Smile Media
Valoarea totală unui client reprezintă profitul pe care îl obține compania de-a lungul întregii relații contractuale. Se calculează ca o diferență între toate sumele încasate de la client și costul de achiziție și de menținere a loialității (campanii de marketing, reduceri,oferte speciale etc.). În realitate, nu toate companiile au o idee clară asupra valorii totale a clienților și nici nu dispun de instrumentele necesare pentru a realiza o prognoză în acest sens. Însă toate aceste calcule pot fi realizate în aplicația CPQ StudioScope .
Ce decizii ați lua dacă ați ști cât timp veți păstra un client?
Atunci când un agent de vânzări pregătește o ofertă, acesta încearcă să ajungă la o medie acceptabilă între profitabilitate și beneficiile solicitate de potențialul client. În anumite situații, nivelul profitabilității se apropie de cel minim acceptabil. Dacă clientul va rămâne loial companiei pentru mai mulți ani, nu este problemă. În timp, nivelul profitabilității poate fi optimizat.
Dar dacă clientul renunță la contract după perioada minimă? În acest caz, valoarea totală a clientului este nesemnificativă. În aplicația CPQ StudioScope, agentul de vânzări va afla de la momentul pregătirii oferte cât timp va fi păstrat respectivul client.
Iată cum se realizează acest lucru:
1. Clientul completează un chestionar
În cazul companiilor din domeniile investiții, medical și asigurări, potențialii clienți primesc un chestionar inițial. În softul de ofertare StudioScope puteți defini ușor și rapid, cu formule Excel, câmpurile pentru acest chestionar.
De exemplu, pentru o firmă de asigurări, câteva câmpuri ușor de generat sunt:
2. Aplicația CPQ StudioScope creează profilul clientului
În funcție de răspunsurile clientului potențial, softul de ofertare pregătește un profil detaliat al acestuia. Aici, agentul de vânzări va vedea:
Pe baza acestor informații, agentul de vânzări va pregăti o ofertă care:
Ce beneficii au companiile care folosesc această aplicație CPQ?
Pre-calificare rapidă a clienților
Timpul unui agent de vânzări este prețios. Dacă un agent petrece o jumătate de oră negociind o ofertă care nu se concretizează, aceasta reprezintă o pierdere pentru
companie.
În schimb, în softul de ofertare StudioScope, agentul va vedea din profilul clientului dacă acesta are potențial de profitabilitate pentru companie.
Pregătirea rapidă a unui pachet de servicii avantajos
Un client care nu are o idee clară asupra serviciilor de care are nevoie poate prelungi mult negocierea. Uneori, acesta renunță să mai încheie contractul, deoarece oferta nu corespunde nevoilor sale.
Aplicația CPQ analizează răspunsurile la chestionarul inițial și selectează serviciile care corespund cel mai mult intențiilor potențialului client. Oferta astfel prezentată are șanse mari să fie acceptată fără alte negocieri.
Stabilirea unui buget de marketing adecvat pentru fiecare client
Unii clienți au o valoare potențială foarte mare și trebuie încurajați cu bonusuri de loialitate și oferte speciale. Pentru alții, aceste eforturi financiare din partea companiei nu sunt necesare. Însă cum puteți decide care clienți merită tratați special?
Prin estimarea corectă a valorii totale a clientului, aplicația CPQ StudioScope vă dă răspunsul la această întrebare. Încă de la încheierea contractului, puteți plasa un client în categoria celor cu valoare mare, care vor primi oferte personalizate și prioritate la solicitările de asistență de-a lungul timpului.
Aplicația CPQ StudioScope vă ajută să păstrați cei mai buni clienți pentru mai mult timp. Aflați și celelalte beneficii prin programarea unui demo:
https://www.studioscope.ro/demo!