Proiect sprijinit de :

Parteneri:
Romania - Comertul online, inca slab dezvoltat. Cum merg Ungaria si Bulgaria Romania este una dintre tarile Uniunii Europene in care comertul online inregistreaza inca volume de vanzari mici, ca procent din totalul vanzarilor, releva datele emise, miercuri, de Oficiul european de statistica Eurostat. Cifrele arata ca e-commerce-ul mai are mult de crescut in Romania, ceea ce poate insemna o oportunitate in plus pentru antreprenorii care inca nu au atacat acest sector.
Trendurile pentru promovarea online in 2016: YouTube devine noul TV al romanilor YouTube devine noul TV al romanilor, intrucat exista o audienta foarte mare, cu peste 6,5 milioane de oameni care acceseaza in fiecare luna platforma. Atentia acordata unui video este mult mai mare decat la TV, mai mult de 50% din public nu mai desfasoara o alta activitate in timp ce urmareste un videoclip pe YouTube fata de circa 30% in cazul televiziunii, arata agentia de marketing online Today's.
Teamshare: Cum si-au schimbat consumatorii comportamentul in acest an de  Black Friday Anul acesta s-a observat o schimbare majora in comportamentul de consum al clientilor digitali, ei au privit evenimentul ca pe o oportunitate sau moment de shopping online, similara cu cele de Craciun si Paste. Astfel, nu au mai "vanat" preturile mici, ci au cumparat asumat, inclusiv produse cu pret intreg, arata  specialistii platformei de e-Commerce, Teamshare.
2Parale: Cumparaturi online de peste 15,5 milioane de lei de Black Friday. Care au fost cele mai cautate produse Reteaua de afiliere 2Parale a inregistrat peste 42.000 de tranzactii online in valoare de 15,5 milioane de lei, cu ocazia weekend-ului Black Friday (20 – 22 noiembrie ), cu 31% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
4 platforme "free", daca vrei sa-ti deschizi magazin online. De ce sa mai platesti pentru o solutie de e-commerce, totusi Antreprenorii pot sa-si deschida gratuit magazine online cu ajutorul unor platforme de e-commerce free, insa pentru castigarea increderii cumparatorilor pe internet este nevoie de un magazin online realizat la comanda, contra cost, de firme specializate, sustine o companie de web design, intr-un comunicat de presa emis luni.
3 lucruri pe care trebuie sa le stii cand iti negociezi contractul cu firma de curierat Daca startup-ul tau activeaza in zona de eCommerce si ai decis ca este mai avantajos pentru afacerea ta sa livrezi produsele catre clienti cu ajutorul curierilor, decat sa investesti intr-o flota proprie, sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le stii cand iti alegi firma de curierat. StartupCafe a stat de vorba cu trei dintre cele mai mari companii de curierat din piata locala pentru a afla care sunt factorii care influenteaza modificarea tarifelor lor cand vine vorba de contractele pe care le incheie cu firmele mici.

Doar americanii ii mai bat pe romani la cautarea promotiilor de Black Friday. Cum iti faci campania vizibila in online

