Redacția StartupCafe.ro

Tutorial: 3 sfaturi practice pentru optimizarea site-ului pe mobil

Thumbnail

Auzi deja de multă vreme că mobilul este din ce in ce mai important în viețile utilizatorilor de internet. Azi vom discuta despre importanța mobilului în rata de conversie a site-ului tău. Găsești în articol câteva soluții comune pe care le poți aplica site-ului tău pentru a te asigura că ești în continuare în topul preferințelor publicului tău țintă.

Ai deja un site și reușești să faci vânzări online. Probabil nu ești încă mulțumit de volumul de vânzări și vrei să îl crești. Tot ce trebuie să faci este să vezi ce trafic și ce vânzari potențiale pierzi din traficul generat de mobil.

Caută în contul tău Google Analytics raportul legat numit Mobile Overview unde vezi distribuția traficului ajuns în site între mobil, tabletă și desktop. Urmărește trendurile din ultimele 12 luni și vezi cum ai putea trasa o direcție pentru lunile următoare.

Imediat ce ai identificat traficul din mobil trebuie să te gândești la următoarele blocaje pe care le creezi în experiența vizitatorilor de pe mobil:

  • Media de încarcare a unei pagini pe o rețea 4G este de aprox 5,6 secunde. Dacă ai avea de numărat până la 6 nici tu nu ai avea răbdare, cu exceptia situației în care ești chiar nevoit să ajungi pe o pagină pe site-ul administrației sectorului din care faci parte sau pentru plata impozitelor.

  • 1 din 5 utilizatori nemulțumiți nu se va întoarce pe un site dacă a avut probleme cu viteza de încărcare

  • 3 din 10 persoane care ajung la tine în site vor pleca pe alt site dacă pagina pe care au ajuns este prea aglomerată de informații și nu se încarcă rapid.

Iată câteva soluții comune pe care le poți aplica site-ului tău pentru a te asigura că ești în continuare în topul preferințelor publicului tău țintă:

  • Comprimarea imaginilor

  • Solicitarea de resurse externe

  • Redirectările

  • Fonturile din site

Decizi, deci, că este important să oferi publicului tău o nouă experiență pe mobil. Soluțiile rapide pe care ți le voi oferi sunt similare cu ceea ce faci atunci când te muți într-o casă nouă.

Ai venit cu camionul plin cu de toate și tot ce ai de făcut pentru a funcționa rapid este:

  1. să descarci, în prima etapă, elementele esențiale pentru a funcționa în noua locuință. Nu scoți tot din camion, începi doar cu farfuriile și cănile, eventual o saltea, ca să te poți instala pentru primele zile. La fel și pe site-ul tău - nu trebuie să forțezi încarcarea în pagină a tuturor elementelor; utilizatorii vor să vadă ceva care să îi țină acolo. Nu e nevoie de toate elementele din pagină ci, în principal, ei vor să vadă conținutul din primul ecran, cât mai repede. Numim această zonă ”above the fold”. Primul ecran trebuie să se încarce rapid și trebuie să te asiguri că pagina, în ansamblu, se va încărca, în întregime, în max 3 secunde.

  2. să faci cât mai puține drumuri între locuință și camionul plin de cutii - vei reduce numărul de resurse de care site-ul tău are nevoie ca să se încarce. Obiectivul este să ai sub 80 de cereri de resurse per pagină. Cu cât soliciți mai puține resurse, cu atât crești viteza de încărcare.

Redirecționările au și ele impact negativ asupra publicului. Imaginează-ți că ai putea lua liftul dar alegi să mergi mereu pe scari și cu un mic ocol prin subsol, înainte de a ajunge la camion. În medie, există aproximativ 5 redirecționări pe 20% din paginile unui site. Ce poți face este să testezi  site-ul cu instrumentul varvy.com și să vezi ce fel de redirecționări pot fi evitate.

  1. Cutiile sunt ușoare și prin urmare ușor de transportat - reduci greutatea paginilor încărcate pe mobil. Obiectivul tău este să ai maxim 1 megabite de date pe fiecare pagină. Orice element din paginile site-ului tău contează și adaugă greutate în viteza de încărcare.

Comprima imaginile astfel încât ele să arate în continuare bine dar să nu fie nevoie de prea mult timp pentru a le afișa.  65% din conținutul unui site îl reprezintă imaginile. Folosește formatul și dimensiunea potrivită. Ai putea reduce cu +25% greutatea de încărcare dacă ai comprima corect imaginile.

Mai ia în considerare fontul folosit. Deși este posibil să îți placă un font original și complet diferit de al altor site-uri, nu uita că fontul tău unic va solicita resurse suplimentare pentru a fi încărcat pe browserul mobil al utilizatorului. Dezactivează fonturile personalizate pe smarphone sau, în mod excepțional, utilizează-le doar pentru headers și elemente grafice esențiale în imaginea brandului tău.

Nu uita că dacă reușești să păstrezi traficul mobil în site-ul tău, sporești șansele de conversie și implicit ajungi la volume mai mari de încasări. Vizitează site-ul testmysite.withgoogle.com  și vezi de unde începi optimizarea pe mobil.

Spor la sporit viteza de încărcare a site-ului tău pe mobil!

Urmărește și:

Video ghid AdWords: 4 sfaturi de optimizare ca să obții mai multe conversii pe mobil

Parallax

Vizualizari
227
Conţinut
Parerea ta despre articol
2.06
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 2.39

publishing: 2.33

expertise: 2.5

rating: 2.06

SEM
Strategist in marketing online, manager al agentiei de marketing online Zarbi.
Articole publicate : 3
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri