numarul celor care comanda acasa sau la birou mancare gatita, iar legatura dintre cerere si oferta este facuta de platforme care permit user-ilor sa vada meniurile, sa comande si sa plateasca online. Aceste platforme ajuta mult si restaurantele care isi pot gasi rapid clienti, toate meniurile fiind de gasit pe interfata platformei.

Una dintre companiile care au internediat cu foarte mare succes relatia client-restaurant este Delivery Hero care a fost fondata in 2011 la Berlin de Niklas Östberg, Lukasz Gadowski si Markus Fuhrmann.

Compania spune ca are 200.000 de restaurante afiliate in cele 34 de tari unde opereaza si spune ca prin intermediul platformei gestioneaza lunar 10 milioane de comenzi.

Compania a primit in acesti patru ani mai multe runde de finantare, cea mai recenta venind de la doua fonduri americane ce au injectat 110 milioane dolari, ceea ce inseamna ca Delivery Hero valoreaza 3,1 miliarde dolari, compania putand fi considerata un "super-star" al startup-urilor.

Compania a ales un model de business cu potential urias: comanda de mancare pe internet. Comertul online s-a dezvoltat mult, insa domeniul food este unul unde e loc de crestere, mai ales ca tot mai putini oameni au timp sa-si prepare mancare acasa, asa ca vor sa comande de pe internet nu doar fast-food, ci si mancare gatita sau sortimente vegetariene.

Piata totala a comenzilor de mancare pe internet e estimata a depasi 100 miliarde dolari/an, iar avantajul unor platforme precum Delivery Hero, GrubHub si Just Eat, tine de simplitatea de a comanda si de a plati, toate restaurantele afiliate avand meniurile listate in aplicatie.

Delivery Hero a facut si achizitii de proportii, in 2015 platind aproape 600 milioane dolari pentru un distribuitor de mancare din Turcia, iar in 2014 a facut o achizitie in Germania.

Achizitia companiei turce Yemeksepeti spune multe despre ambitiile Delivery Hero, fiindca grupul turc este extrem de mare, procesand lunar 3 milioane de comenzi de mancare in Turcia si mai multe tari arave in care activeaza, cresterea anuala fiind de 60%. Yemeksepeti devine o parte importanta a business-ului, iar dupa anunt, CEO-ul Niklas Östberg de la Delivery Hero a spus despre compania turca faptul ca rar a vazut o firma cu o reputatie atat de buna.

Urmatorul pas tine de listarea pe bursa care se va petrece cel devreme in acest an
Parallax

Vizualizari
15
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri