Claudiu Zamfir
O franciză românească de magazine de bere pentru acasă spune că antreprenorii care vor să-și deschidă o astfel de afacere au nevoie de minimum 25.000 de euro pentru investiția inițială.
Franciza Casa Berarilor Artizani, un concept de magazine beer-to-go (bere pentru acasă), spune că vinde peste 100 de tipuri de bere artizanală (peste 30 de sortimente proaspete, direct îmbuteliate în magazine plus alte 70 de sortimente la doză și sticlă), precum și snacks-uri și băuturi răcoritoare.
Românii care vor să-și deschidă și ei un astfel de magazin, în cadrul francizei, au nevoie de minimum 25.000 euro, investiție pentru început, dar media este de 35.000 euro, în funcție de suprafața spațiului și de locație (stradal sau centru comercial), mai arată firma, într-un comunicat remis StartupCafe.ro. Recuperarea investiției ar urma să se facă în circa 12 luni, susțin cei de la Casa Berarilor Artizani.
Altă condiție pe care antreprenorul francizat trebuie să o îndeplinească pentru a face o astfel de afacere este să-și deschidă magazinul într-o localitate cu cel puțin 40.000 de locuitori.
Așadar, reședințele de județe pot fi avute ân primul rînd în vedere. Singura reședință de județ care nu se poate califica ar fi Miercurea Ciuc (jud. Harghita), care avea 38.966 de locuitori la recensământul din 2011. Altfel, pot fi și orașe care nu sunt reședință de județ, cum ar fi Lugoj (Timiș), Mediaș (Sibiu), Turda (Cluj), Roman (Neamț), Bârlad (Vaslui), de exemplu.
În plus, sunt avute în vedere condiții ca specificul de cumpărături ale consumatorilor (cumpărături în centre comerciale sau în magazine de proximitate), puterea de cumpărare din zonă (salariul mediu din localitate).
Toate aceste date sunt analizate împreună cu departamentul de dezvoltare al francizei și astfel se obține acordul de deschidere a locației.
Timpul alocat săptămânal de francizat trebuie să fie de minimum 14 ore (2 ore/zi), direcționat în zona de management financiar al locației, managementul personalului (verificarea respectării procedurilor de lucru din manualul francizatului), culegere feedback de la clienți, dezvoltare de abilități antreprenoriale și analiza săptămânală P&L împreună cu responsabilul din partea francizorului.
Ce mai primește antreprenorul francizat de la rețeaua de franciză Casa Berarilor:
Franciza Casa Berarilor Artizani spune că se adresează atât celor care sunt la prima afacere și „vor să deschidă un business sigur, bazându-se pe experiența francizorului”, cât și antreprenorilor cu experiență „care caută oportunități de afaceri în domenii noi, cu potențial de creștere accelerată”.
Rețeaua afirmă că vrea să deschidă 10 magazine noi în franciză până la finalul anului 2020, iar în 2021 să adauge încă 20 de magazine de bere pentru acasă. În acest moment, rețeaua are 3 magazine deschise în București, iar săptămâna viitoare ar urma să mai deschidă 2 unități.
Firma Casa Berarilor Artizani este deținută în proporție de 95% de Gheorghe Cozma, printr-o altă societate a sa, Digital Hub SRL, din București. El este cetățean român cu domiciliul la Padova, Italia, potrivit datelor oficiale colectate de Termene.ro.
CEO-ul francizei este Florin Mîndru, din Constanța, care are 5% din afacere.