Jason Calacanis, cunoscut antreprenor in serie si blogger american,
vrea sa construiasca un nou imperiu media folosindu-se de una dintre
cele mai vechi unelte ale internetului, emailul, si mai concret –
newsletter-ul, potrivit BusinessInsider. Totodata el sustine ca emailul
ii va salva startup-ul, dupa ce investitiile intr-o aplicatie pentru
noul serviciu pe care il aduce in piata s-au dovedit a fi o idee
paguboasa.Jason Calacanis este fondator al Weblogs – retea de blog-uri cumparata in 2005 de compania americana AOL cu 30 de milioane de dolari. De asemenea el a mai lansat, de-a lungul timpului companii precum Netscape sau Maholo.com si a investit in branduri ca: Tumblr, Gowalla, Evernote , Thumbtack, Uber sau Chartbeat.
Cea mai recenta firma lansta de Calacanis este Inside.com – lansata initial ca aplicatii prin care sa aduca cititorilor cele mai importante stiri pe anumite domenii, folosind atat link-uri externe (catre cele mai importante publicatii), cat si continut propriu (stiri foarte scurte). Utilizatorii aplicatiei pot selecta domeniile si sitirile care ii intereseaza in mod deosebit. Startup-ul are o echipa de 15 angajati si generaza 1.000 de materiale pe zi. Articolele – continut original nu depasesc 300 de caractere.
In mai putin de o saptamana de la lansare, antreprenorul a ajuns la concluzia ca aplicatia nu va avea un succes prea mare, avand in vedere ca a inregistrat circa jumatate de milion de descarcari, dar doar 1% dintre cei care au descarcat aplicatia au ramas utilizatori fideli.
Asa ca au decis sa incerce sa creasca numarul clientilor startup-ului sau, folosindu-se de una dintre cele mai vechi unelte ale internetiului – emailul. Au luat o parte din adresele obtinute de la cei care au descarcat aplicatia si s-au inregistrat pe Inside.com si le-au trimis newslettere cu cele mai importante stiri din Inside.com. Au constatat astfel ca aceasta metoda a avut o retentie mult mai mare decat aplicatai, circa 40% dintre cei care au primit emailul au continuat sa foloseasca site-ul, spre deosebire de 1% numarul celor care si-u descarcat aplicaatia.
“Mai mult costurile se reduc astfel cu 90%, in primul rand pentru ca nu mai avem nevoie de dezvoltatori IT”, spune Calacanis.
![](http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2016-09-19-21299357-0-inside-com.jpg)
Inside nu este prima aplicatie de acest gen, dar fondatorul ei sustine ca aceasta aduce nou in piata posibilitatea utilizatorilor de a interactiona constant cu cei din echipa startup-ului pentru a-si a cere modificari ale aplicatiei si ale newsletterelor. “Ne petrecem o treime din timp interactionand cu utilizatorii si incurajandu-i sa raspunda la mailuri pe care le primesc de la Inside”, mai spune reprezentantul startup-ului.
In ceea ce priveste modalitatea de monetizare a acestui nou business, fondatorul vrea sa castige bani atat din publicitate cat si din fonduirle adunate de la utilizatorii care vor sa contribuie la dezvoltarea aplicatiei. “Circa 1-5% dintre cei care cosuma media sunt dispusi si sa o sustina financar”, declara Calacanis.
Blackberry este unul dintre investitorii acestui startup.
Sursa: BusinessInsider.comCiteste si: