Claudiu Zamfir
Aplicația românească Beez, de fidelizare a consumatorilor în comerț, a anunțat luni că a obținut o finanțare de capital de risc de 1,2 milioane de euro de la două fonduri de investiții din România pentru a-și continua dezvoltarea.
Beez, activă în piața românească și în cea britanică, a finalizat, săptămâna trecută, discuțiile cu fondurile de investiții RocaX și GapMinder, susținut de Uniunea Europeană.
Până acum, firma a dezvoltat și aplicat sistemul de cumpărături cu beneficii (cashback), dar și creditarea fără rate sau dobândă a cumpărăturilor online, atât pentru clienții din România, dar și pentru cei din UK, conform unui comunicat al Beez, remis StartupCafe.ro.
„Ne bucură încrederea pe care ne-au acordat-o primii noștri parteneri de drum și cei care au crezut în progresul nostru încă de la început- RocaX și GapMinder, dar și faptul că, pe lângă ei, s-au alăturat investitori privați, ceea ce confirma parcursul nostru de până acum si planurile noastre de extindere”, a spus Vasile Tămaș, cofondator și CEO Beez.
Cei de la Beez spun că vor folosi cele 1,2 milioane de euro pentru trecerea în etapa următoare a startup-ului: majorarea bugetului de marketing, dezvoltarea produsului, creșterea numărului de tranzacții si diversificarea canalelor de vânzare prin adaugararea operatiunilor în offline.
Startup-ul transilvănean a început sa caute parteneri și în offline cu care să se asocieze pentru a putea oferi consumatorilor finali „posibilitatea achiziționării oricărui produs în patru rate fixe fără dobândă sau comisioane ascunse (400 lei preț produsul pe raft prin Beezpay = 4 rate egale de lei)”
„Știm foarte bine care e următoarea etapă și suntem conștienți de nevoile unui consumator de online, astfel încât avem în plan mai mult decât oferirea cashback-ului pentru utilizatorii noștri . De aceea vrem sa extindem accesul la serviciul nostru premium Beezpay și să oferim posibilitatea de a cumpăra produse sau servicii plătite în rate, fără taxe dobanzi sau altele comisioane ascunse, oferind o alternativă dincolo de sistemul clasic bancar de finanțare, a spus Lucian Cramba, cofondator Beez.
Startup-ul, gândit la Alba Iulia și înregistrat la Cluj-Napoca, obținuse până acum investiții totale de 450.000 de euro, conform Crunchbase.com. Astfel, cu cea mai recentă finanțare, firma românească ajunge la 1,65 milioane de euro, investiții ridicate.
La un an și jumătate de la înființare și de la lansarea platformei web și a aplicației, Beez spune că are peste 160.000 de utilizatori, care au economisit peste 290.000 euro economisiți în tranzacții, în total.
Momentan, plaforma spune că oferă cashback utilizatorilor la fiecare cumpărătură intermediată prin aceasta și se extinde cu posibilitatea de a cumpăra produse online, dar și în offline și a plăti doar în termen de 45 de zile, printr-un sistem de rate fără comision sau dobândă.
Curentul platformelor online și al aplicațiilor de fidelizare a consumatorilor prin recompense, în comerț și alte servicii, a fost promovat puternic de platfirma americană Honey, fondat în anul 2012, la Los Angeles, de antreprenorii americani George Ruan și Ryan Hudson.
În noiembrie 2019, procesatorul de plăți online PayPal a anunțat că a demarat procesul de achiziționare a platformei Honey, pentru aproximativ 4 miliarde de dolari.
Honey este folosită în SUA prin intermediul unui add-on de browser și al unei aplicații de mobil prin care utilizatorii găsesc cele mai bune oferte de la magazinele partenere și primesc recompense pentru fidelitate.
În prezent, serviciul oferă asistență de shopping pe mobil, programe de recompense și oferte, alerte și unelte de urmărire a prețurilor. Honey spune că are aproximativ 17 milioane de utilizatori activi pe lună. Prin intermediul serviciilor sale, platforma a ajutat milioane de consumatori să economisească peste 1 miliard de dolari la cumpărăturile de la magazinele partenere, în anul 2018, susține startup-ul.
Honey are acum circa 30.000 de magazine online partenere, cu profiluri dintre cele mai diverse, de la haine și electronice până la turism și livrare de pizza. Printre magazinele partenere se numără Amazon, Wal Mart, Sephora, Macy's.