Start-up românesc, în finala unei competiții de afaceri din domeniul modei din Elveția
Adi Iacob

Start-up românesc, în finala unei competiții de afaceri din domeniul modei din Elveția

Thumbnail

Startup-ul românesc Product Lead, care a creat un ecosystem software ce ajută brandurile să înțeleagă și să folosească mai bine puterea social media, se află printre cei 12 finaliști ai competiției organizate de o companie elvețiană - Fashion Innovation Award 2019. Finaliștii, atât elvețieni, cât și startup-uri internaționale, dezvoltă soluții noi destinate industriei FashionTech, acoperind diferite părți ale lanțului de nevoi ale afacerilor din lumea modei.

Finaliștii își vor prezenta soluțiile catre un juriu format din experti de la brandurile de Fashion, experții din industrie și investitori, in aprilie 2019, la Lugano.

Competiția este organizată de Loomish SA, o firmă de consultanță în investiții elvețiană specializată în Lifestyle Tech. 

Product Lead este rezultatul unui proiect de intraprenoriat, dezvoltat de Alexander Stoica-Marcu, un tânăr din Constanța, în vârstă de 21 de ani, în cadrul agenției de marketing Evonomix pentru care lucrează. 

  • Alexander este ceea ce se numește un intraprenor: un tip care lucrează într-o firmă și vine cu idei de afaceri noi, proiecte pe care le preia ca manager, dezvoltă echipe în jurul lor, pentru ca mai apoi să le desprindă în noi firme.  
  • De altfel, agenția fondată de Mihai Bocai (30 de ani), un antreprenor tot din Constanța, se dorește un startup studio, în care sunt create și dezvoltate mai multe firme, mai degrabă de tip spin-off decât start-up, care apoi sunt desprinse de compania-mamă, pe măsură ce prind viteză și atrag investiții externe.

Cu echipa Product Lead, tânărul de 21 de ani a câștigat în 2017 și faza pe România a Creative Business Cup (CBC), o prestigioasă competiție de startupuri din industriile creative, organizată în Danemarca.

Printre clientii startup-ului se numară: Samsung, Untold, BCR, Eyerim, Phillip Morris.

    Cum face Product Lead bani - modelul de business

    Product Lead se ocupă cu 3 metode de marketing digital despre care Alexander crede că sunt ”the next big thing”: visual commerce, influencer marketing și affiliate marketing.

    Startupul (sau mai exact spin-off-ul) vrea să facă bani cu două tipuri de clienți pe care îi pune în legătură pentru promovarea și vânzarea unor produse: pe de-o parte influencerii, cum sunt cântăreții, actorii, vedetele momentului sau bloggerii, și pe de altă parte, brandurile.

    Pentru influenceri, startup-ul face 3 chestii de bază:

    • Le dă posibilitatea să-și monetizeze conținutul din social media prin affiliate marketing, automat, „fără bătăi de cap, pentru că este destul de greu ca tu, în momentul de față, să aplici la programul de afiliere, să fii acceptat, să iei link de filiere, să-ți faci cont, să iei linkul de afiliere să-l treci la tine în platformă în Wordpress”. „De fel, influencerii sunt concentrați să creeze conținut ei sunt creatori, ei nu sunt concentrați pe tehnologie. În schimb, tehnologia și creația merg mână în mână și ei asta ar trebuie să înțeleagă” - crede Alexander. Astfel, influencerii au acces la brandurile cu care Product Lead colaborează, adică intră în rețeaua sa și ei pot să ajungă la mai multe branduri și să câștige și mai mulți bani.
    • Transformă orice imagine din social media într-o imagine shoppable, cu pinuri și linkuri, astfel încât cumpărătorii finali (publicul) să cumpere tot ce poartă rapperul lor preferat, de exemplu. Product Lead este astfel și „un tool foarte sexi și interactiv” pentru fanii influencerilor. Astfel, fanii unui sportiv sunt bucuroși să-și cumpere sau să folosească tot ceea ce folosește fotbalistul su tenismanul lor preferat.
    • Influencerul poate promova branduri mult mai bine, pentru că poate să pună pinuri cu linkuri ca să fie țintite către campanii de marketing. ”Acest pin ajută prin faptul că este totul targetat, nu te mai duci către social media, către un landing page, ci te duci direct către pagina de campanie, către pagina de produs”.
    • O sursă de venituri pentru start-up: influencerii obțin de la branduri un comision din vânzările pe care le generează, iar Product Lead le percepe la rândul său niște procente din acel comision.

    Pentru branduri, startup-ul susține că face 3 chestii de bază:

    • Brand owned content. ”Brandurile pot să folosească propriul conținut de pe rețelele sociale, să-l adune, să facă curation deci ei aleg ce poze să treacă mai departe și ce poze, nu, să pună pinuri cu linkuri pe ele și după, să-l distribuie în site-urile lor, în terțele lor de web”.
    • User generated content. ”Cel mai sexi lucru este e user generated content. Tu, ca brand, ai foarte mult content , foarte mult UGC, dar nu știi unde este. Așa că tu, în momentul în care intri la noi în platformă, îți adaugi hashtagurile și eu pot să-ți import absolut toate pozele făcute de pe acele hashtaguri. Și apoi pot să ți le filtrez, în funcție de numărul de like-uri, numărul de comentarii, de engagement rate, în funcție de localizare, pentru a putea distribui acel content, să faci activări cu el, să-l transformi, să câștigi mai mulți bani, să creezi brand awareness, să targetezi unde vrei”.
    • Monitorizarea concurenței. „Poți să urmărești concurența, să vezi cu ce influenceri lucrează ceilalți. Adaugi hashtagurile concurenței, noi analizăm hashtagurile în funcție de filtrele tale și pe urmă îți dăm o bază de date cu influencerii care au lucrat pentru acea campanie. Tu vrei apoi să-i contactezi pe acei influenceri să-i pui să lucreze pentru brandul tău”.

    De aici, a doua sursă e venituri pentru Product Lead: ”Este un software as a service cu prețuri de la 99 de euro pe lună, în care brandurile pot să folosească tehnologia noastră” în cele 3 cazuri de mai sus, după cum explică tânărul constănțean.

    Ca tehnologie, Product Lead spune că folosește și inteligența artificială, dezvoltând produsele sale, cu developeri proprii, pe platforma Watson de AI, a companiei IBM, utilizată în multe domenii.

    ”Noi recunoaștem ce este în poză și vrem să automatizăm, adică să nu-i mai spunem influencerului: «vino la noi în platformă, pune-ți pinuri și linkuri manual!». Vrem să facem asta automat, să recunoaștem ce brand și ce tip de tricou este și să-i dăm cel mai potrivit lucru pe care îl avem”, susține Alexander.

    Vizualizari
    1722
    Conţinut
    Parerea ta despre articol
    Adauga comentariu

    - Ultimele știri -

    Cookie Settings