Denisa Crăciun
91% dintre părinții din România spun că sunt mulțumiți de introducerea unui modul care să vizeze educația antreprenorială în școli, în timp ce un proncet de 87% consideră că un astfel de curs ar fi de interes pentru copii, potrivit unui studiu.
În ceea ce privește așteptările pe care părinții le au, 92% spun că vor ca un modul de educație cu specific antreprenorial să dezvolte copiilor abilitare de gestiune a banilor, 92% spun că se așteaptă să le stârnească dorința de învățare și 91% să contribuie la o stimă de sine sănătoasă, potrivit unui raport Reveal Marketing Research.
De asemenea, copiii ar deveni mai responsabili (63%), cu inițiativa economică (54%) și mai creativi (51%).
Jocurile interactive (88%), taberele (85%) și conținutul video (79%) sunt considerate drept cele mai eficiente forme de livrare a materialelor în educația antreprenorială în opinia părinților.
Respondenții spun în proporție de 67% că fiii sau fiicele lor își doresc propria afacere, în timp ce 52% declară despre copiii lor că aceștia au avut activități prin care să obțină bani.
Copiii celor care au avut inițiative antreprenoriale au avut într-o proporție semnificativ mai mare activități prin care să obțină bani, 66%, spre deosebire de cei care nu au avut propria afacere, 41%. Conform datelor obținute, doar 37% dintre respondenți se consideră informați sau foarte informați când vine vorba de antreprenoriat, deși 43% din total susțin că au, au avut sau au intenționat să aibă propria afacere.
Antreprenoriatul este asociat în principal cu puterea de decizie (84%), inovația (74%) și riscul (71%). 75% dintre parinții intervievați își consideră copiii potriviți pentru a avea propria afacere atunci când vor fi mari. Mai mult decât atât, rezultatele reflectă ceea ce își doresc aceștia pentru viitorul copiilor lor, respectiv 76% dintre părinți vor o carieră în antreprenoriat sau freelance pentru copiii lor.
De altfel, copiii antreprenorilor au avut într-o proporție semnificativ mai mare activități prin care să obțină bani (66%), spre deosebire de cei care nu au avut propria afacere (41%).
Odată cu creșterea în vârstă a părinților, ei cred că este nevoie de mai multe IMM-uri, pentru creșterea gradului de ocupare a forței de muncă și oferirea unor produse concurențiale, ca răspuns la nevoile clienților. De asemenea, persoanele care au avut inițiative în antreprenoriat susțin importanța și rolul IMM-urilor în Romania pentru dezvoltarea economică.
Părinții consideră că dacă investim în educația copiilor, în viitor, nivelul profesional al angajaților ar fi mai ridicat (63%), România ar fi mai modernă și digitalizată (61%) și condițiile de muncă ar fi mai bune (46%).
Studiul a fost realizat prin metoda CAWI (computer assisted web interviews) pe un eșantion de 830 respondenți, la nivel național, urban, în rândul utilizatorilor de internet, la finele anului 2021.