L.P.

89% dintre oamenii de afaceri sunt increzatori in cresterea afacerilor lor in 2016 - Studiu EY

Imagine principala
89% dintre oamenii de afaceri sunt increzatori in cresterea afacerilor lor in 2016 - Studiu EY
Oamenii de afaceri din Romania sunt
increzatori in cresterea afacerilor lor in acest an si 81% estimeaza ca
profitul le va creste. Dintre acestia 41% estimeaza o crestere de peste
10%, potrivit unui studiu EY. Printre obiectivele acestora se numara
cresterea productivitatii, introducerea de noi produse pe piata si
atragerea de talente valoroase in timp ce preocuparea pentru
notorietatea brandului marcheaza o tendinta de scadere.


De asemenea, 64% dintre firme planifica cresterea investitiilor cu 5% pana la 30% pana la sfarsitul anului. Pentru finantare, companiile respondente apeleaza in special la resursele proprii, la reinvestirea profitului si la imprumuturi de la societati afiliate, din acelasi grup, urmate de imprumuturi bancare, arata concluziile studiului 'O noua viziune a cresterii' publicat de EY Romania si citat de agentia Agerpres.

Totodata, 82% dintre companii intentioneaza sa creasca salariile, dar 48% dintre respondenti estimeaza o crestere pana in 5% si 34% vor creste salariile propriilor angajati intre 5-20%.

"Romania traverseaza o perioada buna din punct de vedere economic. Conform prognozei FMI, Romania va inregistra in acest an cea mai mare crestere economica din Europa. Cu toate acestea, rezultatele acestei editii a studiului EY reflecta ingrijorarea executivilor romani fata de modelul de crestere a economiei romanesti, bazat puternic pe consum.Astfel, 98% dintre acestia indica nevoia unei strategii de tara care sa asigure Romaniei o crestere sustenabila si recuperarea decalajelor structurale fata de Tarile din Vest', arata Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania.

Cresterea productivitatii (35%) si introducerea de noi produse pe piata (17%) sunt printre prioritatile cele mai importante ale executivilor romani. Imbunatatirea productivitatii a urcat pe agenda executivilor de top din Romania cu 8 puncte procentuale fata de inceputul anului.

De asemenea, atragerea de talente valoroase marcheaza o crestere de 5 puncte procentuale la aceasta editie a studiului, ajungand la 11% din optiuni.

In ciuda cresterii cererii de produse si servicii inregistrate in acest an, companiile continua sa se concureze mai ales la nivel de pret (39%). Notorietatea brandului se regaseste pe locul al doilea in topul avantajelor competitive, dar marcheaza o tendinta de scadere in optiunile respondentilor, de la 30% la inceputul anului 2016 la 12% in editia curenta, la egalitate cu parteneriatele de business.

Studiul 'O viziune a cresterii' este realizat de EY Romania de doua ori pe ani si masoara perceptiile directorilor din companii care activeaza in Romania in ceea ce priveste perspectivele economice si evolutia propriei companii. Editia din aceasta toamna are la baza raspunsurile a 267 executivi de top si analizeaza perceptia acestora in privinta perspectivelor mediului de afaceri din Romania in 2016 si 2017.
Parallax

Vizualizari
8
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri