Cata importanta acorda firmele campaniilor de comunicare si afacerilor publice. Care sunt companiile care apeleaza la astfel de strategii – studiu
raluca.abrihann

Cata importanta acorda firmele campaniilor de comunicare si afacerilor publice. Care sunt companiile care apeleaza la astfel de strategii – studiu

Imagine principala
Cata importanta acorda firmele campaniilor de comunicare si afacerilor publice. Care sunt companiile care apeleaza la astfel de strategii – studiu
Veniturile obtinute de companie determina nivelul de institutionalizare a functiilor de comunicare strategica, afaceri publice si guvernamentale. Circa 89% dintre firmele care au venituri de peste 100 milioane euro au un departament de comunicare strategica, spre deosebire de 33% dintre companiile cu venituri de pana la 1 milion euro, arata un studiu realizat de  McGuireWoods Romania.

Rezultatele studiului mai arata ca 73% dintre companii, indiferent de marimea veniturilor, ar externaliza activitatea de comunicare strategica si pe cea de public affairs & government relations (PA&GR).

Totusi, sursa citata arata ca exista si o legatura directa intre marimea companiei, veniturile ei si probabilitatea de avea o strategie de comunicare. Astfel, pe masura ce firmele cresc,  acestea acorda o importanta secundara comunicarii (33% dintre companiile cu venituri intre 1-10 milioane euro au o strategie de comunicare), dar odata ce ating pragul de 50 milioane euro, isi reiau focusul pe comunicare. In ceea ce priveste functia de PA&GR, 54% dintre companiile cu venituri intre 10 si peste 100 milioane euro au un departament dedicat acestor activitati si doar 30% dintre cele cu venituri sub 10 milioane euro.

Profesionistii in comunicare sunt implicati in planificarea strategica in 45% dintre cazuri, iar in 32% dintre cazuri implicarea lor este partiala. De asemenea, in 45% dintre companiile respondente activitatea de comunicare strategica este separata de cea de Public Affairs & Government Relations.

Studiul ¬Cum comunica strategic companiile din Romania¬ are la baza un chestionar aplicat in perioada 24 februarie ¬ 9 aprilie 2016. In raport se analizeaza raspunsurile obtinute prin aplicarea chestionarului online alcatuit din 24 de intrebari de la 141 de respondenti, dintre care 26% executivi de top si 34% specialisti in marketing si comunicare din mediul local de business. Companiile care au raspuns la chestionar sunt 38% firme romanesti, 50% firme straine si 12% companii cu capital mixt. 35% dintre companiile respondente au inregistrat in anul 2015 venituri de peste 100 milioane euro, 11% au avut venituri de 50-100 milioane euro, 12% de 10-50 milioane euro si 24% de 1-10 milioane euro.
Parallax

Vizualizari
19
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings