Adi Iacob
Startup-ul românesc Product Lead, care a creat un ecosystem software ce ajută brandurile să înțeleagă și să folosească mai bine puterea social media, se află printre cei 12 finaliști ai competiției organizate de o companie elvețiană - Fashion Innovation Award 2019. Finaliștii, atât elvețieni, cât și startup-uri internaționale, dezvoltă soluții noi destinate industriei FashionTech, acoperind diferite părți ale lanțului de nevoi ale afacerilor din lumea modei.
Finaliștii își vor prezenta soluțiile catre un juriu format din experti de la brandurile de Fashion, experții din industrie și investitori, in aprilie 2019, la Lugano.
Competiția este organizată de Loomish SA, o firmă de consultanță în investiții elvețiană specializată în Lifestyle Tech.
Product Lead este rezultatul unui proiect de intraprenoriat, dezvoltat de Alexander Stoica-Marcu, un tânăr din Constanța, în vârstă de 21 de ani, în cadrul agenției de marketing Evonomix pentru care lucrează.
Cu echipa Product Lead, tânărul de 21 de ani a câștigat în 2017 și faza pe România a Creative Business Cup (CBC), o prestigioasă competiție de startupuri din industriile creative, organizată în Danemarca.
Printre clientii startup-ului se numară: Samsung, Untold, BCR, Eyerim, Phillip Morris.
Product Lead se ocupă cu 3 metode de marketing digital despre care Alexander crede că sunt ”the next big thing”: visual commerce, influencer marketing și affiliate marketing.
Startupul (sau mai exact spin-off-ul) vrea să facă bani cu două tipuri de clienți pe care îi pune în legătură pentru promovarea și vânzarea unor produse: pe de-o parte influencerii, cum sunt cântăreții, actorii, vedetele momentului sau bloggerii, și pe de altă parte, brandurile.
Pentru influenceri, startup-ul face 3 chestii de bază:
Pentru branduri, startup-ul susține că face 3 chestii de bază:
De aici, a doua sursă e venituri pentru Product Lead: ”Este un software as a service cu prețuri de la 99 de euro pe lună, în care brandurile pot să folosească tehnologia noastră” în cele 3 cazuri de mai sus, după cum explică tânărul constănțean.
Ca tehnologie, Product Lead spune că folosește și inteligența artificială, dezvoltând produsele sale, cu developeri proprii, pe platforma Watson de AI, a companiei IBM, utilizată în multe domenii.
”Noi recunoaștem ce este în poză și vrem să automatizăm, adică să nu-i mai spunem influencerului: «vino la noi în platformă, pune-ți pinuri și linkuri manual!». Vrem să facem asta automat, să recunoaștem ce brand și ce tip de tricou este și să-i dăm cel mai potrivit lucru pe care îl avem”, susține Alexander.