Claudiu Zamfir

Ce startupuri românești au ajuns la târgul Vivatech de la Paris

Imagine principala
fullscreen digital vivatech startup

Câteva startupuri romanesti au participat, zilele trecute, la salonul de tehnologie Vivatech, de la Paris, considerat cel mai mare targ de gen din Europa și care are ca parteneri giganți ca Google, Orange și BNP Paribas.

Potrivit News.ro, cele câteva startupuri românești au ajuns la Paris prin intermediul unor companii mari care au programe de sprijin destinate acestora.

Grupul Carrefour a adus la Vivatech două start-up-uri româneşti considerate cu potenţial:

  • Fullscreen Digital. Este o mică firmă care motitorizează traseele clienţilor în supermarketuri şi oferă date despre comportamentele de consum.

"Beneficiul soft-ului nostru este acela că oferă, într-o singură platformă, posibilitatea de a înţelege ceea ce fac oamenii în interiorul magazinelor sau mall-urilor, să-i profileze, ca să dea voie departamentului de marketing să retarget-eze, adică să arate advertising foarte relevant celor care au fost în mall-ul sau în magazinul respectiv sau să transmită, în timp ce oamenii sunt în magazin, un mesaj ca să-i cheme sau să îi facă mai atenţi la oferte", a declarat, pentru News.ro, directorul general al Fullscreen Digital, Dan Mărculescu (foto-stânga).

Este exact principiul încurajat şi căutat la astfel de târguri: creatorii de start-up-uri trebuie să aibă în minte, pe lângă idee, şi traseul prin care ideea se poate transforma în bani.

"Beneficiul mare pentru business este că îţi duce mai mulţi oameni în magazin, ţi-i aduce mai des şi îi face să cumpere mai mult şi produse mai relevante, fără să consume mult timp şi mulţi bani pentru marketing", a explicat Mărculescu.

Compania monitorizează în jur de 6 milioane de cumpărători unici, în mod anonim - fără a fi dezvăluită identitatea cumpărătorului -, şi are date privind circa 250 de milioane de ore de cumpărare.

Fullscreen Digital a ajuns deja cel mai mare furnizor de servicii de monitorizare a mall-urilor de cumpărături din România şi vrea să se extindă în Europa pe această piaţă, în condiţiile în care are parteneriate cu Orange, Carrefour şi alte companii mari.

  • Scoodit. Este o aplicație gândita să ofere soluţii de gătit acasă, în funcţie de ce alimente au la dispoziţie utilizatorii, într-un anumit moment.

"Practic, am reinventat cooking-ul tradiţional, procedura aplicaţiei pleacă dinspre ingrediente înspre reţete: ce ingrediente ai acasă sau găseşti într-un supermarket, într-o piaţă, le adaugi în aplicaţie, iar aplicaţia îţi dă sugestii de reţete combnând ingredientele pe care le introduci", a afirmat, pentru News.ro, directorul de operaţiuni al Scoodit Inc., Răzvan Alexandru.

Astfel, consumatorului i se cere să facă fotografii ingredientelor de care dispune, care sunt recunoscute cu o aplicaţie specială integrată, apoi aplicaţia trimite sugestii de reţete.

Scoodit se află într-un stadiu incipient de dezvoltare şi caută parteneri printre reţelele de retail prin care să ajungă la consumatorii finali şi să transforme ideea în bani.

"Modelul de business este B to B to C (Business to Business to Consumer)", a explicat Alexandru, la Vivatech.

De altfel, la târgul de la Paris s-au prezentat multe startupuri focalizate pe comerţ.

Compania franceză Angus.ai oferă un serviciu de monitorizare video completă a activităţii  umane, putând detecta, de exemplu, emoţiile unui client dintr-un supermarket.

La radul sau, startupul american Tracxpoint susține că a inventat coşul de cumpărături al viitorului: complet tehnologizat, care detectează produsele introduse şi calculează la final suma de plată. Americanii au venit şi cu schema de finanţare a noului coş de cumpărături, mult mai scump decât unul clasic: coşul este închiriat lanţurilor de retail, care plătesc în funcţie de utilizarea sa şi îşi recuperează banii de la producătorii bunurilor cumpărate. Coşul de cumpărături hi-tech va fi testat în supermarket, în versiunea prototip, în circa şase luni, potrivit reprezentanţilor Tracxpoint.

Târgul de tehnologie Vivatech a fost deschis, in perioada 15-17 iunie,  la Palatul Primăriei din Paris, de către primarul Anne Hidalgo.

Noul preşedinte al Franţei, Emmanuel Macron, a ţinut un discurs în prima zi a târgului, pentru a sublinia importanţa pe care o acordă tehnologiei şi startupurilor în modernizarea economică a ţării - o tema importanta a programului sa politic cu care a câștigat alegerile.

Printre speakerii de pe afișul Vivatech s-au numărat: Erich Schmidt, presedinte executiv al Alphabet (compania-mama a Google), miliardarul Bernard Arnault, presedinte-director general al conglomeratului LVMH (care are in portofoliu branduri de lux de la Louis Vuitton la Moët & Chandon), Daniel Zhang, CEO al gigantului e-commerce Alibaba, Jeff R. Immelt, presedinte si CEO al General Electric. 

Sursa foto: Fullscreen Digital

Parerea ta despre articol
Vizualizari
807
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.