Redacția StartupCafe.ro

Proiecte ANAF: Înregistrarea aparatelor de marcat electronice. Ce trebuie să știe firmele de transport gen Uber și Bolt și cele care au automate comerciale

casa marcat electronice

ANAF a publicat, vineri, două noi proiecte de ordin care privesc firmele de transport alternativ, dar și pe cele care au automate comerciale doate cu aparate de marcat electronice.

Primul proiect de ordin urmează să modifice Ordinul ANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informaţiilor conţinute în registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, precum şi metodologia şi procedura de înregistrare a acestora. 

Modificările aduse ordinului constau în: 

 

  • posibilitatea de a comunica informații privind aparatele de marcat electronice fiscale utilizate în activitatea de transport alternativ, precum și despre aparatele de marcat integrate în echipamente nesupravegheate de tipul automatelor comerciale ce funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz; 
  • posibilitatea utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale de a notifica organul fiscal ori de câte ori intervin schimbări privind situația aparatului de marcat electronic fiscal.

Al doilea proiect de ordin face referire la documentele care pot fi solicitate suplimentar de către organele fiscale pentru „verificarea modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”.

Astfel, în cazul activității de transport alternativ cu autoturism și conducător auto se va putea solicita:

  • a) o copie conformă a autorizației pentru transportul alternativ cu autoturism și conducător auto, emisă de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.;
  • b) autorizația pentru transportul alternativ, emisă de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R

Atât în cazul activității de transport alternativ, cât și în cazul activității de transport în regim de taxi, organul fiscal poate solicita copia contractului de comodat sau de închiriere al autovehiculului. 

De asemenea, „în cazul persoanelor fizice care închiriază în scop turistic, camerele situate în locuințe personale, organul fiscal poate solicita o dovadă a deținerii în proprietate a spațiului sau a dreptului de a subînchiria imobilul”, se arată în proiectul de ordin. 

Totodată, în cazul în care utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar moștenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numărului unic de identificare, organul fiscal va solicita acestuia, certificatul de moștenitor care atestă includerea în masa succesorală a aparatului de marcat electronic fiscal.

Parallax

Vizualizari
4173
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.586
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.91

publishing: 3.1

expertise: 0.07

rating: 1.586

Articole publicate : 897
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri