Claudiu Zamfir
Numai o singură marcă europeană a reușit să intre în TOP 10 cele mai valoroase branduri la nivel mondial, clasament dominat de marile companii de tehnologie americane, Apple, Google, Microsoft și Amazon, conform studiului Kantar BrandZ, realizat de firma de cercetare de piață omonimă.
Se observă că marile mărci de tehnologie Apple, Google, Microsoft și Amazon conduc autoritar topul, la diferență mare de al cincilea brand clasat, McDonald's, din sectorul restaurantelor.
Dintre cele 10 cele mai valoroase branduri, 8 sunt din SUA, 1 din China și 1 din Franța. Din China, regăsim pe locul 7 brandul tech Tencent, evaluat la 141,02 miliarde de dolari. Din Europa, singurul brand prezent în TOP 10 global este marca de lux Louis Vuitton - locul 8, cu o valoare de marcă estimată la 124,822 miliarde de dolari.
Miliardarul francez Bernanrd Arnault, care își dispută cu Elon Musk titlul de cel mai bogat om din lume, este cel care deține brandul Louis Vuitton. Că veni vorba de Elon Musk, brandul său cel mai valoros, Tesla, este pe locul 25 mondial, evaluat la 67,662 miliarde de dolari de către Kantar.
Facebook-ul lui Mark Zuckerberg are o valoare de brand de 93,024 miliarde de dolari, ocupând locul 12 mondial. Tot în sfera social media, randul chinezesc TikTok ocupă locul 41, cu o valoare de marcă de 44,349 miliarde de dolari.
Descarcă de AICI studiul Kantar BrandZ 2023