58% dintre clientii magazinelor online cumpara doar daca vad simbolul de reducere. Andrei Radu, fondator GPeC, despre statistici si nise in ecommerce-ul romanesc
Utilizator neî… (neverificat)

58% dintre clientii magazinelor online cumpara doar daca vad simbolul de reducere. Andrei Radu, fondator GPeC, despre statistici si nise in ecommerce-ul romanesc

Imagine principala
VIDEO INTERVIU  58% dintre clientii magazinelor online cumpara doar daca vad simbolul de reducere. Andrei Radu, fondator GPeC, despre statistici si nise in ecommerce-ul romanesc

Andrei Radu, fondator Gala Premiilor eCommerce, a vorbit in cadrul unei intalniri online StartupCafe.ro despre cresterea niselor din piata de comert electronic si oportunitati pentru antreprenori, despre profilul cumparatorului roman, si a oferit cifre si statistici din piata de ecommerce.



In ce nise investesti






    \t
  • M-as orienta catre segmente in care marja de adaos per produs este mai mare

  • \t
  • In IT&C sau electro IT, marjele sunt destul de mici; daca esti magazin mare, ai volum si se compenseaza

  • \t
  • Segmentul IT nu l-as recomanda decat celor care ar porni la drum cu un buget minim de 400.000-500.000 euro

  • \t
  • M-as orienta catre segmente de tip fashion sau puericultura - articole pentru copii, unde marjele pot ajunge la 20-30%

  • \t
  • Tot mai multe mamici se orienteaza catre magazine online pentru ca e mai la indemana, nu trebuie sa umble prin magazine lasandu-si copilul mic acasa

  • \t
  • Brandurile mari, traditionale in retailul offline, devin branduri-locomotiva, au avantajul ca-si pot migra mai usor clientii din offline in online pentru ca au deja clienti fideli

  • \t
  • In acelasi timp, brandurile mari cresc si segmentul magazinelor online (multibrand) in care activeaza

  • \t
  • Pentru mine, personal, fashionul a fost o surpriza, nu credeam ca se va vinde online acum sase ani si m-am inselat



Profilul cumparatorului roman






    \t
  • Majoritatea cumparatorilor online in Romania sunt cuprinsi intre 25-35 ani

  • \t
  • Procentual vorbind, esantionul 35-45 ani este foarte aproape de cel de-al doilea - e generatia care avea deja internet acum zece ani si cumpara online pentru ca s-au obisnuit cu internetul

  • \t
  • 83-84% sunt din mediul urban

  • \t
  • Spre deosebire de acum cinci ani, cand procentajul celor care cumparau online era favorabil celor cu studii superioare, acum majoritari sunt cei cu studii medii, adica o evolutie normala

  • \t
  • Cei ce cumpara online se incadreaza in salariul mediu pe economie - 1.700-1.800 lei lunar

  • \t
  • In medie, un cumparator face opt achizitii online anual, cifra care a tot crescut de-a lungul anilor

  • \t
  • 2014, in Romania, a fost primul an in care piata de ecommerce aproape s-a dublat, de la aproximativ 600 mil. euro in 2013, la aproximativ 1,1 miliarde euro in 2014 - doar produse fizice, fara a socoti servicii online, plati facturi etc.

  • \t
  • Odata cu cresterea valorii de piata, ecommerce-ul a crescut la aproximativ 4-5% din valoarea totala a retailului; procentajul, desi inca mic, inseamna loc de crestere



Cifre si statistici






    \t
  • Produsele din zona de fashion se vand cel mai bine in zilele de miercuri, potrivit statisticilor platformei de afiliere 2Parale

  • \t
  • Produsele din IT&C se vand luni, marti si miercuri cel mai bine, la fel si pe zona de copii

  • \t
  • Produsele home&deco se vand toata saptamana, numarul de tranzactii scazand doar duminica

  • \t
  • Valoarea medie a cosului de cumparaturi fluctueaza - in sus - in perioade de reduceri precum Black Friday

  • \t
  • Ne-am lovit in ultima perioada de tot felul de “Black Friday-uri”, pentru a compensa perioade din an in care oamenii nu mai cumpara pentru ca asteapta reduceri

