Claudiu Zamfir

Startup românesc deschis de un an și jumătate spune că valorează 2,3 milioane EUR și caută investitori

Thumbnail

În septembrie 2020, când criza COVID-19 punea la pământ afacerile HoReCa, trei antreprenori români își deschideau un startup IT cu soluții digitale pentru restaurante și cafenele, iar acum, după un an și jumătate, susțin că firma lor valorează 2,3 milioane de euro și caută noi investitori.

Startup-ul Comarket, lansat de Florin Maxim, Eugen Zbîrcea și Daniel Nanboe,  este o platformă tip software as a service de achiziții centralizate și marketplace business-to-business, adresată industriei ospitalității românești.

În faza de start-up, Comarket a atras investiții totale în valoare de 300.000 de euro din partea TZA Investors, V7 Capital și a unui grup de investitori individuali care au participat la o campanie de finanțare pe platforma de equity crowdfunding Seedblink.

În urma investițiilor pre-seed, startup-ul susține că valoarea sa a ajuns 2,3 milioane de euro. Acum, firma își propune să atragă  o nouă finanțare, de tip seed, de 750.000 de euro.

„Viitoarea investiție ne va ajuta să accelerăm creșterea modelului de business validat deja de piață și pivotarea spre Platform as a Service (PaaS), dublată de investiții în componenta de inteligență artificială. Pe termen scurt, vom dezvolta programul Personal Buyer, implementat cu succes de marile rețele de restaurante. Vrem astfel să creștem competitivitatea economică a jucătorilor din piață, dar și eficientizarea logisticii și reducerea costurilor producătorilor”, a declarat Florin Maxim, CEO și co-fondator al Comarket.

Comarket are ca obiectiv 1500 de conturi active în platformă pană la finalul anului 2022, ceea ce înseamnă 5% din industria ospitalității. Mai departe, compania ar putea ajunge, în urma investițiilor, la peste 3300 de utilizatori activi în anul 2023.  

Startup-ul a implementat un proiect împreună cu Tucano Coffee, prin care achizițiile lanțului de cafenele, inclusiv cele de la depozitul central, se desfășoară prin platforma de achiziții Comarket. Practic, a fost creat un ecosistem exclusiv în care produsele sunt vizibile doar cafenelelor din rețea. Astfel, fiecare cafenea sau francizat Tucano are acces la produsele negociate anterior și la marketplace-ul Comarket în același timp.

Fondatorii Comarket își propun să extindă acest model și pentru alți jucători din piață pentru că nevoia de digitalizare a achizițiilor este mare în sectorul ospitalității, ceea ce va duce la o optimizare substanțială a costurilor operaționale. Prin dezvoltarea parteneriatelor cu operatorii din HoReCa, startup-ul tech Comarket va migra spre un model de business de tip PaaS (Platform as a Service).

După primul an de activitate, Comarket spune că are 6000 de articole disponibile la comandă național și cu free delivery, și încă 2000 disponibile doar în anumite regiuni geografice, în timp ce 235 de cumpărători și 168 vânzători sunt activi în platformă, cu o comandă medie de 1.000 de lei. Comanda medie este influențată de volumul lunar tranzacționat, iar acesta a fost afectat până acum de valurile pandemice și de restricțiile anunțate. “Din păcate, industria horeca se confruntă cu o fluctuație mare la nivel de prețuri obținute de la furnizori de la începutul anului, ceea ce face clientul să se îndrepte spre retail sau cash&carry și spre achiziții foarte mici, cu stoc de 1-2 zile”, a declarat Florin Maxim.

Platforma promite „o soluție rapidă și eficientă” de gestionare a activității de achiziții în cadrul unui business HoReCa, oferind o „alternativă modernă la metodele tradiționale” (vizita agentului de teren în locație, plasarea de comenzi prin SMS, Whatsapp sau telefon etc.). În plus, platforma automatizează un proces care se repetă aproape zilnic, oferind utilizatorilor date privind istoricul comenzilor, centralizarea și detaliile logistice.

Parallax

Vizualizari
1649
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri