3 sfaturi importante pentru optimizarea site-urilor pentru mobil

Google a anuntat ca in urmatoarele luni va schimba radical algoritmul de cautare online. Vor fi favorizate in indexare cautarile realizate de pe dispozitivele mobile si, implicit, site-urile optimizate. Totodata, indexul cautarilor de pe terminale mobile va fi actualizat mai frecvent decat cel destinat cautarilor de pe desktop. Iata cateva sfaturi de la o agentie de optimizare SEO pentru cei care vor sa aiba o prezenta cat mai buna pe motoarele de cautare, astfel incat afacerea lor sa aiba de castigat.

1. Viteza de incarcare a unui site de mobil este esentiala


"Doar afisarea corecta a unei pagini pe un telefon sau tableta nu este suficienta. Conform unui studiu realizat de Google, 53% din utilizatori abandoneaza un site daca acesta nu se incarca in 3 secunde. De asemenea, site-urile care se incarca in mai putin de 5 secunde castiga in medie de doua ori mai multi bani din reclame decat cele care se incarca intr-un timp mai indelungat. Vorbim, desigur, de optimizarea produsului tau pentru utilizatori si sa fii acolo unde ei sunt", a declarat Mihai Vinatoru, managing partner al agentiei de SEO Digital Workforce.

2. Publicarea continutului site-ului in format AMP


Pentru optimizarea vitezei de incarcare, cea mai buna varianta este publicarea continutului site-ului in format AMP (Accelerated Mobile Pages), tehnologie dezvoltata de Google pentru accelerarea paginilor web.

3. Urmareste evolutia cautarilor pe mobil

De asemenea, cei care au site-uri si vor sa le optimizeze pentru mobil trebuie sa stie un detaliu important: cautarile pe mobil cresc in a doua jumatate a zilei, cand oamenii pleaca de la serviciu.

In functie de domeniul de activitate, cresterile cautarilor pe mobil raportate fata de aceeasi perioada a anului trecut sunt urmatoarele: 30% in sectorul auto, 30% la produse de frumusete si ingrijire personala, 40% la electronice de consum, 40% la imbracaminte, 25% in turism, 30% la mancare si bauturi, 45% la produse pentru casa si gradina, si 35% in sectorul finante.

"Daca vor tine cont de schimbarile anuntate de Google, companiile pot castiga un avans important fata de concurenta, prin simpla optimizare rapida a site-urilor de mobil. Daca site-ul lor va aparea printre primele rezultate ale cautarilor, atunci vor creste traficul, vizibilitatea brandului si, implicit, vanzarile", mai arata specialistii Digital Workforce.