Frizeria pe roți: "Este ca Uber Eats, dar livrăm tunsori"

"Serviciul pe care îl oferim este ca Deliveroo sau Uber Eats, dar în loc să livrăm mâncare, oferim tunsori", explică Darren Tenkorang, cofondatorul startup-ului britanic Trim-It. Antreprenorul în vârstă de 24 de ani are trei dubițe care se plimbă prin Londra, oferind serviciile tipice unei frizerii celor care utilizează aplicația startup-ului.

 
 

Darren a crescut în sudul Londrei, unde familia sa, originară din Ghana, s-a stabilit în anii '80, scrie BBC

Antreprenorul explică faptul că pentru mulți bărbații de culoare, frizeriile sunt un loc dedicat socializării, discuțiilor și întâlnirilor cu prietenii. Dar pentru alții înseamnă prea mult timp pierdut. De aceea tânărul a venit cu o nouă abordare - o frizerie pe roți pe care o accesezi print intermediul unei aplicații.

 
 


"Serviciile de îngrijire pentru bărbați sunt o parte foarte importantă a culturii mele (...) Tatăl meu obișnuia să mă ducă la frizer dimineața și stăteam acolo ore întregi. Ne uitam la meci și, de obicei, serveam și o halbă de Guinness rece cu băieții", spune el. 

Deși se bucura de acele momente, pe măsură ce a înaintat în vârstă, antreprenorul spune că a devenit din ce în ce mai frustrat de ritmul lent al experienței.

"M-am săturat să aștept o oră la frizer, mai ales vineri sau sâmbătă (...) Uneori era rândul tău, iar frizerul pleca să mănânce sau să-și ia copilul de la școală (...) Noua generație, ca și mine, vrea doar o tunsoare și apoi să-și continue ziua. Viața noastră are un ritm mult mai alert", a menționat el.

Așa i-a venit ideea unei aplicații care să permită rezervările la salon la o oră fixă, cu un anumit frizer. El a considerat că acest lucru va atrage utilizatori indiferent de tipul de păr, însă unele aplicații deja ofereau un servicii similare. El a intrat într-o competiție de antreprenoriat organizată de Universitatea din Sussex pentru studenți, pe care a câștigat-o. Cu premiul de 10.000 de lire și cu un partener dintr-o echipă adversă a început afacerea.

Cei doi au dezvoltat aplicația până la punctul în care obțineau 2000 de rezervări pe lună, însă business-ul nu a mers. Au existat probleme permanente cu frizerii  care nu respectau programările, iar aplicația a primit feedback negativ de la clienți. De asemenea, ei nu reușeau să obțină profit din platformă.

După o perioadă, cei doi tineri s-au concentrat asupra lucrurilor care nu mergeau în cadrul afacerii și au încercat să implementeze ideea de furgonete mobile; numai acest lucru le-a permis să controleze întreaga experiență a clienților.

Cu ajutor financiar din partea familiei, antreprenorii au dat restart afacerii în februarie 2018 și au pregătit prima dubiță - un Ford Transit personalizat de Darren în afara casei părinților. Partea din spate a mașinii a fost transformată într-o mini-frizerie mobilă, alimentată de un generator. Apoi, au recrutat doi frizeri cu normă întreagă, au actualizat aplicația și au așteptat clienții, iar în rezervările nu au întârziat să apară. 
 

De asemenea, nici problemele nu au întârziat, una dintre ele fiind dificultate de a găsi un loc de parcare la orele de vârf în Londra, dar și întârzierile din cauza traficului. Darren susține că dificultatea de a ajunge la clienți în diferite părți ale orașului, ținând cont de problemele de trafic din Londra, este de așteptat să se reducă atunci când va cumpăra mai multe dubițe, fiecare servind o zonă tot mai mică a orașului.

 
 

Dar antreprenorul anticipează și alte probleme - vor dori clienții tineri tundă într-o mașină care folosește combustibil fosil? Totuși, el este optimist și spune că frizeriile mobile vor deveni un trend.