Cum startezi un startup - webPR - Idei si antreprenori - StartupCafe.ro
Octavian Pătrașcu

Cum startezi un startup - webPR

Thumbnail

Atunci când vorbim de startup-uri, vorbim de regulă de cicluri de finanțare și etape de creștere. Există însă un stadiu embrionar al ideii, mai rar pus în discuție, în care se poticnesc numeroase idei bune. Dacă vrei să te transformi din visător în antreprenor, va trebui să parcurgi următorii pași:

1. Începe, pur și simplu 

E sfatul lui Neil Patel, celebru angel investor britanic. “Orice-ar fi lucrul care nu te lasă să începi, e exact cel pe care nu trebuie să-l iei în seamă”, spune el. Depune actele pentru firmă, înregistrează domeniul sau scrie o descriere minimală a produsului pe care îl visezi. E simplu, nu poți termina ceea ce nu ai început.

2. Planifică

“Business plan” sună pretențios la începuturi, dar nu poți fără el. Dacă nu știi cum să-l faci, sunt o mie de tutoriale pentru o mie de feluri de plan de afaceri pe Internet. Din nou, nu te teme că ai putea greși. Chiar problemele pe care ți le pui prima oară când faci așa ceva țin de o curbă de învățare foarte utilă. Dacă nu te simți sigur, exersează pe idei fictive. Dar știi cum se spune, “un plan prost e mult mai bun decât niciun plan”. Oricare dintre ele cuantifică în bani și timp ceea ce ai de făcut, lucru care e important. Și primul tău business plan poate fi refăcut și ameliorat oricând, pentru a deveni un document cu valoare operațională.

3. Reflectează.

Pare un sfat pe dos de cele de mai sus, dar nu e așa. Dacă ai parcurs primele două stadii, e momentul să te oprești puțin și să te gândești. Ai deja o percepție mai clară a locului în care vrei să ajungi peste 10 ani. Ești un jucător la exit, care va folosi banii obținuți din startup-ul de acum pentru alte idei? Vrei să-ți dedici toată viața business-ului pe care îl constriești acum? Preferi ca peste 20 de ani să te retragi pe o insulă și să trăiești din dividende, după listarea pe bursă? Răspunsul la aceste întrebări cu orizont de timp îndepărtat dictează următorii pași în mult mai mare măsură decât ai crede.

4. Interacționează.

Caută evenimente offline, comunități online, incubatoare de afaceri, mentori, angel investori. Află lucruri despre ecosistemul în care vei funcționa. Nu-ți fie teamă să le dezvălui ideea, vei găsi mai multă generozitate decât te aștepți în comunitățile potrivite. Chiar dacă, la începuturi, această generozitate se va măsura mai puțin în bani, cât în sfaturi bune.

5. Concretizează.

Înainte de a ajunge la finanțare, trebuie să ai măcar un proof of concept al ideii tale. În termeni de software, un demo cu rudimente de funcționalitate. Sau, dacă vrei să lansezi un site de travel, un setup online parolat, cu câteva articole relevante pe el, va mult mai convingător decât un Powerpoint exhaustiv, dar mai interesant pentru programatori decât finanțatori.

Într-un fel sau altul, va trebui să parcurgi toți pașii de mai sus înainte ca ideea ta să poată fi numită cu adevărat startup. Investitorii și monetizarea ideii vor apărea de-abia ulterior. Dar, dacă nu ți-ai pierdut interesul, la finalul lor te vei putea numi antreprenor.

Octavian Pătrașcu este un antreprenor și angel investor cu o carieră de peste 10 ani în piețele de capital, tech, fintech și real estate. A realizat trei exituri de succes, dintre care două pentru branduri globale care activează în piețele financiare și unul, ca investitor minoritar în Vector Watch. Este managing partner al Key Way Group și fondator al TVP Family Office. Comentariile lui pot fi găsite online pe Octavianpatrascu.com.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1870
Conţinut
0.904
Just for testing :

interaction: 0

popularity: 2.74

publishing: 0.89

expertise: 0

rating: 0.904

Articole publicate : 2
Adauga comentariu

Articole inrudite