  • \t
  • Pe termen lung, nu e OK pentru piata pentru ca se obisnuiesc consumatorii sa astepte perioadele de reduceri

  • \t
  • Potrivit unui studiu Daedalus, 58% dintre clientii magazinelor online cumpara doar daca vad simbolul de reducere

  • \t
  • Exista tipologii de utilizatori precum “vanatorii de oferte”, care petrec mult timp pana fac achizitii, dar, in functie de profilul magazinului, exista si cumparatori impulsivi, mai ales in randul magazinelor de flash sales



Localizare si nisa






    \t
  • E mai usor sa pornesti un magazin online din Bucuresti fata de restul tarii

  • \t
  • Avantajul Bucurestiului este ca e mult mai usor accesul la consultanti si agentii de comunicare, de AdWords, Analytics etc.

  • \t
  • Sunt avantajate magazinele care au showroom-uri pentru ca se remarca un obicei de a plasa comanda online si de a prefera sa ridice produsul din magazin

  • \t
  • Magazinele care speculeaza nise foarte mici (“nisa din nisa”) au sanse sa aiba succes

  • \t
  • In cazul magazinelor de nisa, este foarte importanta consultanta - idei de achizitie, utilitare etc. - pe care o poti oferi clientilor

  • \t
  • In lipsa unui showroom, e ideal sa oferi consultanta pe toate canalele, prin call-center, e-mail etc.

  • \t
  • Retelele sociale ajuta si ele: Facebook vinde foarte bine in zona de fashion, dar nu la fel de bine in cea de IT&C

  • \t
  • A sta pe Facebook inseamna sa si comunici, sa angrenezi comunitatea, nu doar sa postezi ofertele



Mobile si aplicatii






    \t
  • In ultima perioada, partea de device-uri mobile a crescut spectaculos din punct de vedere al traficului

  • \t
  • 30-40% din traficul magazinelor online este generat de pe device-uri mobile - smartphones si tablete

  • \t
  • Adaptarea site-urilor magazinelor online la mobile este obligatorie

  • \t
  • Reprezentantii eMag au declarat ca, anul acesta, se asteapta ca traficul pe site sa fie majoritar de pe device-uri mobile

  • \t
  • Magazinele la inceput de drum nu au nevoie sa investeasca din start in aplicatii de mobil, dar sa nu neglijeze ideea in viitor

  • \t
  • Optimizarea site-ului pentru mobil si aplicatia sunt complementare

  • \t
  • Potrivit unui studiu, 66% dintre cumparatorii online sunt barbati, insa potrivit altor date, de la procesatorii de plati si nu numai, mai corect ar fi 54% barbati - 46% femei

  • \t
  • Valoarea cosului in functie de nisa: IT&C - 700 lei valoare medie a tranzactiei; fashion - 140 lei; puericultura - 200 lei; home&deco - 220 lei

Parallax

Vizualizari
283
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
interviu Foarte interesant, atat interviul cat si intalnirea online. Imi place genul acesta de articole, foarte utile.Mi-ar placea chiar sa aprofundati, daca se poate, subiectul aplicatiilor online pentru magazine. E adevarat ca datorita costurilor sunt mai putin accesibile, insa se pare ca sunt de viitor si pot face diferenta la un momentdat. Eu cred ca e important sa fim informati si sa cunoastem cat mai multe detaliidespre un produs, chiar daca are un cost prohibitiv. La urma urmei, nu se stie niciodata ce oportunitati pot aparea!Referitor la plata cu cardul in cadrul magazinelor online: mi se pare atat de simplu si comod! Sper sa creasca cat mai curand procentul celor care utilizeaza aceasta metoda.
Daniel
Popica
Funduri UE
aura: Am retinut propunerea ta de subiect Multumim pentru comentariu, am trecut pe agenda de lucru subiectul propus de tine. Sper sa il putem documenta cat mai curand, asadar, te asteptam sa revii pe startupcafe.ro. Te intereseaza ceva in mod special legat de aplicatiile online pentru magazine?

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings