Denisa Crăciun

Înscrieri online: Accelerator de afaceri pentru antreprenorii români din industria HoReCa

Thumbnail

Antreprenorii din România care dezvoltă servicii pentru industria HoReCa se pot înscrie la un accelerator de business care se va desfășura în următoarele două luni, în perioada iunie – iulie 2022.

Firmele pot aplica pentru a fi selectate în programul F&B Business Accelerator până la data de 5 iunie iar înscrierile se fac AICI.

Vor fi prezenți peste 40 de traineri și mentori, din domenii precum IT, Retail și FMCG, HoReCa, Marketing și PR, Pricing, Legal și M&A, fiscalitate, consultanță de business, Design Thinking, Fonduri Europene, Educație non-formală.

Antreprenorii înscriși în program vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida și le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri și vor participa la un pitch de finanțare cu cei mai importanți investitori și finanțatori din România.

Pandemia a schimbat obiceiurile de consum din HoReCa

Pandemia COVID-19 a schimbat o parte a obiceiurilor de consum din HoReCa, potrivit unui studiu.

Astfel, acum cel mai important motiv pentru care un client alege să cumpere mâncare gătită (fie delivery sau în oraș) este pentru că nu dorește să gătească (30%), conform unui studiu realizat de Hospitality Culture Institute.

Consumatorul urban vrea să încerce rețete și concepte noi de service.

Așa au apărut două ocazii de consum noi care sunt foarte puțin acoperite de oferta din piață în acest moment, și anume intervalele orare 10 - 11 și 14 - 18, care înainte de pandemie nu erau în preferințele celor care ies în oraș.

De aici se naște o nouă oportunitate pentru antreprenori și anume să fie creativi în domeniul food-service și să ofere clienților produse potrivite pentru a fi consumate în aceste intervale orare.

Potrivit aceleiași surse, ideile de afaceri cu cel mai mare potențial de creștere din domeniul serviciilor HoReCa sunt abonamentele la servicii care oferă mâncare și băuturi, acces la ingrediente pentru gătit și startup-uri care dezvolta platforme noi digitale pentru antreprenori.

Trei domenii cu potențial de creștere în HoReCa

  1. Servicii care oferă abonament la mâncare și băuturi - utilizatorii se confruntă cu lipsa timpului pentru a comanda produse de mâncare. Clienții vor totul repede și previzibil pentru o anumită masă a zilei (în special prânzul), când serviciile și accesul trebuie să fie rapide astfel încât aceștia să revină mai ușor la birou.
  2. Abonamente care oferă acces la ingrediente - utilizatorii își doresc să gătească acasă, însă își aleg rețeta și primesc ingredientele deja cântărite și tăiate.
  3. Platforme digitale pentru antreprenori - actualii și viitorii antreprenori din HoReCa au nevoie de unelte și resurse, pe baza unui abonament lunar, care să-i ajute în administrarea afacerii proprii.

Potrivit raportului, profilul antreprenorului român din HoReCa este preponderent vocațional, cu dorința de a-și îmbunătăți pregătirea antreprenorială și de a asigura clienților servicii de calitate.

Totuși, perioadele de schimbare, cum sunt pandemia și crizele economice, schimbă doar modus operandi al întreprinderilor din HoReCa.

Spre exemplu, dacă în cei doi ani de criză pandemică antreprenorii s-au aprovizionat mai mult din retail sau au vândut prin delivery, în prezent se orientează pe canalele offline și prin intermediul distribuitorilor.

Parallax

Vizualizari
692
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri