Soluţie de monitorizare a comportamentului clienților din magazine sau aplicaţia care te ajută să plăteşti benzina direct la pompă – printre proiectele calificate la Innovation Labs 2018

24 de echipe s-au calificat în programul de accelerare Innovation Labs 2018, destinat tinerilor dornici să facă primii pași în antreprenoriatul tehnic, în urma participării la Hackathonul din Bucureşti. Printre proiectele câştigătoare se numără o soluţie IT de monitorizare a comportamentului clienților din magazine si aplicaţia care te ajută să plăteşti benzina direct la pompă.

 
 

După 24 de ore de concentrare, imaginație, provocări și mentorat, cele mai bune echipe au fost selectate pentru a intra în etapa de accelerare organizată în următoarele 10 săptămâni de către Asociația Tech Lounge cu sprijinul unor companii.

Juriul a avut misiunea de a selecta cele mai performante 24 de echipe și idei de produs, alegând astfel echipele care vor continua dezvoltarea prototipurilor în etapa de mentorat a Innovation Labs.

 
 

Hackathonul din București este prima etapă a programului Innovation Labs, ajuns anul acesta la cea de-a șasea ediție. La eveniment au participat 65 de echipe formate din peste 200 de tineri creativi și ambițioși, care au prezentat în prima zi a evenimentului idei pentru produse inovatoare încadrate în cele șapte direcții de dezvoltare formulate în cadrul programului: Agriculture, Cyber-Security, Fintech, Health & Lifestyle, Retail, Smart Cities și Smart Mobility.

Echipa Appsulate, susținută de Orange pentru direcția CyberSecurity, propune o soluție de lucru la distanță într-un mediu sigur prin care companiile pot personaliza cu ușurință setul de acțiuni pe care un angajat le poate realiza de la domiciliu, și pot gestiona diferențiat drepturile de acces. Appsulate oferă avantaje atât companiilor, cât și angajaților acestora, promovând flexibilitatea muncii și autonomia individuală în organizarea programului de lucru.

Pentru direcția de Retail, susținută de Carrefour, ca lider al inovației în domeniu, echipa CrowdLens oferă posibilitatea de monitorizare a comportamentului clienților în centrele comerciale, ajutând managerii să înțeleagă și să rafineze experiențele vizitatorilor. Valoarea soluției derivă din faptul că este utilizată infrastructura deja existentă pentru colectarea datelor necesare, prin analiza cărora vor fi furnizate informații esențiale privind comportamentul consumatorilor și segmentarea pieței.

Echipa CredXp, din direcția de Fintech, susținută de BRD - Groupe Société Générale, a dezvoltat o soluție pentru estimarea timpului necesar analizei aplicațiilor de credit și stabilirea probabilității de acceptare a acestora. Produsul prioritizează clienții în funcție de această probabilitate și distribuie dosarele angajaților băncii în funcție de timpul necesar completării acestei acțiuni.

În cadrul direcției de Smart-Mobility, noua verticală susținută de Continental, echipa CityFabric oferă un serviciu pentru decongestionarea traficului printr-o aplicație care controlează semafoarele în funcție de cât de intens este traficul. Aplicația va folosi datele oferite gratuit de Google sau, pe viitor, de companii interesate de produsul lor. City Fabric se adresează primăriilor, dorind să ofere soluții de fluidizare a traficului la prețuri rezonabile.

Beneficiind de susținerea OMV Petrom, echipa RapidFill este o aplicație care eficientizează sistemul de plată pentru combustibil direct la pompă. Utilizatorul salvează detaliile de plată în aplicație și operează direct plata, scanând codul QR afișat pe pompa de combustibil.

Echipa Emun din direcția de Health & Lifestyle, sprijinită de The Romanian-American Foundation, este o platformă educațională online pentru elevii din gimnaziu și liceu, invitându-i să învețe matematica și programarea într-un stil vizual progresiv. Emun include un editor de cod ce oferă reprezentări vizuale, pe parcursul elaborării acestuia. Limbajul de programare folosit este propriu, adaptat curriculum-ului școlar de matematică. Elevii vor învăța astfel simultan și intuitiv matematica și programarea, sincronizându-se cu nevoile lor școlare.

Toate echipele calificate în urma Hackathonului urmează să intre într-o perioadă intensă de training de 10 săptămâni, timp în care se vor întâlni săptămânal cu mentorii lor. Antreprenori și oameni de business de vârf vor împărtăși experiențele lor cu tinerii din cadrul programului, oferindu-le acestora o nouă viziune în explorarea ecosistemului antreprenorial românesc. În plus, tinerii vor beneficia de acces la tehnologii de ultimă generație pentru dezvoltarea produsului, prin intermediul partenerilor programului.

Pe 21 mai, în cadrul Demo Day, finaliștii programului își vor prezenta prototipurile în fața partenerilor, a reprezentanților media și a potențialilor investitori, urmând ca echipele cele mai convingătoare să fie premiate și să beneficieze de sprijinul Innovation Labs și al susținătorilor programului și după încheierea perioadei de mentorat.

Până atunci, în 10-11 martie 2018 urmează alte patru Hackathoane, care vor avea loc simultan în Cluj-Napoca, Iași, Sibiu și Timișoara. Înscrierea pentru acestea se poate face pe www.innovationlabs.ro/register până pe 8 martie.