Afaceri pentru pasionatii de limbi si culturi straine: O antreprenoare face peste 250.000 de euro pe an din fascinatia pentru cultura japoneza

de Raluca Abrihan 5 februarie 2016
In 2011, Alexandra Jidiuc parasea mediul corporatist pentru a-si lansa propria afacere, care se adreseaza celor pasionati de limba si cultura japoneza, dar si japonezilor care vor sa invete mai multe despre Romania. Un model de business care poate fi construit si in jurul altor culturi straine, care reprezinta o fascinatie pentru romani. Cum a dezvoltat ea aceasta afacere si de cati bani a avut nevoie pentru a se lansa in piata.

Sakura, firma Alexandrei Jidiuc si a sotului ei, Cristian Jidiuc, a fost lansata in urma cu cinci ani, dupa o investitie de 15.000 de euro. Anul trecut, compania a ajuns la o cifra de afaceri de 250.000 de euro, din care 50% reprezinta scoala de limba japoneza infiintata de cei doi, 30% - programele si excursiile in Japonia, pe care le organizeaza anual, iar 20% din consultanta in afaceri si evenimentele cu specific japonez, explica antreprenoarea.

"Pentru 2016, ne propunem cresterea cifrei de afaceri cu aproximativ 25%, prin dezvoltarea diviziei de consultanta in afaceri, a celei de evenimente cu specific japonez si a celei de programe turistice.  Cresterea importantei diviziei de consultanta in cifra de afaceri se bazeaza pe serviciile oferite pentru obtinerea formelor legale de trai in Romania, pe training-urile de adaptare a japonezilor in Romania dar si pe serviciile de traduceri", a declarat Alexandra Jidiuc (foto).



Programele turistice reprezinta al treilea motor de crestere a afacerii in 2016. Excursiile sunt organizate in grupuri mici, de maxim 8 persoane, ghidate de cunoscatori ai culturii si limbii japoneze si sunt personalizate in functie de hobby-urile si pasiunile participantilor legate de Japonia. Anual sunt organizate trei programe turistice (aprilie, august si decembrie) adresate celor care vor sa exploreze Japonia. Programul turistic din luna august este adresat celor care studiaza limba japoneza.

Cat despre cursurile de limba pe care le organizeaza Sakura, acestea au avut din 2011 si pana in prezent peste 1.500 de cursanti. Cei care opteaza pentru cursurile de japoneza sunt preponderent de elevi-studenti pasionati de limba sau cultura (manga), in proportie de 60%. De-a lungul timpului, scoala a avut si cursanti de peste 60 de ani, arata reprezentantii firmei.

Scoala de japoneza cuprinde 5 tipuri de cursuri: cursuri de grup, cursuri individuale, cursuri de autentificare Nihongo Noryoku Shiken, cursuri pentru companii si cursuri adresate copiilor, care le includ pe cele de limba, cursurile de vara si cele de manga. Dintre acestea, cursurile de grup si cele individuale sunt cele mai cautate. Incepand cu acest an, Sakura a inceput si cursurile de limba japoneza pentru companii.  

Fiecare divizie din cadrului Sakura se bazeaza pe un numar diferit de  angajati si colaboratori, in functie de dimensiune si nevoile sale. Scoala, spre exemplu, include in acest moment o echipa de 5 profesori (profesori romanii coordonati de un profesor japonez nativ). Restul diviziilor se bazeaza pe colaborari, in functie de proiectele prezente si nevoile curente de business.

"Ce mi-am propus inca de la inceput si voi mentine in permanenta este existenta a cel putin un nativ japonez pentru fiecare activitate. Acest lucru ne asigura autenticitatea si orginalitatea, factorii nostri definitorii", spune  Alexandra Jidiuc.

Cei care vor sa isi lanseze o afacere prin care sa ofere cursuri de limbi straine trebuie sa stie ca este necesara o acreditare de la Ministerul Educatiei. De aemenea, colaborarea cu scoli, licee si alte institutii de invatamant te poate ajuta sa iti gasesti noi cursanti.

De exemplu, pe segmentul de scoala, Sakura colaboreaza de trei ani cu Colegiul National Ion Creanga, din Bucuresti, liceu unde se preda limba japoneza. "Am dezvoltat un parteneriat destinat promovarii limbii japoneze cu profesor japonez nativ (in cadrul liceului nu exista un profesor nativ). Pentru a sustine dezvoltarea elevilor si a ne asigura ca limba este si exersata, nu doar invatata la nivel teoretic, incepand din anul 2013 organizam la sediul lor un Seminar lunar de comunicare cu profesor japonez nativ pe diferse teme de cultura japoneza", mai declara antreprenoarea.

In cazul acestei companii, costul unui modul de curs este de 1.700 lei (1.440 lei la care se adauga 260 lei, materiale didactice). Cursul dureaza 12 saptamani si cuprinde 24 de sedinte. Un curs individual costa 2.400 lei, 12 saptamani/24 de cursuri.

Celor care ar vrea sa lanseze un business similar, indifierent de cultura straina ai caror pasionati s-ar adresa, Alexandra Jidiu spune ca "este esential sa fie deschisi in a adapta modelul si flexibil in a schimba directia rapid. Networking-ul, cititul, calatoriile, toate sunt surse de inspiratie si de multe ori, lucruri la care nu te asteptai, pot fi de folos. Si cred ca cel mai important este sa ai rabdare, cu atat mai mult cu cat este o afacere pe o nisa noua".



Citeste mai multe despre:   
6069 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii