O româncă, numită în fruntea Avon, la nivel mondial

O româncă a fost numită, începând din ianuarie 2020, în funcția de director general (CEO) al brandului Avon, prin care multe femei, inclusiv din România, mai fac un ban din vânzări directe de produse cosmetice.

 
 

Angela Crețu (45 de ani) a fost numită CEO al Avon, responsabil pentru afacerea din afara Americii Latine și pentru supravegherea mărcii Avon la nivel global, a informat vineri grupul brazilian Natura &Co, care a preluat brandul. Ea are biroul la Londra.

„Originară din România, doamna Crețu are o experiență de peste 20 de ani la Avon, în diverse funcții de conducere, cel mai recent în calitate de vicepreședinte al grupului și CEO pe Europa Centrală, responsabil pentru 18 țări. Înainte de aceasta, ea a condus cu succes clusterele din Europa de Est și Africa / Orientul Mijlociu.

 
 

Ea are o pasiune pentru Avon, pentru angajații, reprezentanții și clienții săi. Pe lângă abilitățile sale de management recunoscute, perspectiva internațională și experiența din industrie, ea a fost profund implicată în demersul Avon pentru emanciparea economică a femeilor. Toate acestea vor fi active importante pentru a duce înainte Avon și Natura”,  spune grupul Natura.

Angela Crețu a studiat la Facultatea de Cibernetică, la ASE București, în perioada 1992-1997, iar apoi a făcut studii postuniversitare la London Business School (2006-2007). În timpul facultății, în România a lucrat la diverse firme de bunuri de larg consum, pe vânzări.

În mai 2019, grupul de cosmetice brazilian Natura, care deținea deja The Body Shop și Aesop, a anunțat că achiziționează brandul Avon, pentru 2 miliarde de dolari. Achiziția s-a finalizat la începutul anului 2020.

Acționarii Natura aveau să dețină astfel 76% din viitorul grup, cu venituri anuale de peste 10 miliarde de dolari.

Compania de vânzări directe Avon se străduiește să-și modernizeze afacerile globale în ultimii ani, deoarece modelul său de vânzări, door-to-door, a devenit mai puțin popular în era internetului.

Avon a fost înființat în anul 1886, la New York, de David Hall McConnell, un pionier al modelului de business al vânzărilor directe și al multi-level marketing (MLM). Acest model de business se bazează pe crearea unei comunități de vânzători independenți care sunt și utilizatori ai produselor și care câștigă bani în plus față de salariile pe care le au de la joburile lor curente, recomandând apropiaților produsele.