6 domenii în care firmele românești pot să se extindă și în străinătate - Idei si antreprenori - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

6 domenii în care firmele românești pot să se extindă și în străinătate

Thumbnail

Peste 2.000 de companii autohtone sunt predispuse direct la extindere peste hotare, iar cel mai mare potențial de internaționalizare îl au firmele românești care sunt lideri de industrie pe piața locală, start-up-urile din tehnologie “born global” (născute global) și firmele care înregistrează o creștere rapidă (High-Growth Enterprises). Acestea sunt concluziile în primul an de activitate al proiectului Start-Up Bridge, realizat de Fundația Romanian Business Leaders.

Acțiunile din primele 12 luni ale proiectului Start-Up Bridge arată că au un potențial de extindere pe piețele externe liderii de piață, din domenii ca:

  1. închirierile de mașini,
  2. curieratul,
  3. comerțul electronic,
  4. industria mobilei și
  5. retail  
  6. alături de sutele de startup-uri din tehnologie cu potențial global încă din prima zi de activitate (“born global) și de firmele cu o evoluție rapidă.

În jur de 1.500 companii din România sunt identificate ca întreprinderi cu creștere ridicată, potrivit Eurostat.   

O firmă este considerată cu evoluție rapidă (“High Growth Enterprise” = HGE) dacă ritmul mediu de creștere al numărului de angajați depășește 10% pe o perioadă de trei ani, fiind luate în considerare doar companiile cu cel puțin 10 angajați la începutul acestei perioade.

Start-Up Bridge este un proiect de internaționalizare a afacerilor românești, lansat de Romanian Business Leaders (RBL) în iunie 2017, care își propune să ajute antreprenorii și managerii din firmele antreprenoriale să se extindă pe piețele externe.

Echipa Start-Up Bridge spune că oferă:

  • know-how
  • resurse
  • organizere de evenimente de match-making pe piețele externe,
  • inspirație și cunoștințe tehnice prin meetup-uri organizate împreună cu antreprenori care și-au dus afacerile în străinătate.

Echipa Start-Up Bridge a organizat în primele 12 luni de activitate cinci evenimente de match-making în străinătate și peste 20 de Meetup-uri locale, cu studii de caz ale antreprenorilor care s-au internaționalizat deja în cel puțin o piață de peste hotare. Peste 100 de antreprenori români interesați să se internaționalizeze și peste 50 de firme deja internaționalizate au participat în proiectul Start-Up Bridge în primul an de activititate.

„Cele 2.000 de firme cu potențial concret de internaționalizare au trei mari nevoi pentru a se extinde pe piețele externe: accesul la oameni buni de dezvoltare și de vânzari, parteneri de business în piețele țintă și finanțare. Orice platformă asociativă, instituție privată sau de stat trebuie să ofere, în primul rând, know-how și informații și abia apoi finanțare, care este tot mai accesibilă datorită investitorilor business angels și a fondurilor de investiții”, a declarat Claudiu Vrînceanu, coordonator și unul dintre inițiatorii proiectului Start-Up Bridge.

Studiile arată că prezența internațională directă a firmelor românești este modestă, astfel încât numărul companiilor autohtone care efectuează investiții străine pe piețele externe este de aproximativ 20 într-un singur an. În același timp, firmele autohtone realizează doar 30% din exporturile românești.

„Prin proiectul Start-Up Bridge ne dorim să ajutăm antreprenorii români să treacă peste barierele proprii sau legislative.  Există produse și servicii în România care sunt cel puțin la fel de competitive ca cele din alte țări și ele trebuie cunoscute, dar experiența în piețele internaționale, în special a antreprenorilor tineri, este redusă. În același timp, creșterea exporturilor României ar aduce beneficii multiple economiei românești!”, a declarat antreprenorul Gabriel Istoc, inițiator al Start-Up Bridge.

Studiile de caz analizate în cadrul proiectelor Start-Up Bridge sunt firme antreprenoriale românești care s-au internaționalizat deja, printre care se numără SaladBox, Autonom Rent-a-Car, eMag, DocProcess, Qualitance, Modex, Pitech Plus sau Neogen.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1018
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.