Startup-ul Google de mașini autonome vrea să facă un vehicul complet electric destinat serviciilor de ride hailing

Waymo, startup-ul de mașini autonome al Alphabet, compania-mamă a Google, colaborează cu producătorul chinez de automobile Geely pentru a face un vehicul complet electric, complet autonom, proiectat pentru serviciile de ride-hailing. 

 
 

Companiile vor integra sistemul de conducere autonomă al Waymo - Waymo Driver -, în vehiculele Geely Zeekr pentru a fi utilizate pe piețele din SUA „în următorii ani”, conform TechCrunch.

Zeekr, un brand de vehicule electrice de lux pe care Geely l-a înființat în martie, și-a lansat în noiembrie 2021, în China, primul său model premium. Noua versiune a vehiculului Zeekr este gândită și creată în Gothenburg, Suedia.

 
 

Modelele Zeekr sunt proiectate cu o „podea plată pentru o intrare mai accesibilă”, cu un „spațiu generos pentru cap și picioare și scaune complet reglabile”, conform Waymo.

Sursă: Blog Waymo
Sursă: Blog Waymo

Waymo nu a specificat când va începe producția propriu-zisă și nici când se așteaptă ca mașinile să poată fi văzute pe străzi. Compania și-a extins, de asemenea, parteneriatul cu producătorul de automobile Stellantis, care deține Fiat Chrysler, pentru a include servicii de livrare la nivel local.

Parteneriatul cu Geely nu ar trebui să aibă un efect asupra colaborărilor extistente deja cu alți producători auto, a transmis un purtător de cuvânt al Waymo.

Waymo a fost prima companie care a lansat un serviciu de transport la cerere prin aplicație, în sistem ride-hailing, cu mașini complet autonome. Serviciul Waymo One a fost lansat la Phoenix, statul american Arizona.

În proiectele sale, Waymo și-a integrat tehnologia de conducere auto fără șofer pe vehicule construite de producători ca Daimler, Nissan, Jaguar, Volvo.

Proiectul de tehnologii de conducere autonomă a fost inițiat în anul 2009, în cadrul X Lab, divizia Google de cercetare și dezvoltare. Compania în sine, cu actualul nume Waymo, a fost lansată mult mai târziu, în anul 2016. În prezent, compania de mașini fără șofer este condusă de Dmitri Dolgov și Tekedra Mawakana, care împart funcția de CEO.