[P] WSPanel, aplicație integrata necesara administratorilor de servere

[P] WSPanel, aplicație integrata necesara administratorilor de servere

Thumbnail

Aplicația „WSPpanel.ro”, dezvoltată de societatea ACTIVE HD PRINTING SOLUTIONS S.R.L. în cadrul proiectului „CONTROL PANEL – SISTEM DE ADMINISTRARE SERVERE SI DOMENII WEB”, cod SMIS 119148, contract de finanţare 120/22.09.2017, își dorește să vină în sprijinul companiilor de web hosting, companiilor mici și mijlocii care folosesc tehnologii web, deținătorilor de servere fizice sau virtuale cu o soluție stabilă, ușor de utilizat și mult mai accesibilă din punct de vedere financiar.

La momentul actual, soluțiile actuale in domeniul managementului de servere web nu sunt cele mai performante, din punct de vedere al memoriei utilizate, procesorului si spațiului pe disc, fapt care reduc resursele serverului fizic alocate efectiv clienților.

In aceste condiții, proiectul își propune implementarea unor elemente inovative cu scopul de a  folosi un minim de resurse din punct de vedere al memoriei, procesorului si spațiului pe disc pentru ca aceste resurse sa poată fi folosite pentru serviciile de hosting, îmbunătățind astfel considerabil serviciile respective.

Astfel, necesitatea și oportunitatea investiției propuse se bazează pe găsirea unei soluții ce poate fi utilizata pentru integrarea soluțiilor TIC deja existente cu privire la administrarea domeniilor web, oferind totodată o interfață intuitiva care facilitează experiența utilizatorilor. 

WSPanel reprezintă o aplicație integrata necesara administratorilor de servere pentru:

- a configura proprietăți absolut necesare pentru buna funcționare a acestor servere, cum ar fi denumirea domeniilor web, adrese si porturi, rute etc- nu necesita configurarea lor manuala, care este consumatoare de timp-reducând riscul apariției de erori de configurare;

- a gestiona servicii livrate de cele servere, cum ar fi e-mail, transfer de fișiere;

- a oferi accesul la istoricul activității diverselor servicii care rulează pe servere;

- a oferi accesul la statisticile legate de servicii care rulează pe servere

- a oferi posibilitatea de a gestiona baze de date

Platforma va permite administrarea unuia sau a mai multor servere web, oferind in același timp o interfață intuitiva prin care utilizatorii vor putea gestiona cat mai eficient resursele hardware si software ale serverelor respective. 

Aplicația îmbunătățește securitatea serverului prin impunerea unor politici de securitate implicite, inexistente în panourile de control comerciale, si oferă posibilitatea de a personaliza ulterior politicile de securitate de către administratorul de sistem, pentru integrarea politicii de securitate existenta.

“WSPanel” oferă posibilitatea de extindere pe verticala, folosind mai multe servere si o interfață unica de administrare (versiunea Cloud inclusă). In cele din urma, oferă posibilitatea dezvoltării ulterioare a suportului pentru un set larg de sisteme de operare Linux si Unix, datorita setului minim de librarii externe folosit cât si a modularității arhitecturii interne a aplicației.

Principalele funcționalități ale aplicației sunt:

  • Administrare domeniului web
  • Administrare utilizatorilor „reseler”
  • Administrare serverului și politicilor de securitate
  • Vizualizare statistici utilizare

 

MODULE

1. Statistici server 

Modulul de statistici pune la dispoziție in mod facil, prin interfață web, o serie de statistici de utilizare necesare atât diagnosticării cat si planificării de alocare de noi resurse. Metricii oferiți de acest modul sunt impetuos necesari pentru menținerea constatată a calității serviciului oferit (QOS).

  • monitorizează resursele memorie si procesor ale serverului
  • monitorizarea traficului web, spațiului pe disk si procese active
  • monitorizare serviciilor necesare bunei funcționări ale serviciului
  • repornirea automata a serviciilor care nu mai funcționează corect.
  • alertarea prin email a anomaliilor

2. Configurare server

Modul permite administratorului de sistem sa configureze setările sistemului de operare si setările generale ale panoului de control.

  • schimbare parola root
  • administrare setări data/ora si timezone
  • administrare taskuri mentenanța
  • administrare setări globale pentru servicii
  • administrare setări pentru rotirea fișierelor log
  • administrare certificate SSL server

3.Administrarea domeniului web

Modulul reprezintă interfața web pusa la dispoziție clienților (deținătorilor de domenii) prin care aceștia pot configura în mod simplu si intuitiv toate aspectele legate de domeniul web.

  • administrare înregistrări DNS
  • administrare domenii/subdomenii
  • administrare conturi FTP
  • statistici trafic web
  • administrare zone web protejate
  • administrare fișiere web
  • administrare certificate SSL
  • administrare adrese email
  • administrarea accesului la POP3/IMAP si Webmail pentru utilizatori
  • administrare Forwarders si Aliases
  • administrare Autoresponder
  • administrarea filtrului SPAM per server , domain si mailbox
  • interfața webmail
  • rapoarte trimitere/recepționare email
  • administrarea înregistrărilor MX in DNS
  • administrarea autenticității emailurilor cu DKIM/SPF
  • vizualizarea erorilor generate de website

4. Modulul ”reseller”

Modulul permite administrarea utilizatorilor de tip vânzător - un tip de utilizator cu drepturi superioare ce aloca o parte din resursele unui server, utilizatorilor finali. Ei au in principal rolul de alocare si administrare a resurselor si operațiuni de migrare utilizatori intre conturi.

  • administrare utilizatori reseler
  • administrare pachete reseleri
  • statistici de utilizare pentru reseleri

5.Modulul ”backup” 

Modulul permite crearea de copii automate pentru toate conturile de utilizator inclusiv setările serverului si restaurarea integrala sau individuala a acestora. Aceste copii se pot realiza pe hardisk-ul local intr-o locație predefinita sau la distanta prin ftp/sftp.

  • administrare setări backup
  • administrare backup la distanta
  • restaurarea folosind un fișier de backup

6. Modulul securitate 

Modulul permite administratorului de sistem sa definească un set de politici de securitate pentru îmbunătățirea nivelului de securitate al serverului sau individual la nivel de serviciu web.

  • administrare politici securitate pentru servicii
  • administrare politici de securitate pentru sistem
  • verificarea automată anti malware pentru server si situri web
  • verificarea automata a integrității zonelor DNS
  • protecție anti broute-force
  • actualizarea automata a serviciilor si WSPanelului
  • alertarea prin email a anomaliilor

7. Modulul ”cloud edition” 

Acest modul permite administrarea centralizata dintr-o interfață web, a mai multor servere membre a unui cluster.

Modulul este disponibil doar pentru versiunea Cloud si dispune de acțiuni pe care administratorul de sistem le poate efectua cu membrii clusterului. Acest modul va facilita într-un mod transparent pentru utilizator administrarea resurselor clusterului .

  • administrare membrii cluster
  • distribuirea automata a setărilor pe membrii clusterului.
  • monitorizare stare membri cluster
  • alertarea prin email a anomaliilor
Parallax

Vizualizari
158
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.874
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 2.06

publishing: 3.16

expertise: 0.24

rating: 1.874

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 168
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri