Adi Iacob

VIDEO Bucătăria de startup-uri: Ce poți învăța la atelierele de afaceri

Thumbnail

Participarea la evenimentele dedicate accelerării și validării ideilor de startup-uri este esențială pentru antreprenorii în devenire sau deja prezenți în piață. Validarea ipotezelor, modelarea unui plan de business, și pregătirea unui pitch sunt ingrediente cheie în crearea unui start-up suplu și pregătit de a se lansa pe piață.

“Cook yor startup” este un un atelier de lucru, în care Emanuele Musa – co-fondatorul platformei de inovare sociala pentru startup-uri Babele — prezintă o metodologie sistematică, dezvoltată prin testarea tehnicilor Lean Startup, Development Client și Bootstrapping pe sute de produse, care arată cum se poate construi ceva ce doresc oamenii.

Training-ul este împărțit în mai multe module:

  • Business Modelling – prezentarea ingredientelor cheie dintr-un plan de business. Metode colaborative de dezvoltare a unui plan (mentori, peer-review, studii de caz)
  • Lean Startup - care sunt tehnicile de a lansa un start-up? Discuție aplicată despre validarea ipotezelor, cartografierea stakeholderi-lor, lansarea unui MVP, stabilirea de KPIs, split testing și pivotare
  • Validare Colaborativă – participanții își validează ipotezele startup-urilor printr-o scurtă prezentare a business-ului ce va fi apoi discutat în grupuri. Scopul este de a gândi cel mai eficient plan de acțiuni pentru a valida cea mai riscantă ipoteză.
  • Pitch Training – ghid despre cum îți poți adapta prezentarea pe structura unui elevator-pitch.
  • Cooking – la prânz toți participanții gătesc – un exercițiu de team-building și networking.

Idei de reținut

În cadrul workshop-ului, antreprenorii sunt provocați să își analizeze propriile idei în urma întrebărilor:

  • Ce beneficii așteaptă clienții (dorințe)? - răspunsurile fiind încadrate în categoria Gain Creators
  • Ce nevoi rezolva produsul? -răspunsurile fiind încadrate în categoria Pain Killers

Produsele care rezolvă mai multe nevoi ale clienților (Pain Killers) sunt mai ușor de implementat pe piață față de cele care oferă mai multe beneficii pe lângă scopul său principal (Gain Creators).

Emanuele Musa recomandă antreprenorilor să țină legătura cu minim doi jurnaliști cărora să le scrie săptămânal pentru a-și mediatiza produsele. De asemenea, publicarea de informații pe rețelele de socializare precum Facebook și LinkedIn de minim trei ori pe săptămână și prezența la un showcase pe lună pentru a prezenta produsele sunt activități esențiale pentru antreprenori, spune trainerul.

Emanuel Musa propune startup-urilor să fie pregătite pentru schimbări pe parcursul vieții în piață, întrucât “viteza este mult mai importantă decât perfecțiunea”.

Exercițiul prin care trainerul îi provoacă pe participanți să gătească alături de el are loc la Nod, un spațiu creativ de lucru care oferă acces pe bază de membership la o gamă largă de unelte și echipamente pentru fabricație digitală și prototipare rapidă, unde alți antreprenori se alătură, transformând totul prind discuții într-un exercițiu de team-building și networking.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
847
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.