Cum arata profilul liderului ideal, in viziunea angajatilor romani
raluca.abrihann

Cum arata profilul liderului ideal, in viziunea angajatilor romani

Imagine principala
Cum arata profilul liderului ideal, in viziunea angajatilor romani
Angajatii romani apreciaza cel mai mult liderii care le ofera feedback si de la care au ce invata, care le intaresc increderea in fortele proprii si care le stabilesc obiective clare, arata un studiu realizat de compania de training Ascendis.

Capacitatea de indrumare oferita de liderii organizatiilor din Romania este pe primul loc in topul preferintelor pe care le au angajatii atunci cand contureaza portretul sefului ideal, arata rezultatele studiului. Astfel, angajatii romani apreciaza cel mai mult abilitatea sefilor de a oferi feedback si de a-i ajuta sa-si consolideze cunostintele (63,5% dintre respondenti indicand acest raspuns pentru a evalua capacitatea de indrumare a liderilor), urmata de cea de a explica si de a demonstra o situatie sau o sarcina de serviciu (23,5%) si de cea de a clarifica aspecte legate de job (13%).

Pe locul doi in topul calitatilor pe care ar trebui sa le aiba liderii, in viziunea angajatilor locali, se afla capacitatea de modelare a valorilor. Astfel, pentru jumatate dintre respondentii la chestionar capacitatea unui sef de a intari increderea pentru obtinerea succesului este cea mai importanta contributie pe care o poate aduce acesta in relatia cu subalternii, urmata de faptul ca inspira dorinta de a depune eforturi (21%) si de faptul ca sustine organizatia (16%).

Managementul pentru obtinerea de rezultate este pe locul trei in topul calitatilor preferate de angajati atunci cand acestia realizeaza portretul liderului ideal. Astfel, 53% dintre respondentii care au evaluat aceasta dimensiune din cercetarea Ascendis prefera liderii care stabilesc obiective ce implica folosirea la maximum a capacitatilor, 23% spun ca liderul ideal realizeaza obiectivele stabilite, in timp de 18% il considera ideal pe seful care indica oportunitatie.

 Doar 6% dintre angajatii care au raspuns la chestionar spun ca apreciaza faptul ca liderul ramane concentrat pe activitatea pe care o are de finalizat impreuna cu echipa.



In mod suprinzator, abilitatea de comunicare a liderilor a primit cel mai mic punctaj din partea angajatilor care au fost invitati sa realizeze portretul liderului ideal. Totusi, angajatii apreciaza cel mai mult, in cadrul acestei dimensiuni analizate, liderii care se asigura ca toata lumea a inteles ce are de facut in cadrul unei sarcini de serviciu (30%) si pe cei care organizeaza comunicarea (25%).

"Practic, din acest raspuns reiese ca angajatii romani ar alege un manager pragamatic si orientat catre rezultate, in detrimentul unuia sociabil si comunicativ. Este un semn clar de maturitate. Mai remarcam si ca oamenii au asteptari foarte clare de la sefii lor", spune Marius Opris, Partener Ascendis.

In ceea ce priveste rezultatele inregistrate in cadrul celorlalte dimensiuni analizate, rezultatele cercetarii arata ca, la categoria "managementul performantei", angajatii au acordat cele mai mari punctaje capacitatii lideilor de a stabili, prin colaborare, planurile de dezvoltare (37% dintre respondenti) si de a  crea obiective privind performanta (28%).

La dimensiunea "mentalitate de manager", angajatii spun ca apreciaza cel mai mult liderii care implica angajatii (32%), care sustin un mod de gandire pozitiva (25%) si care inspira incredere (17%). 

Legat de competentele de leadership privind "construiea relatiilor de lucru", angajatii vor un lider care dezvolta ideile proprii si pe ale altora (47%), iar la cele privind "castigarea increderii", cei mai apreciati sunt liderii care actioneaza cu integritate (41%).



Cercetarea Ascendis a fost realizata pe un esantion de aproximativ 500 de persoane. Respondentii sunt angajati din toata tara care lucreaza pe pozitii de specialisti, middle si top manageri in companii multinationale si romanesti din diverse sectoare de activitate (bunuri de larg consum, industrie grea, automotive, productie de componente pentru avioane, retail, servicii financiare, IT, telecomunicatii, turism, farma, servicii de distributie).
Parallax

Vizualizari
203
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri