Cum fac firmele social media marketing in Romania si care sunt cele mai folosite platforme
Retelele de socializare sunt folosite de catre firmele din Romania in principal pentru comunicare (90%), marketing (75%), vanzari (39%). De altfel, jumatate dintre firmele romanesti considera ca social media influenteaza cel mai mult procesul de vanzare pentru ca aici are loc prospectarea si identificarea oportunitatilor de vanzare.
35% dintre firme folosesc retelele de socializare pentru recrutare, 32% pentru relatiile cu clientii, 27% pentru cercetare, iar 25% pentru analiza competitiva. Doar 18% dintre companii folosesc retelele de socializare pentru preluarea comenzii si pentru a avea discutii pe baza acesteia, iar alte 18% spun ca nu utilizeaza deloc social media in procesul de vanzare potrivit studiului Like & Share efectuat de agentia Valoria.
Cele mai folosite platforme pentru social media marketing in Romania sunt:
Cele mai multe companii 82% ofera followerilor continut despre produsele si serviciile companiei, 66% dau informatii despre companie, iar 58% au continut despre campanii, promotii, vanzare directa sau indirecta. Ofertele de locuri de munca apar pe social media la doar 41% dintre companii.
Platformele cele mai folosite de companiile din Romania pentru reclamele sponsorizate sunt:
La nivel global primele trei locuri sunt ocupate de: Facebook - 87%, Google - 39% si Twiter - 18%, urmat abia apoi de LinkedIn cu 17%.
Studiul are la baza un chestionar la care au raspuns 339 de firme si companii in perioada 9 februarie - 11 aprilie 2017. Raportul prezinta si date comparative cu rezultatele studiului global similar realizat de Social Media Examiner.
35% dintre firme folosesc retelele de socializare pentru recrutare, 32% pentru relatiile cu clientii, 27% pentru cercetare, iar 25% pentru analiza competitiva. Doar 18% dintre companii folosesc retelele de socializare pentru preluarea comenzii si pentru a avea discutii pe baza acesteia, iar alte 18% spun ca nu utilizeaza deloc social media in procesul de vanzare potrivit studiului Like & Share efectuat de agentia Valoria.
Cele mai folosite platforme pentru social media marketing in Romania sunt:
- Facebook - 96%
- LinkedIn -70%
- Youtube - 44%
Cele mai multe companii 82% ofera followerilor continut despre produsele si serviciile companiei, 66% dau informatii despre companie, iar 58% au continut despre campanii, promotii, vanzare directa sau indirecta. Ofertele de locuri de munca apar pe social media la doar 41% dintre companii.
Platformele cele mai folosite de companiile din Romania pentru reclamele sponsorizate sunt:
- Facebook - 81%
- Google - 50%
- LinkedIn - 14%
La nivel global primele trei locuri sunt ocupate de: Facebook - 87%, Google - 39% si Twiter - 18%, urmat abia apoi de LinkedIn cu 17%.
- 87% dintre firme folosesc retelele de socializare pentru marketing si o vor face si in continuare
- 63% dintre firme considera eficienta crearea oportunitatilor de vanzare prin social media
- 37% spun ca au un buget de maxim 1,000 euro pe an pentru social media marketing
- 59% dintre firme spun ca dedica intre 1-5 ore pe saptamana pentru social media marketing
- 37% dintre companiile din Romania au postari zilnice pe canalele de social media, 31% o data la 2-3 zile, iar 27% au o postare pe saptamana.
- 84% considera notorietatea bandului ca principalul beneficiu, iar 50% generarea de leaduri
Studiul are la baza un chestionar la care au raspuns 339 de firme si companii in perioada 9 februarie - 11 aprilie 2017. Raportul prezinta si date comparative cu rezultatele studiului global similar realizat de Social Media Examiner.