Omul de afaceri Dragoş Petrescu, patron din industria HoReCa: Ce se întâmplă cu angajaţii restaurantelor în criza coronavirus
Raluca Abrihan

Omul de afaceri Dragoş Petrescu, patron din industria HoReCa: Ce se întâmplă cu angajaţii restaurantelor în criza coronavirus

Thumbnail

Sunt peste 320.000 de oameni în industria restaurantelor şi hotelurilor din România, iar cei mai mulţi dintre ei sunt acasă. “Cel mai important lucru în această perioadă - antreprenorii să îşi ţină angajaţii aproape”, spune Dragoş Petrescu, proprietar al grupului City Grill şi secretar general al patronatului HORA, din industria ospitalității. Ce trebuie să ştie proprietarii de restaurante în această perioadă.

Dragoş Petrescu este proprietar al grupului City Grill, un grup cu 18 restaurante şi cafenele printre care, Hanu’ Berarilor, City Grill şi City Cafe, Buongiorno, Caru’ Cu Bere, Restaurant Hanu’ lui Manuc, Pescăruş şi Becker Brau, cu 1.400 de angajaţi, dintre care 60 sunt manageri. Din toate aceste restaurante doar unul mai funcţionează în această perioadă, pentru comenzi şi livrări la domiciliu.

Dragoş Petrescu, în interviul video:

  • Cel mai important lucru pe care trebuie să îl facă un antreprenor din această industrie este să-şi ţină aproape angajaţii. Recomand antreprenorilo să îşi păstreze oamenii şi să beneficieze de cele două Ordonanţe de Guvern care ne sprijină. Să utilizăm acest mecanism de şomaj tehnic. Astfel avem posibilitatea să recuperăm aceşti bani de la stat. Este adevărat că trebuie finanţate salariile lor, dar în termen de 30 de zile, mai nou 15 zile, Guvernul ne-a promis că aceşti bani vor fi returnaţi.

  • Atenţie discutăm de o industrie foarte fragmentată. Mai puţin de 6% din industria restaurantelor din România sunt conglomerate de restaurante, adică lanţuri. 94% din industrie, adică 36.000 de unităţi sunt ale micilor antreprenori, care au unu sau două restaurante sau cafenele cu câte 10-15 angajaţi. Drept urmare este extrem de important pentru momentul de restart să ne păstrăm oamenii alături de noi. Să comunicăm cu ei cât mai des posibil.

  • Apoi este extrem de important să vedem cum putem orienta afacera noastră pentru a rezista în această perioadă – să ne orientăm spre livrări la domiciliu sau alte tipuri de produse, de livrat în supermarketuri (tot din zona culinară – ready to eat sau ready to cook). Sunt opţiuni care azi pot veni în întâmpinarea pieţei astfel încât să poţi să ai un minim de supravieţuire.

  • Este foarte important să ştim că toţi angajaţii noştri din industria HoReCa pot trece în şomaj tehnic, pot rămâne angajaţii noştri – pentru că şomaj tehnic nu înseamnă că îl trimiţi pe om în şomaj, ci rămâne angajatul tău, în grija ta, iar 75% din venitul lui va fi suportat de stat.

Mai poţi vedea în video:

Cum rezolvă proprietarii de restaurante problema chiriilor (min. 05:02)

Ce cer patronii de la Guvern pentru salvarea industriei (min. 11:20)

Cum se vor schimba opţiunile consumatorilor după trecerea perioadei de criză (min. 08:24)

Parallax

Vizualizari
15428
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings