Denisa Crăciun

Ce cred părinții din România despre introducerea educației antreprenoriale în școli (studiu)

Thumbnail

91% dintre părinții din România spun că sunt mulțumiți de introducerea unui modul care să vizeze educația antreprenorială în școli, în timp ce un proncet de 87% consideră că un astfel de curs ar fi de interes pentru copii, potrivit unui studiu.

În ceea ce privește așteptările pe care părinții le au, 92% spun că vor ca un modul de educație cu specific antreprenorial să dezvolte copiilor abilitare de gestiune a banilor, 92% spun că se așteaptă să le stârnească dorința de învățare și 91% să contribuie la o stimă de sine sănătoasă, potrivit unui raport Reveal Marketing Research.

De asemenea, copiii ar deveni mai responsabili (63%), cu inițiativa economică (54%) și mai creativi (51%).

Jocurile interactive (88%), taberele (85%) și conținutul video (79%) sunt considerate drept cele mai eficiente forme de livrare a materialelor în educația antreprenorială în opinia părinților.

Experiență în antreprenoriat

Respondenții spun în proporție de 67% că fiii sau fiicele lor își doresc propria afacere, în timp ce 52% declară despre copiii lor că aceștia au avut activități prin care să obțină bani.

Copiii celor care au avut inițiative antreprenoriale au avut într-o proporție semnificativ mai mare activități prin care să obțină bani,  66%, spre deosebire de cei care nu au avut propria afacere, 41%. Conform datelor obținute, doar 37% dintre respondenți se consideră informați sau foarte informați când vine vorba de antreprenoriat, deși 43% din total susțin că au, au avut sau au intenționat să aibă propria afacere.

Ideea de antreprenor, percepții și importanță. Viitorul profesional al copiilor

Antreprenoriatul este asociat în principal cu puterea de decizie (84%), inovația (74%) și riscul (71%). 75% dintre parinții intervievați își consideră copiii potriviți pentru a avea propria afacere atunci când vor fi mari. Mai mult decât atât, rezultatele reflectă ceea ce își doresc aceștia pentru viitorul copiilor lor, respectiv 76% dintre părinți vor o carieră în antreprenoriat sau freelance pentru copiii lor.

De altfel, copiii antreprenorilor au avut într-o proporție semnificativ mai mare activități prin care să obțină bani (66%), spre deosebire de cei care nu au avut propria afacere (41%).

Rolul IMM-urilor la nivel macroeconomic

Odată cu creșterea în vârstă a părinților, ei cred că este nevoie de mai multe IMM-uri, pentru creșterea gradului de ocupare a forței de muncă și oferirea unor produse concurențiale, ca răspuns la nevoile clienților.  De asemenea, persoanele care au avut inițiative în antreprenoriat susțin importanța și rolul IMM-urilor în Romania pentru dezvoltarea economică.

Părinții consideră că dacă investim în educația copiilor, în viitor, nivelul profesional al angajaților ar fi mai ridicat (63%), România ar fi mai modernă și digitalizată (61%) și condițiile de muncă ar fi mai bune (46%).

Studiul a fost  realizat prin metoda CAWI (computer assisted web interviews) pe un eșantion de 830 respondenți, la nivel național, urban, în rândul utilizatorilor de internet, la finele anului 2021.

Parallax

Vizualizari
279
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri