Denisa Crăciun

Magazinul online de haine Fashion Days, amendă GDPR de 1.000 EUR pentru SMS-uri

GDPR-dreamstime

Magazinul online de haine și accesorii Fashion Days a primit o amendă de 1.000 EUR în baza celebrului regulament GDPR, de la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

ANSPDCP a anunțat vineri că a aplicat o amendă de 4.974,9 lei (echivalentul sumei de 1.000 EUR) firmei Dante Internațional SA, care deține site-ul fashiondays.ro, pentru că ar fi prelucrat numărul de telefon al unui client „în scop de marketing direct”, fără acordul său, trimițându-i SMS-uri cu ofertele sale.

Autoritatea a finalizat în septembrie 2023 investigația la firma care deține magazinul online.

În cadrul investigației efectuate, operatorul nu a făcut dovada existenței consimțământului petentului sau a unui alt temei legal pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ale acestuia în scop de marketing direct, respectiv transmiterea unor mesaje comerciale de tip SMS prin care era informat cu privire la anumite oferte ale operatorului, încălcându-se astfel prevederile art. 6 din RGPD” – transmite ANSPDCP.

Pe lângă această amendă, Fashion Days trebuie să „ia măsurile necesare astfel încât să fie obținut consimțământul expres prealabil pentru prelucrarea datelor persoanelor vizate în scop de marketing și să se asigure conformitatea operațiunilor de prelucrare cu dispozițiile RGPD”, mai arată Autoritatea de protecție a datelor.

Fashion Days a fost fondat în anul 2008 de către doi antreprenori elvețieni: Jan Vichr și Markus Okumus. În 2015, magazinul online a fost preluat de eMag (brand operat de firma Dante International). eMag și Fashion Days sunt în portofoliul fondului de investiții sud-african Naspers, alături de alte afaceri online care operează în România, cum ar fi OLX și Autovit.ro. 

---

Citește și:

Parallax

Vizualizari
3961
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri