Adi Iacob
Producătorul american de sneakerși Nike lansează un concurs format din două părți care îndeamnă participanții să transforme materialele reziduale în produse noi sau să propună soluții inovatoare de recuperare a materialelor pentru reciclarea încălțămintei.
Compania apelează la persoane și startup-uri inovatoare care vor avea șansa de a lucra cu Nike pentru a transforma deșeurile în produse noi și pot câștiga până la 50.000 de dolari în cadrul competiției, potrivit site-ului companiei.
Concursul are două părți:
Pentru provocarea "Design with Grind", Nike colaborează cu OpenIDEO, o platformă care face legătura între companii și persoane creative pentru a proiecta produse care aduc schimbări pozitive. Scopul concursului este de a dezvolta noi soluții pentru materialele Nike Grind care să reducă cantitatea de deșeuri rezultată.
Materialele Nike Grind se încadrează în două categorii: materiale unice cum ar fi cauciuc, vinil și piele sau materiale compozite cum ar fi spuma, textile amestecate sau pielea sintetică.
Participanților li se cere să prezinte idei pentru revizuire până pe data de 1 mai (te poți înscrie aici), urmând ca cele mai bune dintre acestea să fie anunțate pe 19 iunie. Câștigătorul locului întâi va primi 30.000 de dolari, iar cei de pe următoarele trei locuri vor primi premii de 5.000 de dolari fiecare, scrie APLF.
Pentru provocarea "Material recovery", Nike a colaborat cu NineSigma, care proiectează și gestionează soluții de inovare pentru organizațiile publice, private și nonprofit. Provocarea solicită inovatorilor să dezvolte noi tehnologii pentru a ajuta la transformarea încălțămintei aruncate înapoi în materiale care pot fi utilizate.
Termenul limită de depunere a ideilor pentru această provocare este de asemenea 1 mai (te poți înscrie aici) și se vor selecta până la cinci finaliști, fiecare dintre aceștia primind 10.000 de dolari și șansa de a concura pentru premiul final de 50.000 de dolari.
Nike a început să recicleze încălțăminte din 1990, recuperând mai mult de 30 de milioane de perechi. De asemenea, compania americană a început din anul 2000 să producă îmbrăcăminte și încălțăminte din sticle de plastic reciclate (peste 3 miliarde de sticle).