Un startup cu vinuri: Cum se construieşte o afacere nouă într-o piaţă dominată de jucători cu tradiţie
Raluca Abrihan

Un startup cu vinuri: Cum se construieşte o afacere nouă într-o piaţă dominată de jucători cu tradiţie

Thumbnail

O afacere de familie a mizat pe producţia de vinuri, pe o insulă italiană, unde mari jucători cu tradiţie în domeniu sunt greu de depăşit. Diversificarea afacerii şi turiştii care caută experienţe deosebite aduc acestui business venituri de pste 3,5 milioane de euro pe an.

În urmă cu zece ani, o familie din Arzachena, o comună din provincia Olbia-Tempio, din regiunea Sardiniei, a ales să investească într-o afacere în care în Sardinia erau deja producători importanţi, o podgorie. ”În această zonă mai toate afacerile de familie se bazează pe agricultură. Şi familia nostră, o familie numeroasă, cu 12 copii, avea o lucuinţă şi terenuri în zona Gallura și o podgorie în Surrau, locul de unde afacerea şi-a căpătat mai târziu numele”, povesteşte Giovanni Melis, manager de vânzări al cramelor Surrau.

Investiţia iniţială în primele plantaţii şi începerea producţiei a fost de circa 5 milioane de euro, dar au urmat, cu doar câţiva ani în urmă, o nouă investiţie de 10 milioane de euro în realizarea cramei. Un spaţiu unde turiştii nu vin doar să cumpere vin ci să aibă o întreagă experientă, pot să deguste vin, diferite mâncăruri specifice locului, să citească sau să se plimbe. O parte din investiţie, pentru utilajele de producţie, noile plantaţii şi marketing a fost făcută cu ajutorul fondurilor europene.

Thumbnail

Crema are un design realizat de o cunosctuă arhitectă Cecilia Olivieri, apropiată familiei Demuro, care conduce afacerea, şi este concepută să reprezinte esenţa acestui business, o îmbinare a noului cu tradiţionalul.

”Crama este concepută drept un spațiu multifuncțional destinat să găzduiască o audiență de entuziaști, cunoscători sau turiști obișnuiți, şi are ca scop şi organizarea de întâlniri și evenimente de companii, vernisaje și expoziții de artă”, explică reprezentanţii familiei Demuro.

Anual, ajung aici între 12.000 şi 15.000 de turişti, din cei peste 3,6 milioane care vizitează anual Sardinia, potrivit datelor agenţiei FlyGo. Veniturile încasate, anul trecut, de compania Surrau au fost de circa 3,5 milioane de euro. Circa 10% din cifra de afaceri este investită în marketing şi promovare, în special în promovarea online. Plantaţia de viţă de vie se întinde pe circa 50 de hectare, unde sunt cultivate câteva soiuri specifice zonei: Vermentino, Cannonau sau Carignano. Firma, unde lucrează o echipă de 15 angajaţi permanenţi, dar al căror număr poate ajunge şi la 40, cu sezonierii care lucrează aici în perioada recoltei, produce anual circa 300.000 de sticle de vin pe care le vinde atât în Italia, cât şi în export. Preţul vinurilor sunt între 15 şi 29 de euro.

Afacerile de familie, în special cele din agroturism, susţin în cea mai mare parte economia Sardiniei. Spre exemplu, în familia Demuro pasiunea pentru cultivarea strugurilor le-a fost transmisă celor care au pus bazele afacerii Surrau încă de mici. “Când eram copii ne ajutam părinţii la muncile câmpului. Culegeam strugurii în coşuri mari de răchită şi îi duceam acasă unde făceam vin cât să ne ajungă de sărbători. Aşa că ne-am întors la munca câmpului şi la vechea pasiune a familiei, cultivarea viţei de vie şi la producţia vinului”, au povestit pentru StartupCafe fondatorii Surrau.

Thumbnail
Parallax

Vizualizari
1648
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings