De ce scade increderea consumatorilor? Romanii sunt tot mai precauti cand vine vorba de cheltuirea banilor - studiu
raluca.abrihann

De ce scade increderea consumatorilor? Romanii sunt tot mai precauti cand vine vorba de cheltuirea banilor - studiu

Imagine principala
De ce scade increderea consumatorilor? Romanii sunt tot mai precauti cand vine vorba de cheltuirea banilor - studiu
​Indicele global al increderii consumatorului a incheiat anul 2015 intr-o nota usor negativa, el scazand cu doua puncte fata de trimestrul trei si incheind la acelasi nivel ca la inceputul anului. In Romania, nivelul increderii consumatorului a scazut cu 5 puncte, ajungand la un index de 79 in trimestrul patru al anului trecut, potrivit datelor studiului Nielsen.

Incendiul de la Clubul Colectiv, ce a fost urmat de demonstratiile din tara precum si de schimbarea guvernului sunt cauzele cele mai probabile ale scaderii increderii consumatorilor romani, arata studiul citat.

De asemenea, acest lucru poate fi vazut si in felul in care consumatorii isi folosesc banii care raman dupa acoperirea cheltuielilor lunare: „divertismentul in afara casei” a atins cel mai mic nivel din 2015.

Totusi, nivelul increderii consumatorului este cel mai ridicat inregistrat la sfarsit de an pentru Romania din 2010, de cand se masoara acest indicator in fiecare trimestru.

La nivel global, comparativ cu primul trimestru din 2015, increderea a ramas constanta in Asia-Pacific la nivelul de 107 puncte, in timp ce Europa a urcat cu 4 puncte pana la 81. Toate celelalte regiuni au incheiat anul mai putin increzatoare decat l-au inceput, cu America de Nord si Orientul Mijlociu / Africa in scadere cu cate 6 puncte fiecare pana la 100 respectiv 90, in timp ce America Latina a coborat cu 3 puncte pana la 83.

In cel mai nou val al studiului online desfasurat intre 2 - 25 Noiembrie 2015, increderea consumatorului a crescut in 26 din cele 61 de piete masurate de Nielsen (43% din pietele analizate). Cel mai mare scor a fost inregistrat de India (131), constant fata de trimestrul trei, iar cel mai mic in Coreea de Sud (46), cu o crestere trimestriala de 4 puncte. Dintre cele mai mari economii mondiale, China a inregistrat un scor de 107, crescand 1 punct fata de trimestrul trei, urmata de Marea Britanie (101, -2 puncte), SUA (100, -19 puncte), Germania (98, -2 puncte) si Japonia (79, -1 punct), toate inregistrand deci scaderi trimestriale ale nivelului de incredere.

“Nivelul increderii pe parcursul anului 2015 reflecta modurile diferite in care consumatorii au filtrat evenimentele economice locale si globale. Multe din pietele emergente – desi nu toate – sunt situate in zone cu o crestere mai lenta, iar tendintele increderii variaza corespunzator. In general, consumatorii europeni au ramas optimisti in pofida constantei  incertitudini economice. Pe de alta parte, desi SUA este un pol pozitiv al economiei globale, consumatorii americani manifesta un optimism precaut in ce priveste viitorul apropiat”, declara Louise Keely, Vicepresedinte Nielsen si Presedinte al Demand Institute.

De ce se tem consumatorii


Romanii continua sa puna in centrul preocuparilor lor sanatatea, siguranta locurilor de munca si platirea datoriilor.

Aceasta este o orientare diferita comparativ cu cea a consumatorului european, care pune in prim plan terorismul si starea economiei, pe langa securitatea joburilor.

Temerile privind terorismul au ajuns la noi maxime in trimestrul patru din 2015 in America de Nord (27%) si Europa (22%) si au devenit o preocupare mai mare decat economia in ambele regiuni.

In Statele Unite ale Americii, 29% dintre respondentii online au declarat ca terorismul este principala si a doua cea mai importanta temere, cu o crestere de 15 puncte procentuale fata de T3 2015.

In Europa, motivele de ingrijorare au fost de asemenea ridicate si au crescut semnificativ din T3 in T4 in Israel (43%, +24pp), Regatul Unit (32%, +11pp) si Olanda (26%, +8pp). De asemenea, in urmatoarele tari nivelul era deja ridicat si a ramas relativ stabil: Turcia (56%, -2pp), Franta (25%, -1pp), Cehia (24%, +11pp), Elvetia (23%, +1pp) si Germania (23%, nicio modificare).

Preocuparile privind imigratia au crescut in America de Nord (29%); aproape o treime dintre americani (32%) au spus ca este principala sau a doua cea mai importanta ingrijorare, o crestere de 26 de puncte procentuale fata de T3 si devenind astfel cea mai importanta ingrijorare la nivel national. Grijile privind imigrarea au fost de asemenea importante in tarile centrale si de nord din Europa, cu nivele ridicate in Cehia (36%), Suedia (28%), Germania (27%), Austria (26%), Norvegia (26%), Regatul Unit (22%), Elvetia (22%) si Finlanda (21%), majoritatea inregistrand cresteri semnificative la nivel de trimestru.

Cum este perceputa recesiunea economica la nivel global. Cei mai multi romani cred ca au scapat de criza


Mai mult de jumatate dintre respondentii la nivel global (55%) cred ca au fost in recesiune in trimestrul patru din 2015, cu o crestere usoara fata de inceputul anului (53%).

In cazul Romaniei, 54% dintre respondenti considera ca tara nu este in recesiune, cu o crestere de 1% fata de T3 2015.  T2 2015 a fost pentru prima data in ultimii ani cand peste jumatate de romani au considerat ca tara nu se mai afla in recesiune, perceptie ce s-a imbunatatit pana la sfarsitul anului 2015.

Acest rezultat plaseaza Romania in top 5 tari din Europa cu un predominant sentiment anti-recesionist, alaturi de Cehia, Danemarca, Germania si Elvetia.

Increderea in economie, respectiv scaderea perceptiei de recesiune, s-a imbunatatit cel mai mult fata de T3 2015 in Letonia (59%, -11pp), Estonia (46%, -10pp), Italia (80%, -9pp) si Statele Unite ale Americii (47%, -8pp). La capatul celelalt se afla Suedia (62%, +13pp), Singapore (40%, +10pp), Emiratele Arabe Unite (53%, +10pp) si Norvegia (63%, +10pp).
In Statele Unite ale Americii, procentul persoanelor care credeau ca inca sunt in recesiune a scazut sub 50% pentru prima data din 2008, cand Nielsen a inceput sa monitorizeze acest lucru.

Rezultatele din acest studiu sunt bazate pe o metodologie online din 61 de tari.






documente





 
Descarca aici intregul studiu realziat de Nielsen.




Parallax

Vizualizari
12
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings