Firmele nu sunt inca pregatite pentru noul Regulamentul European General privind Protectia Datelor. Ce ar trebui sa stie acestea
raluca.abrihann

Firmele nu sunt inca pregatite pentru noul Regulamentul European General privind Protectia Datelor. Ce ar trebui sa stie acestea

Imagine principala
Firmele nu sunt inca pregatite pentru noul Regulamentul European General privind Protectia Datelor. Ce ar trebui sa stie acestea
Circa 96% dintre companii inca nu inteleg in totalitate Regulamentul European General privind Protectia Datelor (GDPR), in ciuda faptului ca acesta va intra in vigoare in luna mai a anului 2018, cu toate ca, pentru 88% dintre consumatorii europeni securitatea datelor este cel mai important factor in alegerea unei companii cu care sa coopereze, potrivit unui studiu Symantec.

Studiul mai arata ca numai 22% dintre companii considera conformitatea o prioritate in urmatorii 2 ani, asta desi doar 26% dintre respondenti sunt de parere ca organizatia lor este pregatita pe deplin pentru GDPR.

"Aceste descoperiri arata ca firmele nu numai ca sunt nepregatite pentru GDPR - dar nici nu se pregatesc suficient," a declarat Kevin Isaac, vicepresedinte senior, Symantec. "Exista o discrepanta semnificativa intre cat de importante sunt confidentialitatea si securitatea pentru consumatori, si prioritatea acordata acestora de catre companii. Vestea buna este ca inca mai e timp pentru remedierea situatiei - daca firmele actioneaza rapid."

Gradul scazut de informare privind reglementarea GDPR


Dintre participantii la sondaj, aproape un sfert (23%) au spus ca organizatia lor nu va fi conforma deloc sau va fi conforma doar partial pana in anul 2018. Din acest grup de respondenti, doar o cincime (20%) considera ca ar fi posibil sa fie pe deplin in conformitate cu GDPR, aproape jumatate (49%) fiind de parere ca, in timp ce unele departamente ale companiei vor reusi sa fie conforme, altele nu vor reusi. Companiile care nu vor respecta termenul limita al lunii mai 2018 sunt pasibile de amenzi semnificative.


Discrepanta fata de nevoile consumatorului


In timp ce companiile se straduiesc sa se conformeze GDPR, acestea pierd din vedere asteptarile consumatorilor in materie de confidentialitate si securitate. Aproape trei sferturi (74%) dintre companii nu considera ca istoricul unei organizatii in ceea ce priveste confidentialitatea este printre primele trei criterii ale clientilor atunci cand aleg cu cine fac afaceri, in ciuda faptului ca peste o treime (36%) din tranzactii ale acestora au drept criteriu principal securitatea datelor.

La fel de ingrijoratoare este si constatarea ca 35% dintre respondenti nu cred ca organizatia lor abordeaza in mod etic securitatea si protejarea datelor.  

Aceste rezultate arata ca exista o discrepanta semnificativa intre prioritatile companiilor si cele ale consumatorilor. Raportul Symantec privind Confidentialitatea Datelor a aratat ca pentru 88% dintre consumatorii europeni securitatea datelor este cel mai important factor in alegerea unei companii cu care sa coopereze. De fapt, 86% considera ca acest lucru este mai important decat calitatea produsului.

Sondajul European privind Confidentialitatea Datelor releva faptul ca 55% dintre companii nu au incredere ca pot indeplini in totalitate asteptarile clientilor privind securitatea datelor.


Lipsa culturii securitatii informatiilor


Numeroase companii nu au inceput elaborarea modificarilor organizationale pentru respectarea termenului de mai 2018, mai transmite sursa citata.

  • Aproape 1 din 10 (9%) afirma ca toti angajatii pot accesa informatiile personale ale clientilor.
  • 6% spun ca tot personalul poate accesa detaliile de plata ale clientilor.
  • Numai 14% considera ca toate persoanele din organizatie au responsabilitatea de a se asigura ca datele sunt protejate.
  • Cu un astfel de acces extins la informatiile cu caracter personal, companiile subestimeaza provocarile cu care se vor confrunta in gestionarea acestei probleme in conformitatea cu GDPR.
  • Mai putin de jumatate din participantii la sondaj (47%) au spus ca gestionarea datelor in mod etic este o prioritate pentru organizatia lor, si tot mai putin de jumatate spun ca ar intentiona sa intensifice activitatile de formare in materie de securitatea datelor.
  • Numai 27% dintre companii planuiesc sa revizuiasca complet abordarea lor privind securitatea datelor.

Disponibilitate tehnica & "dreptul de a fi uitat"


  • 91% dintre respondenti sunt ingrijorati referitor la abilitatea organizatiilor lor de a fi conforme cu GDPR, din cauza unor factori precum complexitatea procesarii corecte a datelor in timp util si costurile implicate.
  • Numai 28% din factorii de decizie din domeniile business si IT inteleg ca "dreptul de a fi uitat" face parte din GDPR.
  • 90% dintre companii spun ca acei clienti care cer stergerea datelor lor vor reprezenta o provocare pentru organizatie.
  • Numai 9% din respondenti au primit deja cereri pentru "dreptul de a fi uitat".
  • 81% din respondenti cred ca clientii lor si-ar exercita dreptul de a le fi sterse datele.
  • Totusi, 60% dintre companii nu au in prezent un sistem implementat care sa le permita sa raspunda acestor cereri.
Parallax

Vizualizari
346
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri