Gregoire Vigroux

De ce prietenii sunt cei mai buni parteneri de afaceri

gregoire vigroux

Antreprenoriatul este greu și am învățat asta pe propria piele, fondând și investind în 21 de afaceri până în prezent. Toată experiența este un rollercoaster emoțional și cred că în acest drum este esențial să te poți baza pe oamenii pe care îi cunoști și în care poți avea încredere, oameni precum prietenii noștrii. 

De fapt, toți partenerii alături de care am creat sau investit într-o companie sunt prieteni. Acesta a devenit un principiu după care mă ghidez acum. Chiar dacă a lucra cu prietenii tăi cei mai buni pare complicat, cred că este una dintre cele mai bune variante de a pune pe picioare o afacere.

Prietenia poate fi o bază solidă pentru a începe o afacere împreună

Atunci când începi o afacere cu cel mai bun prieten al tău, ai avantajul că nu dezvolți și relația de la zero.

Aveți un istoric împreună cu valori comune, motivații și experiențe personale. Iar când vă loviți de dificultăți și provocări, știi că te poți baza pe relația puternică din spate pentru a face față furtunii. 

Este esențial să îți cunoști partenerul din toate perspectivele, inclusiv punctele tari și punctele slabe.

Acest lucru te va ajuta să construiești o companie puternică și flexibilă, ce are la bază lucrurile care vă reprezintă. 

Totodată, prietenii sunt mult mai orientați să creeze un mediu ce susține performanța și vor depune mai mult efort în rezolvarea conflictelor.

În lumea afacerilor, contează foarte mult să poți sărbători rezultatele obținute cu cineva apropiat, cu atât mai mult dacă este prietenul și partenerul tău de afaceri. 

În companiile în care sunt eu implicat sărbătorim toate tipurile de rezultate, precum lansări, clienți noi, investiții ridicate și multe altele.

Fiecare experiență este unică și energizantă fiindcă știu că o petrec alături de prieteni.

Cu alte cuvinte, fericirea în antreprenoriat devine mult mai plăcută când o împărtășești cu oamenii la care ții. 

Exemple de companii de succes dezvoltate de prieteni

În ziua de astăzi putem găsi o multitudine de exemple pentru companii construite de prieteni. De exemplu, Ben Horowits s-a alăturat companiei Netscale alături de Marc Andreessen și Jim Clark.

De-a lungul timpului, Marc și Ben au devenit prieteni și foarte buni parteneri de afaceri, încât au lansat și o firmă de venture capital, pe nume Andreessen Horowits (a16z) în 2009.

Fondul de investiții a anunțat la începutul acestui an cea mai mare rundă, respectiv 4.5 trilioane de dolari.

Un alt exemplu este Nathan Blecharczyk care l-a cunoscut pe Joe Gebbia prin Brian Chesky. Cei trei au devenit inițial colegi de cameră și ulterior prieteni. Aceștia au lucrat împreună în zona de design industrial, iar în 2007 când una dintre cele mai mare conferințe de profil a venit în San Francisco aceștia au rezolvat problema lipsei de camere de hotel. Și iată, așa a apărut Airbnb.

Un alt parteneriat frumos între doi prieteni este cel dintre Ben Cohen și Jerry Greenfield, co-fondatori și producători ai înghețatei Ben & Jerry.

Cei doi s-au întâlnit în școală și au devenit prieteni foarte buni pe parcursul anilor. Ei au deschis primul magazin de înghețată într-o benzinărie recent renovată, în 1978.

De atunci și până în prezent a devenit cel mai vândut brand de înghețată din Statele Unite, cu peste 936 milioane de dolari ca venit, în 2021. 

4 sfaturi pentru ca parteneriatul între prieteni să funcționeze 

Dacă te gândești să începi o afacere cu un prieten, iată câteva recomandări. 

Nu-ți alege un prieten ca partener într-o afacere doar pentru că îți este prieten.

Dezvoltarea unei companii alături de un prieten este o decizie care nu ar trebui ghidată doar de prietenia dintre voi. Factorul principal trebuie să fie în continuare cunoștințele și abilitățile lui profesionale și personale.

Asigură-te că persoana alături de care dezvolți acest parteneriat vine cu un aport potrivit de talent, motivație, ambiție și perseverență în companie.

Găsește acel prieten care aduce abilități complementare în acest parteneriat. 

Atunci când pornesc o nouă companie alături de un prieten, aleg să mă înconjor de două tipologii de oameni.

În primul rând, am nevoie de oameni creativi care să aducă constant idei, să aibă viziune, să mă inspire. Iar în al doilea rând, am nevoie de experți și tehnicieni care să știe cum să construim produsul sau mecanismul de la baza ideii de afacere. 

Ai nevoie atât de oameni creativi, cât și de ingineri care au abilități și cunoștințe complementare celor pe care tu le cunoști.

Identificați rolul și locul fiecăruia în compania pe care vreți să o construiți.

Un parteneriat alături de prieteni are nevoie de transparență astfel încât toate lucrurile să fie lămurite și agreate. Atunci când se discută rolurile și responsabilitățile fiecăruia, precum și distribuția acțiunilor sau a părților din companie, trebuie să găsiți o variantă plăcută și acceptată de toată lumea. 

Următorul pas este să puneți aceste lucruri pe hârtie. Dacă cineva pleacă la drum nemulțumit, vor apărea frustrări și se vor crea tensiuni între voi ca fondatori. Aceste tensiuni pot conduce la situații mai neplăcute și chiar la distrugerea companiei sau a prieteniei dintre voi doi.

O companie de success are nevoie ca toți partenerii implicați să fie mulțumiți de modul cum merg lucrurile. 

De fiecare dată când pornesc o nouă afacere cu un prieten, petrec săptămâni întregi identificând aceste lucruri. Evaluăm cunoștințele, timpul implicat, brandingul personal, comunitatea fiecăruia și orice altceva poate avea impact sau este adus ca resursă.

Nu există o formulă magică, ci ajunge să îți pui constant întrebări despre timpul pe care îl dedică fiecare, nivelul de implicare, dorințele și aspirațiile, valorile personale, tipul de cultură a companiei pe care îl doriți și altele.

Ai încredere și susține-ți prietenii — este cheia succesului pentru amândoi.

Chiar și cei mai buni prieteni au momente când nu găsesc un punct comun. Vor fi momente când tu și partenerul tău veți avea opinii diferite în afacere. Acestea vor face procesul decizional mai greu, dar amintește-ți ca mereu să îți asculți partenerii și să ai încredere în judecata lor, nu doar în a ta personală.

Ai pornit pe acest drum alături de ei pentru un motiv anume, iar în acest moment poate ei văd lucrurile dintr-o perspectivă pe care tu nu o poți vedea. 

Atât timp cât există comunicare deschisă, se vor găsi și deciziile potrivite. Eu consider că prietenii sunt candidații ideali pentru potențiali parteneri de afaceri.

Dacă la baza deciziei tale au stat talentul lor și dedicarea pentru ceea ce fac, cred că împreună puteți construi un startup de succes.

Parallax

Vizualizari
1190
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.712
Just for testing :

interaction: 0

popularity: 3.33

publishing: 1.78

expertise: 1.67

rating: 1.712

Articole publicate : 3
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri