Dan Popa

Cinci detalii despre cum sa faci un business plan bancabil

Imagine principala
Cinci detalii despre cum sa faci un business plan bancabil
​​Cand vine vorba despre intocmirea unor planuri de business, discutia
dintre antreprenori si bancheri ajunge rapid in impas. Antreprenorii nu
stiu ce anume vor bancile de la ei, in vreme ce bancherii nu inteleg de
ce sa dea bani pe un business pe care de multe ori antreprenorii insisi
nu par sa il inteleaga pe deplin. Redactia Startupcafe.ro a incercat sa
"concilieze" aceste puncte de vedere, solicitand reprezentantilor
bancilor un punct de vedere din care sa reiasa ce asteptari au bancile
de la tinerii intreprinzatori. Raspunsul poate fi sintetizat in cinci
sfaturi de care orice antreprenor trebuie sa tina seama atunci cand
trece pragul unei banci pentru a obtine o finantare.




1.       Demonstreaza ca ai cunostinte despre industria in care iti
incepi sau iti dezvolti afacerea
. Un actionar care a mai facut asta in
alt business similar sau experienta ta de angajat intr-o companie care
avea acelasi obiect de activitate, sunt atuuri care conteaza mai mult
decat forma initiala a oricarui plan de afaceri si va contribui la
credibilitatea tutror informatiilor pe care le vei detalia mai departe.
Daca nu ai experienta anterioara, convinge prin documentarile pe care
le-ai facut in acest domeniu verificand competitia, preturile de vanzare
ale produselor si marjele lor, comportamentul clientilor tai.



2.       Secretele stau in detalii: argumenteaza fiecare indicator din
business plan cu ipoteze credibile, mai ales incasarile si baza de
clienti care iti vor asigura asta si cheltuielile. Daca pe acesti 3
indicatori convingi ca detii controlul si esti cumpatat, iti asiguri 90%
din credibilitatea partenerilor tai, precum si o prognoza realista a
viitorului.  Daca estimezi ca vei vinde zilnic catre 100 de clienti,
gandeste-te de unde faci rost de acesti 100 de clienti: cati vor veni
din vadul comercial si de ce, cati din activitate de marketing si
asigura-te ca suprinzi si aceste cheltuieli. Planul de afaceri te
reprezinta pe tine si potentialii tai parteneri il vor considera
relevant pentru a evalua in ce mod iti vei conduce mai departe afacerea,
in functie de modul in care l-ai gandit.



3.       Suprinde corect toate cheltuielile din afacerea ta. Chiar daca
la inceput vei avea ajutor de la membri din familie, sau vei aduce de
acasa carti de colorat si creioane colorate pentru coltul copiilor in
magazinul tau, asigura-te ca suprinzi aceste costuri in planul de
afaceri, deoarece nu le vei putea sustine tu pe termen lung. Mai bine
stii exact pe ce marja vei lucra inca de la inceput, si poti sa iti
asumi alte decizii, ca sa eviti dificultati de incasare



4.       Ia in calcul ce face competitia ta, si cel mai important din ce
face competitia, sunt clientii ei.
Toate companiile noi au competitori,
chiar daca unii inovatori au doar indirecti. Gandes-te de ce sunt ei
alesi si de ce te-ar alege pe tine. Argumenteaza-ti numarul clientilor
pe care ii vei avea tu si compara-i constant cu competitia. Un plan de
afaceri care convinge ca businessul viitor va avea clienti care sa ii
asigure dezvoltare, devine convingator.



5.       Un punct valabil doar pentru relatia antreprenor banca- daca e
prima ta afacere, ia in calcul schimbarea majora pe care relatia cu
banca o va avea versus experienta ta ca persoana fizica
. Daca inainte
interactionai cu banca ocazional, doar la plati punctuale sau la 
contractare de credite, acum banca va face parte din existenta ta cel
putin lunar (media de intercatiuni anuale cu angajatii bancii sau
intrumente de intermediere plati si icnasari, pentru un antreprenor este
de 26 ori/ an, versus 5 ori/ anpentru un PF). Asigura-te ca iti alegi
un partener de afaceri care sa se potriveasca business-ului tau si care
sa poata raspunde nevoilor tale, indifferent ca acestea sunt de comert
online, plati externe, plati prin internet banking, etc.


Cel mai important, bancile asigura produse special tranzactionale pentru
a sustine Start-up-urile in primele 12 luni de “viata”, perioada
critica in existent oricarei companii.
Parallax

Vizualizari
324
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri