Proiect sprijinit de :

Parteneri:
VIDEO Aceasta firma chinezeasca se lauda ca poate livra in 4 minute un produs comandat pe net. Cum functioneaza O firma chinezeasca de comert online sustine ca livreaza in cateva ore un produs comandat pe internet in acelasi oras, recordul ei fiind de 4 minute. Unul dintre sefii companiei JD.com a dezvaluit, intr-un interviu pentru BBC, care este secretul sau.
VIDEO: Antonio Eram, Netopia – In Romania exista inca o reticenta in a plati online. Comerciantii au si ei o parte din vina. Ce trebuie sa stie o afacere care vrea sa introduca plata electronica Numarul si volumul platilor online este in continua crestere, dar per total aceste tranzactii sunt inca foarte putine. StarupCafe a stat de vorba cu Antonio Eram, fondatorul unuia dintre cei mai mari procesatori de plati online din Romania, pentru a afla care sunt factorii care influenteaza cresterea numarului de tranzactii cu cardul si ce trebuie sa stie business-urile care vor sa implementeze o astfel de solutie.
3 puncte slabe ale retailerilor online. Ce trebuie sa faca magazinele pentru a atrage mai multi clienti Magazinele din Europa trebuie sa inoveze in trei zone cheie logistice, pentru a concurala nivel transfrontalier: magazinele fizice, epuizarea stocurilor si retururile, arata un studiu realizat de UPS. In prezent, sub 40% dintre comercianti au integrat magazinele proprii in retelele online. Iata cum pot micii retaileri sa isi mentina o cota de piata stabila intr-o piata retail in plina dezvoltare la nivel mondial si dominata de jucatori cu afaceri transfrontaliere.
Video E-commerce. Ce inseamna ”marketing destept” pentru un magazin online. Workshop StartupCafe cu Liviu Taloi O campanie de Adwords ar trebui sa ruleze minim 3-4 luni de zile ca sa produca primele rezultate vizibile, spune Liviu Taloi, specialist in marketing online, fondator al comunitatii Ecompedia. Care este perioada critica pentru un magazin online, cum trebuie sa te organizezi atunci cand incepi afacerea in e-commerce si ce inseamna sa faci marketing destept, sunt subiecte pe care un grup de antreprenori din comunitatea StartupCafe.ro le-a pus in dezbatere, la workshop-ul ”Ai o afacere? Pune internetul sa munceasca pentru ea!”
Video.Debut in afaceri online: cum iti alegi platforma de ecommerce Antreprenorii care vor sa deschida un magazin online ar trebui sa stie, de la bun inceput, ce numar de produse urmeaza sa vanda pe site ca sa poata face o alegere optima a platformei de ecommerce, spune Liviu Taloi, consultant in marketing si comert electronic. Liviu s-a intalnit recent cu membri ai comunitatii StartupCafe.ro la workshop-ul "Ai o afacere? Pune internetul sa munceasca pentru ea!" organizat de echipa StartupCafe.ro, in Bucuresti, la Clubul Taranului. Iata cateva sfaturi, sugestii si observatii utile pentru antreprenorii care sunt interesati sa deschida un magazin online.
Care sunt cele mai eficiente metode de fidelizare a consumatorilor din online Magazinele de fashion au cea mai buna rata de atragere si retentie a traficului online, dar si de conversie a vizitatorilor in clienti. Principalele metode care ajuta retailerii de moda sa multumeasca si sa loializeze consumatorii sunt atat stocul si diversitatea produselor, suficient de mari pentru a permite campanii promotionale constante, dar si campaniile de remarketing bine implementate, potrivit platformei de e-commerce Teamshare.
Topul serviciilor cautate de diaspora in Romania Daca in urma cu aproape un deceniu, cetatenii romani din Italia reveneau acasa in vacanta de vara si preferintele erau concentrate catre servicii medicale, de avocatura sau amenajari si decoratiuni interioare, in prezent, romanii mai sunt interesati doar de servicii medicale si mai putin de celelalte, toate avand un trend descendent. Tendinta aceasta se mentine si printre ceilalti cetateni din alte tari, cum ar fi cei din Spania sau Marea Britanie, arata o analiza realizata de agentia de marketing online Today's.
Femeile interesate din ce in ce mai mult de achizitionarea online a gadgeturilor si smartphone-urilor - studiu Categoriile de gadgeturi, laptopuri, gaming sau smartphone-uri continua sa se regaseasca in randul preferintelor consumatorlui masculin, dar procentul dintre femei si barbati pe aceasta zona incepe sa se micsoreze. Potrivit unei cercetari de piata, creste preocuparea femeilor de a achizitiona online cele mai noi terminaluri high-tech. Comparativ cu 2015 gradul de interes al acestora a crescut de aproape 4 ori in 2016 pentru categoriile de gadgeturi si s-a dublat pentru smartphone-uri.
Workshop cu Liviu Taloi: ​De ce e bine sa ai blog la un mic magazin online Blogul si postarile cu cadenta regulata sporesc traficul catre micile magazine online si ajuta antreprenorii sa isi imbunatateasca vanzarile. Incercati sa scrieti pe blog macar o data pe saptamana, apoi mariti cadenta postarilor si incercati sa o pastrati pentru o perioada mai lunga de timp, este sfatul lui Liviu Taloi, specialist in marketing si comert online.
Tranzactiile online de pe mobil, in crestere. Cum isi impart smartphone-urile cu Android si iPhone-urile teritoriul in piata europeana Utilizatorii au din ce in ce mai multa nevoie de mobilitate, 38% din toate tranzactiile globale desfasurandu-se deja cu ajutorul unui dispozitiv mobil. Aceasta proportie este prognozata sa creasca in perioada urmatoare, in conditiile in care, in tari precum Japonia si Marea Britanie, peste 50% dintre tranzactiile online sunt finalizate deja de pe un dispozitiv mobil, arata un studiu Criteo. Cum arata situatia in Europa si in special in Romania si cum isi impart smartphone-urile cu Android si iPhone-urile teritoriul in piata europeana.
Cum sa-ti cresti vanzarile online prin optimizarea corecta a site-ului pe mobil In urmatorii cinci ani, comertul online se va desfasura in mare parte prin intermediul telefoanelor mobile. In Romania insa, doar o mica parte din magazinele online au site-uri optimizate pentru mobil. Dan Vartopeanu, expert in marketing mobil explica, intr-un interviu acordat StartupCafe.ro, ce inseamna optimizarea site-urilor pentru mobil, ce impact au asupra vanzarilor online si care sunt cele mai dese greseli facute de mici antreprenori.
Cu cat cresc vanzarile magazinelor online dupa listarea pe marketplace Magazinele online care se listeaza pe marketplace-uri isi cresc substantial afacerile inca din primul an. Aceste platforme au deschis noi oportunitati pentru retailerii din e-commerce-ul autohton si au ajuns sa sa reprezinte una dintre nisele cu cea mai mare rata de dezvoltare din Romania ultimilor ani, arata  Teamshare.
Cum iti pregatesti pensiunea pentru sezonul vacantelor. Interviu cu Liviu Taloi, expert in marketing online Liviu Taloi, consultant in e-commerce si specialist in marketing explica intr-un interviu acordat StartupCafe.ro cum poti sa-ti promovezi afacerea online, etapele pe care trebuie sa le urmezi si cum poate fi masurata eficienta campaniei online. Iata un studiu de caz pentru o mica pensiune sau agentie de turism.
Romania - pe locul patru in randul tarilor europene cu cea mai mare crestere a comertului online Romania ocupa locul patru in randul tarilor europene cu cea mai mare crestere a comertului online, cu o majorare de 24% a vanzarilor, in 2015, ajungand la tranzactii de 1,49 miliarde euro, conform studiului E-commerce Europe. Asta in conditiile in care in Romania doar 1,9 milioane de locuitori cumpara online, mai exact 11% din populatia tarii. Pentru 2016, conform studiului citat, se estimeaza o crestere a vanzarilor online de 19,9% fata de anul trecut, ajungand la 1,78 miliarde euro.
Gratis: Romanii pot sa testeze viteza site-urilor de mobil cu un instrument Google Google a creat un instrument prin care utilizatorii de internet din toata lumea, inclusiv romanii, pot sa testeze gratis viteza de incarcare a site-urilor pe dispozitive mobile si desktop - un indicator foarte important mai ales pentru magazinele online si site-urile de prezentare ale firmelor.
Care sunt periodele in care romanii cumpara cel mai mult cu cardul de credit si cat cheltuie ei Cand vine vorba de plata online in rate, romanii aleg sa achite, in medie, dublu fata de suma alocata printr-o tranzactie digitala integrala. Circa 750 lei este suma medie achitata online in rate anul trecut. Majoritatea platilor digitale cu cardul de credit sunt realizate de Black Friday, iar cei mai multi romani opteaza pentru achizitii in 12 rate, arata o analiza realizata de compania de plati  NETOPIA mobilPay.
Viteza de incarcare a magazinelor online din Romania, sub media din Europa. Ce se intampla in zona de mobile - analiza Viteza medie de incarcare a site-urilor magazinelor analizate este de 8,4 secunde. Totusi, cele mai mari si mai cunoscute magazine online din Romania au o viteza medie de incarcare intre 3 si 6,5 secunde, iar recomandarea Google este ca platforma online a unui magazin sa se incarce in maximum doua secunde, arata o analiza a agentiei de marketing online Today's.
Marile companii de curierat: Intr-o luna introducem plata cu cardul direct la curier / Ne sperie cresterea unor companii precum Uber Companiile de curierat recunosc ca piata de e-commerce din Romania s-a dezvoltat intr-un ritm accelarat in ultimii trei ani si ca au existat sincope in ceea ce priveste serviciile pe care le ofera. Felix Patrascanu, Managing Partner FAN Courier si Ravan Tudor, Commercial Director DPD Romania au declarat in cadrul Summitului GPEC ca se pregatesc de investitii majore pentru a face fata cererii.
Cat de mult ajuta promotiile la cresterea comenzilor din online Campaniile promotionale bine implementate si promovate, cu o strategie "gandita" in profunzime, pot creste si cu 500% comenzile  magazinului online, in perioada de desfasurare. Conditia pentru un proces optim de sales este determinata, totusi, de gradul de automatizare a softului din spatele retailer-ului digital, arata o analiza a platformei de e-commerce Teamshare.
Romanii au facut cu 25% mai multe cumparaturi online fata de anul anterior. Care sunt cele mai cumparate produse - studiu N​umarul de tranzactii online a crescut cu 25% fata de perioada similara anterioara in perioada  1 mai 2015 – 30 aprilie 2016, fata de aceeasi perioada a anului anterior, potrivit datelor companiei de performance marketing 2Parale. Romanii au facut aproximativ 550.000 de tranzactii online in valoare de 127 milioane de lei. Printre categoriile care vand online cel mai bine se numara IT&C-ul, cu Samsung, Philips si Acer ca brandurile cele mai cumparate in perioada mentionata.