Desi Black Friday a debutat in Romania abia in 2011, tara noastra a ajuns rapid in top si, in prezent, este pe locul doi dupa Statele Unite ale Americii in ceea ce priveste popularitatea cautarilor online raportat la numarul total al locuitorilor tarii, conform datelor Google Trends. Agentia de marketing online Today's explica ce ar trebui sa face un magazin online pentru a iesi mai bine in evidenta in perioada campaniilor de reduceri masive.
Romanii vor cheltui online de Black Friday cu peste o treime mai multi bani decat anul trecut Bugetul online alocat de romani pentru editia Black Friday de anul acesta va atinge o medie de 460 lei, cu peste o treime mai mare fata de cel de anul trecut, care s-a ridicat la circa 340 lei, potrivit estimarilor procesatorului de plati NETOPIA mobilPay.
Ce vor sa cumpere romanii de Black Friday si din ce magazine De la an la an, tot mai multi romani afla de Black Friday si tot mai multi spun ca vor sa cumpere ceva. Un studiu Millward Brown arata ca, in medie, cosul de cumparaturi va avea doua - trei produse, cele mai populare fiind televizoarele. Tabletele abia au prins top zece. Intrebati de unde vor cumpara produsele, cei mai multi au spus eMAG, Altex si Flanco. Cercetarea a fost realizata din raspunsurile a 2.000 de persoane din mediul urban si rural.
Studiu de caz, e-commerce. Cu ce "secrete" isi sporeste eMag vanzarile Cel mai mare magazin online romanesc nu rateaza nici o oportunitate de a-si creste si mai mult vanzarile. Iulian Stanciu, CEO eMag, a explicat, in cadru restrans, o parte din strategia de dezvoltare a site-ului.
E-commerce in liga gigant: Alibaba face vanzari de 14,3 miliarde intr-o singura zi Alibaba a inregistrat vanzari de peste 14,3 miliarde dolari intr-o singura zi dedicata festivalului anual de cumparaturi Single`s Day, anunta Reuters citand date comunicate de grupul chinez. Doua treimi din valoarea totala a tranzactiilor au venit de pe telefoanele mobile.
Retailerul ceh de moda Zoot intra pe piata din Romania si vrea vanzari de 10 milioane de euro in primul an Zoot, unul dintre cei mai mari retaileri online de fashion din Cehia, a intrat si pe piata din Romania, estimeaza vanzari de pana la 10 milioane de euro in primul an si anunta investitii de circa 8 milioane de euro, in primii doi ani, in extinderea afacerii in intreaga tara.
​ANALIZA Cum i-a schimbat pe romani utilizarea intensa a smartphone-ului si de ce lucruri tin cont cand cumpara de pe internet Aproape jumatate dintre romani au smartphone si in medie il folosesc zilnic mai mult timp decat alte popoare din jur. Interesant este ca a scazut procentul celor care-si verifica e-mail-ul pe smartphone, crescand in schimb popularitatea aplicatiilor de chat instant. Smartphone-ul a schimbat pentru totdeauna modul in care cumparam online si a dus si la cresterea celor care platesc cu cardul. Sunt grav penalizate insa site-urile care sunt greu de "rasfoit" pe mobil, marele castig fiind pentru site-urile optimizate unde oamenii au rabdare sa parcurga de trei ori mai multe pagini, in comparatie cu desktop-ul. Despre toate aceste diferente puteti citi in articolul realizat dupa o dezbatere organizata de Google.
Retail online sau offline? Companiile vor strategii care sa le includa pe amandoua Consumatorul isi doreste sa aiba o experienta de cumparare placuta indiferent de canalul prin intermediul caruia are loc aceasta experienta, iar tehnologia sterge barierele dintre comertul traditional si comertul online. Astfel ca, investitiile companiilor in strategii omnichannel este unul dintre trendurile care se contureaza in industria retailului, arata specialistii din zona de cercetare si online, prezenti la evenimentul “Reinvetarea retailului. Experienta Completa”.
Ce trebuie sa stii daca vrei sa lansezi un magazin online de fashion In prezent, un magazin online de fashion reuseste sa ajunga la vanzari similare cu cele ale unui magazin dintr-un mall, drept urmare, interesul este tot mai crescut pentru acest gen de afaceri, explica Doina Vilceanu, Chief Marketing Office al agentiei de eCommerce ContentSpeed. De cati bani ai nevoie si care sunt cele mai importante lucruri de care trebuie sa tii cont daca vrei sa lansezi un retailer online pe zona de fashion.
Cum alegi platforma de ecommerce (2): trei solutii open source Daca in articolul anterior discutam despre cele 3 tipuri de optiuni pentru platforma de ecommerce si anume custom, hosted sau open-source, in acest articol as vrea sa aprofundez partea de open-source fiind una din cele mai discutate si folosite.
Cum alegi platforma de ecommerce (1): open, custom sau hosted Alegerea platformei pe care va fi dezvoltat un magazin online este o decizie dificila care poate avea impact major intr-un startup online. Din pacate, nu exista platforma ideala pentru orice nevoie, de aceea cele mai multe business-uri aflate la inceput de drum trebuie sa ia o decizie bine cumpanita cu privire la investitia facuta si tipul de platforma pe care aleg sa-l utilizeze in primii ani de existenta.
Greseala frecventa care iti da peste cap magazinul online. Ce trebuie sa faci ca sa o eviti Cea mai des intalnita greseala in faza de startup in eCommerce este subestimarea efortului software si logistic. Aceasta atrage dupa sine subestimarea costurilor reale de startup, lucru care duce de cele mai multe ori la invalidarea planului de afaceri initial, explica Bogdan Colceriu, directorul platformei de e-fulfillment Frisbo.
ANALIZA: Vanzarile magazinelor online pentru copii au crescut cu 153% in ultimul an Haine pentru copii. Jucarii pentru copii. De unde le cumperi? Cum eviti cozile? Cum iesi mai ieftin? Cum faci sa nu lasi copilul singur? Cumparand online. Nisa magazinelor online cu produse pentru copii, una profitabila pentru cei care au investit, cu marje de 20-30%, este una dintre cele care, in ultimii ani, a crescut puternic, spunea Andrei Radu, CEO Gala Premiilor eCommerce si consultant in ecommerce, intr-o intalnire online StartupCafe.ro.
Online vs offline - Cum difera comportamentul romanilor la cumparaturi Modul in care cumparam dintr-un magazin clasic difera fata de un magazin online, la fel cum difera si produsele pe care alegem sa le achizitionam. In magazinele fizice avem o legatura senzoriala cu produsele si tindem sa cumparam si sub impulsul momentului, in timp ce pe online suntem ceva mai rationali fiindca putem compara si ordona mai bine oferta. In articol puteti citi care sunt diferentele dintre barbati si femei la cumparaturi, cat de mult conteaza promotiile si ce categorii de produse si-au facut mai greu intrarea pe online. PLUS ce a invatat offline-ul de la online si viceversa.