Denisa Crăciun

Studiu: Doar 3 din 10 români sunt de acord cu propunerea micilor comercianți ca supermarketurile să se închidă în weekend

Thumbnail

Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarketurilor și hypermarketurilor în weekend, potrivit unui studiu care mai arată cum ar proceda consumatorii în această situație.

33% dintre români declară că ar fi de acord cu inițiativa micilor comercianți de a închide marile magazine în weekend, persoanele cu vârste între 35 - 44 ani (39%) fiind cele mai dispuse să sprijine o astfel de schimbare, conform unui raport Reveal Marketing Research.

În același timp, 26% din respondenți sunt nehotărâți în privința inițiativei, înregistrându-se o pondere mai mare în rândul tinerilor cu vârste între 18 și 24 (40%).

În prezent, 85% dintre români susțin că au auzit de propunerea de a închide supermarketurile și hypermarketurile în weekend sau de a stabili un program redus până la prânz. Dintre aceștia, bărbații sunt mai familiarizați cu subiectul (89% bărbați vs. 82% femei).

Pe de altă parte, un sfert dintre tinerii cu vârste între 18-24 ani (26%) declară că nu au auzit de această propunere, comparativ cu procentul de 15% înregistrat la nivelul întregului eșantion.

De asemenea, 41% dintre români își manifestă mai degrabă dezacordul referitor la această inițiativă, în special bărbații (45% bărbați vs. 36% femei) și cei cu venituri mari, peste 8.000 RON (45%).

Ce ar face românii dacă s-ar închide supermarketurile și hypermarketurile în weekend

Cei mai mulți dintre români spun că s-ar adapta și ar fi atenți să achiziționeze din timpul săptămânii tot ce au nevoie (64%), în special cei cu vârste peste 55 ani (70%), dacă marile magazine ar fi închise în weekend.

28% declară că ar merge la un magazin deschis din proximitate, în mai mare măsură cei între 18-24 ani (45%), categorie de vârstă recunoscută pentru dorința de a avea acces imediat la soluții rapide.

Pe de altă parte, 8% dintre români ar comanda online, în special tinerii între 25-35 ani (13%), care sunt adesea mai familiarizați și cu utilizarea internetului și a platformelor de comerț electronic.

Magazinele fizice, preferate de români pentru cumpărăturile de uz casnic

Conform rezultatelor studiului, magazinele fizice rămân preferatele românilor atunci când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic.

90% dintre români declară că obișnuiesc să își facă cumpărăturile din supermarketuri și hypermarketuri. În topul preferințelor consumatorilor mai regăsim piețele (51%) și magazinele de cartier/ din proximitate (42%).

Persoanele cu vârsta peste 55 ani (66%) și în special bărbații (56% bărbați vs. 47% femei), preferă într-o măsură semnificativ mai mare să își facă cumpărăturile mergând la piață, acest aspect putând fi influențat de obiceiurile tradiționale de cumpărare și de dorința de a achiziționa produse proaspete și locale.

Pe de altă parte, doar un procent de 14% dintre români obișnuiesc să își facă cumpăraturile plasând comenzi online, în special cei cu venituri mari de peste 8.000 RON (20%).

36% dintre români își fac cumpărăturile din supermarketuri și hypermarketuri atunci când au nevoie de produse, indiferent de ziua săptămânii. În același timp, 33% dintre aceștia optează mai degrabă pentru zilele lucrătoare, iar 31% preferă să facă achiziții în weekend.

„Este remarcabil să constatăm că, în pofida creșterii popularității cumpărăturilor online, supermarket-urile și hypermarket-urile rămân principalele alegeri pentru cumpărăturile de produse destinate uzului casnic, oferind experiențe de cumpărături considerate a fi cele mai de încredere. De asemenea, datele studiului relevă și faptul că românilor le place flexibilitatea când vine vorba de procesul de achiziție, cei mai mulți declarând că preferă să își facă cumpărăturile atunci când au nevoie, indiferent de ziua săptămânii. Această nevoie de flexibilitate și adaptabilitate poate fi un răspuns la ritmul de viață alert și la nevoile diverse ale consumatorilor, reflectând dorința acestora de a-și gestiona timpul eficient și de a avea acces rapid la produsele necesare", menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Studiul s-a desfăşurat online în perioada 22-27.03.2024. Mărimea eșantionului a fost de 1003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Parallax

Vizualizari
197
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri