Denisa Crăciun

Studiu 2024: 58% dintre români renunță la produsele sustenabile din cauza prețului mai mare

salarii 2022

58% dintre români susțin că nu folosesc mai des produse sustenabile din cauza prețului mai mare al acestora, potrivit unui studiu care mai arată că 35% nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco.

De asemenea, 28% susțin că alternativele eco din magazine sunt reduse, conform unui raport MKOR.

38% dintre români sunt consumatori etici și sunt conștienți de impactul pe care îl au asupra mediului prin alegerile lor de consum, demonstrând un comportament responsabil, etic și asumat, concluzionează studiul „Consumatorul etic din România în 2024”.

În același timp, 56% sunt indeciși, iar 6% nu sunt interesați de sustenabilitate și etică.

4 din 10 consumatori indeciși contribuie la protejarea mediului prin acțiuni zilnice și au potențial de a deveni consumatori etici prin campanii de educare și programe de încurajare a protecției mediului.

Alți factori care îi determină pe români să evite achiziționarea produselor sustenabile sunt neîncrederea în declarațiile de sustenabilitate ale companiilor, lipsa informațiilor despre impactul și originea produselor (24%), urmat de lipsa timpului pentru a căuta alternative sustenabile (21%).

Barierele resimțite de consumatori sunt similare, însă cei etici sunt mai dispuși să caute soluții.

Care este portretul consumatorului etic din România în 2024

Profilul Consumatorului etic din 2024 este predominant reprezentat de femei care fac parte din generația Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori și venituri medii sau mici, conform studiului. 

„Consumatorul etic este o persoană care ia decizii de cumpărare în funcție de impactul lor social, ecologic și moral. Acest tip de consumator este conștient de efectele pe care achizițiile sale le pot avea asupra mediului înconjurător, el își exprimă preocuparea pentru bunăstarea globală și își asumă responsabilitatea de a contribui la un mod de viață mai echitabil și durabil”, a declarat Cori Cimpoca, fondatoare MKOR.

Acest tip de consumator este implicat și ia în mod consecvent decizii responsabile pe mai multe planuri ale vieții cotidiene: de la ce și cum mănâncă sau cumpără, la modul în care se deplasează sau își gestionează resursele.

41% dintre respondenți sunt interesați de beneficiile pentru sănătate și starea de bine atunci când achiziționează produse și servicii, iar 39% sunt atenți la aspecte legate de sustenabilitate și responsabilitate față de mediu.

70% dintre respondenți evită risipa de alimente și unii dintre respondenți aleg să cumpere produse care sunt aproape de termenul de expirare.

45% dintre consumatorii etici cumpără mai puține haine și evită consumul excesiv de fashion. Preferința pentru produsele naturale, deși mai puțin răspândită, este mult mai accentuată în cazul consumatorilor care fac alegeri etice (25%).

Consumatorul etic din România achiziționează, în medie, trei categorii de produse pentru care caută variante sustenabile: alimente 67%, cosmetice și îngrijire personală 36%, Cafea și băuturi 30%.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1000 de persoane, reprezentativ la nivel național după gen, vârstă și distribuție geografică.

Parallax

Vizualizari
310
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri