Claudiu Zamfir

TOP obstacole care îi împiedică pe tinerii români să-și deschidă o afacere (studiu)

tineri-antreprenori-dreamstime

Peste o treime dintre tinerii români care au participat la un sondaj au afirmat că au intenția de a-și deschide propria afacere, însă nu în următorul an.

Studiul realizat pe 1200 de respondenți din România, de la copii de 12 ani până la tineri de 27 de ani, relevă principalele obstacole pe care le resimt aceștia în deschiderea unui business:

  • 78% menționează lipsa resurselor financiare ca principal obstacol în calea tinerilor antreprenori,
  • lipsa instruirii de a începe o afacere (66%),
  • lipsa mentorilor (64%),
  • lipsa cunoștințelor tehnice (56%).

Fetele resimt mai puternic decât băieții aceste bariere.

Lipsa resurselor financiare pentru investiții și climatul economic general a dirijat schimbarea de atitudine a tinerei generații față de bani. Mai mulți tineri doresc să economisească bani (57% față de 51% în 2021) și să câștige mai mult (53% față de 48%), cea mai importantă modificare intervenind la atenția sporită acordată cheltuielilor, 58% anul acesta în comparație cu 45% în anul anterior, însă mai este nevoie de timp și educație pentru a le pune în practică.

Motivația principală a tinerilor Generației Z pentru un business este dată de dorința de a veni cu o contribuție (30%), urmată în ponderi sensibil egale de faptul că pot face ceea ce le place (20%) și de posibilitatea de a câștiga mai mult de un salariu (19%).

Cei mai mulți se gândesc să se orienteze către zona de servicii de preparare și vânzare a mâncării, urmați fiind de cei care vizează domeniul imobiliarelor. IT-ul (22%) ocupă un loc important și îmbucurătoare este opțiunea pentru artă și cultură (20%), domeniu în care fetele sunt majoritare.

Specialiștii programelor naționale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și “Insights” – parte a organizației Romanian Business Leaders (RBL), în colaborare cu agenția pentru studii de piață IZI data – au colectat și analizat răspunsurile a peste 1.200 de tineri din România născuți între 1995 și 2010 pentru a elabora studiul Insights PulseZ (accesibil aici). Scopul declarat este de a surprinde stările și comportamentele în mediul online sau de consum ale tinerilor din Generația Z, precum și nevoile, motivațiile personale și preferințele lor.

Parallax

Vizualizari
563
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri