Cum vrea un veteran al startup-urilor sa foloseasca emailul pentru a construi un nou imperiu media
raluca.abrihann

Cum vrea un veteran al startup-urilor sa foloseasca emailul pentru a construi un nou imperiu media

Imagine principala
Cum vrea un veteran al startup-urilor sa foloseasca emailul pentru a construi un nou imperiu media
Jason Calacanis, cunoscut antreprenor in serie si blogger american,
vrea sa construiasca un nou imperiu media folosindu-se de una dintre
cele mai vechi unelte ale internetului, emailul, si mai concret –
newsletter-ul, potrivit BusinessInsider. Totodata el sustine ca emailul
ii va salva startup-ul, dupa ce investitiile intr-o aplicatie pentru
noul serviciu pe care il aduce in piata s-au dovedit a fi o idee
paguboasa.


Jason Calacanis este fondator al Weblogs – retea de blog-uri cumparata in 2005 de compania americana AOL cu 30 de milioane de dolari. De asemenea el a mai lansat, de-a lungul timpului companii precum Netscape sau Maholo.com si a investit in branduri ca: Tumblr, Gowalla, Evernote , Thumbtack, Uber sau Chartbeat.

Cea mai recenta firma lansta de Calacanis este Inside.com – lansata initial ca aplicatii prin care sa aduca cititorilor cele mai importante stiri pe anumite domenii, folosind atat link-uri externe (catre cele mai importante publicatii), cat si continut propriu (stiri foarte scurte). Utilizatorii aplicatiei pot selecta domeniile si sitirile care ii intereseaza in mod deosebit. Startup-ul are o echipa de 15 angajati si generaza 1.000 de materiale pe zi. Articolele – continut original nu depasesc 300 de caractere.

In mai putin de o saptamana de la lansare, antreprenorul a ajuns la concluzia ca aplicatia nu va avea un succes prea mare, avand in vedere ca a inregistrat circa jumatate de milion de descarcari, dar doar 1% dintre cei care au descarcat aplicatia au ramas utilizatori fideli.

Asa ca au decis sa incerce sa creasca numarul clientilor startup-ului sau, folosindu-se de una dintre cele mai vechi unelte ale internetiului – emailul. Au luat o parte din adresele obtinute de la cei care au descarcat aplicatia si s-au inregistrat pe Inside.com si le-au trimis newslettere cu cele mai importante stiri din Inside.com. Au constatat astfel ca aceasta metoda a avut o retentie mult mai mare decat aplicatai, circa 40% dintre cei care au primit emailul au continuat sa foloseasca site-ul, spre deosebire de 1% numarul celor care si-u descarcat aplicaatia.

“Mai mult costurile se reduc astfel cu 90%, in primul rand pentru ca nu mai avem nevoie de dezvoltatori IT”, spune Calacanis.



Inside nu este prima aplicatie de acest gen, dar fondatorul ei sustine ca aceasta aduce nou in piata posibilitatea utilizatorilor de a interactiona constant cu cei din echipa startup-ului pentru a-si a cere modificari ale aplicatiei si ale newsletterelor. “Ne petrecem o treime din timp interactionand cu utilizatorii si incurajandu-i sa raspunda la mailuri pe care le primesc de la Inside”, mai spune reprezentantul startup-ului.

In ceea ce priveste modalitatea de monetizare a acestui nou business, fondatorul vrea sa castige bani atat din publicitate cat si din fonduirle adunate de la utilizatorii care vor sa contribuie la dezvoltarea aplicatiei. “Circa 1-5% dintre cei care cosuma media sunt dispusi si sa o sustina financar”, declara Calacanis.

Blackberry este unul dintre investitorii acestui startup.

Sursa: BusinessInsider.com

Citeste si:

BUNE PRACTICI E-mail marketing: cinci reguli pentru ca newsletterul tau sa dea rezultate

Parallax

Vizualizari
17
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings