Intră lumea dar nu cumpără din magazinul tău? Cele 3 greșeli pe care trebuie să le îndrepți imediat pe internet

Gestionarea relațiilor cu clienții este una dintre principalele provocări cu care se confruntă afacerile online. Dacă ai un magazin online care are sute de vizitatori dar puține comenzi iar eforturile de marketing digital nu au dat rezultate atunci trebuie să identifici cauzele. Iată principalii factori care blochează vânzările și câteva tactici de bază care te pot ajuta să transformi vizitatorii în clienți.

 
 


1. Utilizatorii nu au încredere în brand

Unul dintre principalele motive pentru care potențialii clienți vizitează un site dar nu cumpăra este că nu au încă încredere în firma. Oamenii cumpără de la branduri cunoscute și credibile și, în plus doresc să interacționeze cu cele care sunt interesate de nevoile lor. Din fericire, stabilirea încrederii nu trebuie să fie dificilă dar trebuie să știi care sunt factorii care determină această lipsă de încredere. 

Dacă ai dificultăți cu conversia vizitatorilor pe site există șanse mari să nu creezi tipul de conținut care să-i atragă pe cititorii tăi.  

 
 

Iată câteva strategii de marketing de conținut:

  • conținutul trebuie să fie informativ. Nu scrie mesaje de blog doar pentru a crea conținut. Asigură-te că fiecare cuvânt trezește interesul persoanei care citește. 
  • fă un plan și nu scrie la întâmplare. Află ce tipuri de conținut îi interesează pe cititorii tăi iar un calendar de conținut te va ajuta. Acesta  este un instrument excelent pentru cartografierea conținutului pe care îl vei crea.
  • invită clienții să se aboneze la lista ta de corespondență. Acest lucru îți oferă un alt mod de a interacționa cu ei. Obiectivul este de a construi o relație cu persoanele care vizitează site tău.
  • un alt mod de a construi încrederea este să le arăți vizitatorilor cum îi poți ajuta. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să le arăți cum i-ai ajuta pe clienții tăi iar aici intră mărturiile sau studiile de caz (testimonialele).
  • studiile de caz reprezintă modalități eficiente de a arăta beneficiile pe care le aduce afacerea ta cliențiilor. De asemenea, oferă cititorilor informații despre modul în care funcționează firma ta.
  • mărturiile sunt o altă modalitate de a demonstra valoarea afacerii tale pentru potențialii clienți. Obține declarații de la cei mai fericiți clienți și pune-le pe site. 

2. Procesul de navigare și achiziționare este complicat 

Unul dintre aspectele ignorate de cei care vând online este experiența utilizatorului. Mulți fac greșeala de a complica procesul de achiziționare a unui produs/serviciu. Trebuie să te asiguri că utilizatorii site-ului tău navighează ușor prin el. Oamenii ar trebui să poată cumpăra produsele sau serviciile cu doar câteva clic-kuri. În caz contrar, își vor pierde răbdarea și vor merge în altă parte.

  • Achiziționarea simplificată a produselor este una dintre cele mai bune modalități de a atrage mai mulți oameni să își cheltuiască banii pe site-ul tău.  Acest lucru implică și posibilitatea ca utilizatorii să cumpere fără a-și crea un cont. Da, e adevărat că informațiile sunt necesare pentru a putea construi o relație cu clienții, dar uneori este mai bine să le oferi opțiunea de a cumpăra fără să se înscrie. La urma urmelor, obiectivul tău este să-i faci să facă o achiziție. 
  • Dacă oamenii cumpără de pe site-ul tău fără a-și crea un cont, vor fi mai susceptibili să devină abonați mai târziu, după ce văd cum funcționează produsul sau serviciul tău. 

3. Nu îți cunosc valoarea 

Un al treilea motiv pentru care utilizatorii nu devin clienți ar putea fi faptul că aceștia nu văd motivul pentru care ar trebui să cumpere de la tine.

  • Trebuie să te asiguri că ai un om de publicitate eficient, un copywriter bun.  Dacă nu te pricepi să-ți faci textele publicitare, angajează pe cineva care este profesionist. Este foarte de important. Site-ul trebuie să arate și să explice de ce viața clientului va fi mai ușoară, mai bună sau mai plăcută după ce va cumpăra de la tine.
  • Unul dintre factorii fundamentali de a scrie o prezentare bună a produsului se concentrează mai curând pe beneficii decât pe caracteristici. Caracteristicile descriu ceea ce face produsul sau serviciul tău, în timp ce beneficiile explică de ce caracteristicile sunt importante pentru client
  • De exemplu dacă vinzi scaune. În acest caz, poți descrie designul ergonomic și suportul de plasă. Există mai multe caracteristici care țin de fabricarea scaunelor ergonomice. Cu toate acestea, cliențiilor tăi nu le pasă de niciunul din acestea. În loc să se concentreze în principal pe modul în care este proiectat scaunul, este mai bine să vorbești despre beneficiile pe care le aduc scaunele ergonomice sănătății. Spune clienților cum le poate ușura durerea din spate, scrie despre riscurile pe care le implică statul pe un scaun care nu este proiectat pentru sprijinirea spatelui.  

Cheia este să câștigi încrederea vizitatorilor, să-i determini să cumperi de la tine și să le arăți cum viața lor va fi mai bună după ce va folosi produsele tale. 

Sursa: smallbiztrends.com

Citește și