Urby, aplicatie care te conecteaza la pulsul celor mai active orase din Romania, creata de startup-ul sibian Eventya Co a primit o finantare de 300.000 de euro din partea unui angel investor.Finantarea vine in urma participarii startup-ului la MVP Academy, program de accelerare pentru startup-urile in tehnologie.
Aplicatia are la baza un set de algoritmi de recomandare prin care utilizatorii genereaza automat diverse clasamente cu cele mai in voga localuri sau evenimente din oras. Urby afiseaza zilnic utilizatorilor cele mai importante noutati din viata orasului si urmeaza sa se lanseze in mai multe tari din Europa.
Olanda, Germania, Franta, Marea Britanie, Austria, Irlanda si Polonia sunt doar cateva dintre tarile in care startup-ul Urby planuieste sa se extinda cu banii obtinuti prin aceasta investitie.
In prezent, aplicatia este activa in Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Brasov si Sibiu si urmeaza sa se lanseze in alte 15 orase din Romania in luna Septembrie.
Cum functioneaza UrbyPractic, aplicatia ofera utilizatorilor recomandari, evenimente organizate in functie de preferinte, locatii si atractii, oferte si stiri locale. Clasamentele sunt generate pe baza unor algoritmi prin care utilizatorii genereaza automat diverse recomandari cu cele mai in voga localuri sau evenimente din oras.
Primele orase mari din Europa pe care Urby le testeaza, in prezent, din punctul de vedere al scalabilitatii tehnice sunt Amsterdamul si Berlinul. Principala provocare a echipei de ingineri software din spatele produsului este structurarea, organizarea si livrarea volumului foarte mare de informatie digitala rulata in tarile Central-Vestice ale Europei. Acestia trebuie sa traduca toate informatiile in recomandari simple, rapide si pe gustul utilizatorului.
"Urby s-a nascut pentru ca procesam zilnic un volum imens de informatie, care amesteca in acelasi "feed" entertainmentul cu politica, probleme sociale cu mesajele de la prieteni, evenimentele cu pozele din vacanta cuiva pe care nu-l stim prea bine. Ne-am imaginat un sistem care sa reduca acest volum de informatie doar la ceea ce conteaza pentru utilizator, dupa interesele pe care le manifesta, dupa locurile pe care le viziteaza, dupa evenimentele la care participa, astfel incat "o iesire in oras" sa fie cat mai simpla, fara o planificare complicata, ca cea pentru vacanta.", spune Ionut Munteanu, co-fondator Urby.
Urby este a treia generatie din categoria de aplicatii mobile, dezvoltate din 2013 de catre startup-ul sibian Eventya Co. Compania a fost demarata initial cu banii proprii si o investitie de 10.000 de euro de la prieteni.
Aplicatia este gratuita pentru orice utilizator de iOS sau Android. Afacerile locale, organizatiile sau institutiile din fiecare oras pot folosi Urby in varianta freemium pentru a comunica cu audienta lor. Prin activarea unui cont premium se deblocheaza instrumente specifice de marketing mobil, pentru clientii platitori. Astfel, aceasta ofera facilitati contra cost menite sa le scuteasca acestor utilizatori munca de sincronizare a continutului intre diversele platforme web-mobile sau de fidelizare a consumatorilor proprii, explica reprezentantii companiei.
Obiectivul principal al antreprenorilor fondatori ai startup-ului in acest moment este patrunderea in alte orasse mari din Europa. In luna octombrie,
startup-ul pregateste lansarea aplicatiei in Olanda, o piata extrem de competitiva care va valida eficienta produsului in cultura vest europeana.
In plus, acestia se vor inscrie la programul de dezvoltare a afacerilor in tehnologie, Startup Spotlight, din cadrul HowToWeb 2016 pentru a cauta noi parteneri si conexiuni care sa ii ajute in extinderea la nivel European.