VIDEO Competiție pentru un oraș inteligent: Specialişti IT din companii propun soluţii pentru problema parcărilor şi a traficului, cu ajutorul tehnologiei
Raluca Abrihan

VIDEO Competiție pentru un oraș inteligent: Specialişti IT din companii propun soluţii pentru problema parcărilor şi a traficului, cu ajutorul tehnologiei

Thumbnail

Peste 100 de specialiști din cadrul a trei companii de tehnlogie şi telecom, din Romania si Franta s-au reunit, timp de 24 de ore, într-un hackathon dedicat proiectelor de smart city – competiţie în care au încercat să vină cu soluţii tehnologice pentru un oraş inteligent. Iată proiectul câştigător, dar şi alte idei interesante care ar putea ajuta la rezolvarea problemei parcărilor, traficului sau furturilor de bicilete, cu ajutorul tehnologiei.

 

În cadrul competiției, experți în programare ale celor trei companii organizatoare, Orange, Tremend și Actility, au dezvoltat și prezentat cele mai noi soluții care pot revoluționa modul în care trăim, lucrăm și ne petrecem timpul liber în orașele viitorului.

"Ideea de a organiza CityHack împreună cu partenerii noștri de la Orange și de la Actility a pornit de la ADN-ul tehnic și cultura similară a celor 3 companii. Acest lucru a fost vizibil în numărul mare de participanți, în sinergia dintre echipe și în complexitatea proiectelor prezentate.” Marius Hanganu, Managing Partner Tremend

Câștigătorii competiției au propus o soluție inovatoare de reciclare selectivă care utilizează tehnologiile LoRaWan și permite recunoaștea automată și sortarea tipului de deșeu - sticlă, plastic sau hârtie. Pentru a clădi responsabilitatea cetățenilor față de mediu prin reciclare, specialiștii au adus în soluție și un modul de “gamification” pentru utilizatori, bazat pe puncte și premii în discounturi. Echipa de pe locul doi a venit cu ideea de partajare a locurilor de parcare pe perioada în care proprietarii sunt plecați, în timp ce echipa de pe locul trei a folosit IoT, Machine Learning și un sistem de detecție facială pentru a identifica numărul de oameni aflați la un moment dat într-un spațiu public. Sistemul trimite alerte în cazul în care numărul acestora crește la un nivel alarmant pentru siguranța lor.

În cadrul competitței au mai fost prezentate soluții de Smart Parking, fluidizare trafic în intersecții pentru mașinile de urgență, detecție gropi și obstacole pe șosele, sisteme antifurt pentru biciclete care permit localizarea sau blocarea acestora în orice moment, precum și soluții prin care cetățenii pot vedea locația mijloacelor de transport în comun și ora la care acestea vor ajunge în stație.

Soluțiile au fost evaluate după criterii precum impactul proiectului, nivelul de originalitate dar și calitatea tehnică. Noile tehnologii introduse, precum IoT, Machine Learning, Inteligență Artificială, Big Data sau soluții de detecție a fețelor, au crescut gradul de complexitate al proiectele livrate.

CityHack 2017 este o experiență accelerată de învățare aplicată, dar și o modalitate de a lucra cu tehnologii dedicate IoT, precum LoRaWAN, care facilitează comunicarea senzorilor cu mediul de stocare a datelor în cloud, acest tip de rețea fiind optimizat pentru a folosi resurse minime de energie și pentru a deservi o conexiune mai bună pe distanțe mari.

“Un eveniment extraordinar, în care expertiza tehnică de cel mai înalt nivel a întâlnit tehnologia de ultimă generație într-un mediu experimental, fără niciun fel de constrangeri. Rezultatul? Remarcabil prin creativitatea și utilitatea soluțiilor imaginate, complexitate tehnică  și gradul de rafinare al lor în timpul scurt avut la dispoziție.” a  menționat Bogdan Rotunjanu, IT Director Orange România

Cei peste 100 de participanţi au propus, în total, 13 soluţii, printre acestea amintim:

CityZenKane

Un sistem antifurt pentru biciclete. “Este un sistem care se poate extinde şi la alte dispozitive, în afară de biciclete. Provocarea a fost aici de a ne folosi de tehnologiile precum IoT şi LoRaWAN, dar şi alte tehnologii web. O altă mare provocare a fost şi faptul că pe piaţă există deja foarte multe soluţii lansate, la nivel de IoT şi cam primele idei pe care le-am avut, după un scurt research pe internet am vazut că au fost deja puse în practică. Ne-a luat ceva timp să putem sa aducem ceva în plus faţă de ce există deja pe piaţă. Deşi, ştim că mai există dispozitive antifurt pentru biciclete, noi am încercat să aducem ceva nou.

Am decis să ne folosim de tehnologia LoRaWAN pentru a prelungi durata de viaţă a dispozitivului.

Acest dispozitiv ataşat la bicicletă sau alt obiect se conectează la o aplicaţie descărcată în telefonul mobil şi poate să îi semnaleze utilizatorului atunci când bicicleta este mişcată. Are încorporat şi un sistem de alarmă şi bicicleta poate fi urmărită prin GPS. Noutatea propusă de echipa CityZenKane este de a prelungi cât mai mult autonomia dispozitivului (pană la un an) şi, ca să nu trebuiască încărcat, acesta se va reîncărca cu energia produsă de miscarea bicicletei. “Cu cât vei pedala mai mult cu atât durata de viaţă a dispozitivului creşte”.

Alive Pixels – un alt proiect prezentat în cadrul CityHack, propune o soluţie de smart parking, un sistem de rezervare a locurilor de parcare, destinat parcarilor publice şi care se adresează în special primăriilor.

Prin intermediul unei aplicaţii de mobil, şoferul îşi poate rezerva un loc într-o parcare. Prin aplicaţie el poate controla acel “T” - bara metalică ce blocheză şi deblochează întrarea în locul de parcare respectiv.

“Am ales problema parcărilor chiar dacă a mai fost abordată de câteva echipe – poate pentru că suntem din Bucureşti şi n-avem niciodată unde să parcăm şi ne-am gândit la o variantă care să fie plauzibilă de implementat în Capitală. Chiar dacă sunt soluţii de smart city în toată lumea cred că fiecare trebuie adapteze la realitatea oraşului din care faci parte”, a explicat Andrei, managerul de proiect al acestei echipe

Plata se va face din aplicaţie. Toate informaţiile vor fi într-un server care va coordona rezervările şi locurile alocate fiecărui om. Sistemul este complet autonom şi nu necesită prezenţa vreunei persoane care să administreze parcarea (intrari/ieşiri), au mai explicat reprezentanţii echipei.

Parallax

Vizualizari
1844
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings